11. Vyhrocená atmosféra

12 2 1
                                    

 Cesta lesem až k farmě jim trvala déle, než si mysleli. Když konečně přicházeli se sténající dívkou v náruči na farmu, už padla tma a tudíž se pochopitelně ostatní starali, kam jim zmizel vůdce se svou pravou rukou. A plán, jak se nepozorovaně dostat dovnitř šel do háje.

Jako první k nim přiběhla před hlavním vchodem budovy Carol. Už, už jí svítala v obličeji naděje, že nesli její milovanou živou dceru, ale jen co spatřila jiný obličej, než co si přála, aby byl, zaslzely se jí oči a zase odběhla.

Rickovi lámalo srdce ji takhle vidět. Kord potom, co s Darylem našli v lese. Jenže ještě nebyl připravený ani jeden jí říct, že dcera už pravděpodobně nežije. Stejně jako nebyl připraven na Shanea, který se přiřítil společně s Andreou a celkem zuřili.

„Ty jsi to věděl?!" vyprskl hned Shane a záměrně ignoroval, že má někoho v náruči a snaží se dostat dovnitř.

„Shane, teď vážně není vhodná doba, na-"

„Nejen že tu máme hrozbu nakažení, ale taky stodolu plnou chodců, vážně to chceš nechat na později?!" přidala se Andrea.

„Kliďte se z cesty lidi, Rick určitě ví, co dělá. Pak vám vše vysvětlí," odstrčil je Daryl a pokračoval za Rickem dovnitř.

„Aby ses nezabouchl!" utrousil Shane a stejně si nedal pokoj.

Nasupeně za nimi mířil a funěl jak rozzuřený býk.

„Co se stalo?" připojil se Hershell, jen co si jich všiml, jak zacházejí s dívkou do jejího pokoje.

„Slítla ze srázu. Nejspíše bude mít něco se žebry a rukou," vydechne Rick, položí roztřesené tělo na postel a narovná se.

Pohledem přitom projede všechny přítomné v pokoji, až se zastavil na samotném Shaneovi. Už jen to, že neposlechl a musel prostě s nimi až do pokoje, nezvěstilo nic dobrého.

„Jak se jí vůbec povedlo dostat ven?! To jste ji vzali s sebou nebo zdrhla?!" v tom vyštěkl holohlavý muž s kšiltovkou a probodl dívku očima.

Ta se pod jeho pohledem skrčila a zadívala se někam skrz druhého bývalého policistu na zeď. Mezitím ji Hershell vyšetřoval a snažil se úplně vytěsnit, že je ten parchant zde přítomen.

„Shane, v klidu prosím. Bylo to jedno velké nedorozumnění," snažil se ho zklidnit Rick s mírně zvednutýma rukama.

„Aha, nedorozumnění," povytáhne nazpět obočí. „Stejné nedorozumnění jako s tou stodolou?"

„Stodolou?" zpozorněl už i Daryl.

„Jestli jste se sem přišli jen hádat, můžete zase odejít. Na vyšetřování potřebuji klid!" zvýšil hlas Hershell, když vypěnil.

To už konečně všichni zmlkli a když potřeboval veterinář pomoct s nahozením kloubu, pomohli. Vyměnili si ještě pár poznámek a pak už jen odešli kromě Ricka, který si neodpustil další výslech s neznámou. Nemohl jí odpustit, že zradila jeho důvěru.

Čím déle tam ale s ní byl, tím více ji opět začal chápat. To děvče potřebuje prostě najít jen rodiče a hlavně sama sebe. Je nešťastná, na nic si nepamatuje a zlomená. Proto usoudil, že je na čase, aby jí alespoň částečně seznámil se situací. A ona se tím pomalu uklidňovala při vědomí, že ví, do čeho se pouští.

Snad už jsem ji uklidnil natolik, aby znovu neutekla – proběhlo sheriffovi hlavou, když jejich konverzaci přerušila ostrá hádka ozývající se zezdola.

Ještě dívku upozornil, ať nikam nechodí a v rychlosti seběhl dolů před barák na terasu, před kterou rozzuřeně postával Shane a neustále něco křičel na Hershella, Maggie a Patriciu. Naběhl proto mezi něho a ně, ruce v uklidňujícím gestu.

„Uklidni se Shane! O co tu jde?" klidným, ale za to rázným tónem řekl a přeskakoval pohledem mezi skupinkou a svým parťákem.

„Chtějí nás zabít mrtváky, o to tu jde! Mají jich plnou stodolu! Jako by nestačil ten nevděčný spratek!" vyprskl holohlavý muž s kšiltovkou.

„Ne se všemi metodami a názory tady Hershella souhlasím, ale nezapomeň, že to on nám dovolil zde zůstat, poskytl střechu nad hlavou, jídlo, pití a lékařskou pomoc. Je to jeho stodola na pozemku a jen on má právo rozhodovat o tom, co tam bude mít," vysvětlil trpělivě a rozvážně, jenže moc tomu nepomohl. Píchal tím akorát už do tak rozbouřeného vosího hnízda.

„Tady jde kurva o naši bezpečnost ale!" rozmáchl rukama. „Hlavně že tu nesmíme nosit zbraně!"

„Jsou v celkem zabezpečené stodole. Nedělej, jako kdyby tu chodili mezi námi," lehce se zamračil Rick. Chtěl bránit Hershella za každou cenu už z důvodu, že tušil, jak moc na vlásku je pobyt hnědovlásky.

Hershell to celou dobu mlčky pozoroval a občas věnoval Rickovi vděčný pohled. Neměl rád, pokud mu do jeho věcí někdo mluvil. Maggie se držela zatím na uzdě, aby se taky neozvala a probodávala Shane nebezpečným pohledem. Patricia raději odkráčela do domu.

„Dobrá, v tom případě dávám ultimátum. Buď tady strpím stodolu s mrtváky nebo tu dívku. Ne oboje! Pokud nedokážete ani jedno eliminovat, udělám to sám!" zavrčel a opustil prostor s ráznými kroky směřující někam na louku za farmou.

„Jemu fakt přeskočilo!" vyhrkne Maggie nevěřícně, načež si Rick promnul čelo.

„Nerad na tebe tlačím Ricku, ale pokud to tak bude trvat dál a opravdu něco provede, nechci ho na farmě," pronesl definitivně veterinář a zašel do budovy.

Tak moc si oddechl starší Grimmes, jen co nastal večer a mohl si lehnout do stanu za svou manželkou a synem. Sice na jednu stranu měl obavy, že s ním Carl po tom výstupu nepromluví, ale za to si mohl promluvit o tom všem s Lori. Ta ho i celou dobu trpělivě vyslechla a věnovala pár povzbuzujících slov.

„Kdybych mě tak napadla taková zlatá střední cesta," povzdechl si tiše Rick ležící na spacáku.

Lori se nenápadně ohlédla po jejich synovi. Celou dobu je totiž ignoroval a četl si nějakou knížku. Pak upřela zrak zpátky na svého manžela a krátce ho líbla na rty.

„Dej tomu čas. Určitě se nám povede něco vymyslet," pousměje se a přitulí k němu.

Ten vyloudil po celém dni první úsměv a ve spokojeném objetí nakonec spokojeně usnuli.

Kdyby tak tušil, že ráno nebude o nic lepší. Dusná atmosféra vyzařující ze Shanea přešla i na zbytek skupiny, co nesouhlasí s pobytem dívky. Nepomáhal tomu stále fakt, že byli vystrašení z chodců.

A to ještě měl bývalý policista promluvit opatrně s Carol a víceméně sdělit, že už Sophie není s největší pravděpodobností mezi nimi. Naštěstí mu Daryl přišel na pomoc, když si Carol oba odchytli hned po snídani.

„To nemyslíte vážně," roztřeseně se nadechla Carol v karavanu, ve kterým všichni tři seděli.

„Carol, opravdu mě to mrzí," upřímně jí řekl do očí a vyndal kus zakrváceného trička zpoza opasku.

„Ne...nemůže to být pravda, jen vy to už vzdáváte a tak jste vyhledali náhodný kus hadru, abyste se zbavili hledání!" vyhrkne zlomeně a vloží si obličej do dlaní. „A co ta panenka, hm? Kterou jsi našel 2 týdny zpátky? Určitě žije, cítím to!" zase prudce zvedne hlavu z dlaní a zabodne svůj pohled do Daryla.

Muži se mezi sebou vymění stejně zachmuřený pohled. Nechtěli o ni přijít.

Carol si jejich mlčení vyložila po svém, vystřelila na nohy a nechala je tam. Potřebovala na čerstvý vzduch.

„To šlo hůře, než jsem myslel," zamumlal Daryl.

„A bude ještě hůře."

The walking dead - one girl and her secretKde žijí příběhy. Začni objevovat