Ferit suna'nın gözlerinde ki şaşkınlığı da görünce müdahale etme ihtiyacı hissetti.
"Bir dakika noluyor burda? Ne istemesi ne evlenmesi dede??"
"İfakat sen çocuklara haber vermedin mi yoksa? Suna ve fuat birbirlerini görmüş,beğenmiş biz de yuvalarını kuruyoruz. "
Seyran ablasına kaş göz işareti yapıyordu ama suna kitlenmiş şekilde ifakat hanıma bakıyordu. İfakat Halis ağaya cevap verdi.
"Ağam ben feritle ve seyran ile konuşmaya çalıştım ama malum seyran evde değildi ,telefonlarımı da açmadı. Galiba müsait değildi ee ferit de günlerdir handa sabahlıyor. Fırsat olmadı ama şimdi bu güzel anı bölmeyelim." İfakat yerinden kalkıp çantasına gitti yüzükler oradaydi ama suna aval aval etrafa baktığı için tuhaf ortam iyice garip bir hal almıştı. "AA sunacım lavabonun yerini gösterir misin? Elime şerbet bulaşmış. Yüzükleri bu şerbetli eller ile tutmayayım " suna komut almış asker gibi düşünmeden söyleneni yaptı. Köşeyi döndükleri gibi İfakat sunayı sarstı.
"Latif bey sizi öpüşürken görmüş. Baban duymadan bu işi halletmeye çalışıyorum sen ise aptal aptal etrafa bakıyorsun. Hemen kendine gel! İnsanlar yanlış anlıyor"
"İfakat hanım ben evlenemem yani olmaz ben yapamam biz birbirimizi tanımıyoruz. O öpücükte benim suçum yok . Fuat birden öptü ama ben kendimi geri çektim"
"Suna sen bu hikayeye inanıyor musun? Evli bir adamla kardeşinin evinde öpüşürken görüldün. Hem kafanı kullan sen bu yalıya hanım olabilirsin. Ruh hastası baban ve yaşlı halanla yaşamaktan gerçekten mutlu musun? Özgür bi kadın olursun. Hele bir de çocuğun olursa bu hayatta sırtın yere gelmez. Şimdi elini yüzünü yıka ve mantıklı davran. Başına talih kuşu kondu."
İfakat adım seslerini duyunca susup salona doğru geçti. Suna duyduklarının etkisindeydi ama ifakat doğru söylüyordu hem fuat ile öpüştüğü ortaya çıkarsa babası onu öldürürdü, suna koridorda dururken seyranı gördü.
"Abla sakin ol. Babamın işleri işte ben halledeceğim. Gerekirse feritten bile yardım isterim sakın korkma. Bu evlilik olmayacak!"
"Hayır sakın kimseyle konuşma. Bu evlilik bir şans. Babamın evinden kurtulmak için bir bilet,ayrıca beraber oluruz"
"Abla sen ne diyorsun ya? Fuat manyak. Daha geçen kadınlarla görüntüsü çıktı diye Asuman boşandı ya hani. Hem bu adam karısından ayrılalı kaç gün oldu,senin kafan karışmış bi elini yüzünü yıka kendine gel ben insanları oyalarım."
Seyran hiçbir şey olmamış gibi içeri gitmişti. Makas bulamadıklarını ve ablasının aradığını söyledi ama ferit genç kadının gözlerindeki huzursuzluğu görüyordu. Abisi gayet mutlu gözüktüğü için ilk başta zoraki bi durum olmadığını düşündü ama seyranın tavırlarıyla birlikte onunda içi huzursuzlanmıştı ve çaktırmadan olayı çözemeye karar verdi. Ferit telefon ile konuşma bahanesiyle suna'nin yanına gitti.
Kazım da Halis ağa ile sohbet ediyordu. Fuat yeni boşandığı için yıldırım nikahı kıymaya ve seneye görkemli bir düğün yapmaya karar verdiler. Magazinin diline düşmek istemiyorlardı.Bu sırada Ferit küçük odada gerçekten de makas arayan suna'yı buldu.
"Noluyor suna? Birbirlerinde gönülleri var falan dedi yengem içerde"
"Ferit Abinle bir ilişkim yok yani yanlış anla-"
"Suna onu sormuyorum ben. Biliyorum tabiki abimle bir ilişkin yok. Daha yeni boşandı o. Soru bu değil. Senin gerçekten evlenme niyetin var mı yoksa zorunluluktan mi evleniyorsun? Bak yemin ederim bu evliliği engelleyebilirim"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
yalan
Romancebüyük bir mücevher markasının sahibi olan korhanlar,uslanmaz bir çapkın ve yalan üzerine kurulmuş bir evlilik