Ece ve seyran ece'nin evinde buluştu. Seyran sahte evlilik mevzusundan bahsetmeden olayları özet geçti. Sanat okulunu boyamak için gittiğini,feritle evde karşılaşıp aşık olduklarını,ailelerinin eski arkadaş olduklarından falan bahsetti. Ece seyran'ın bu kadar hızlı bir adama güvenmeyeceğini biliyordu ama Seyran bir şey söylemek istemezse o şeyi asla söylemezdi bu sebeple diretmedi. Gelemediği günlerdeki ödevleri aldı ve yalıya doğru yola çıktı. Ferit hâlâ tasarım yapıyor,kafasını dağıtmaya çalışıyordu. Oldukça konsantre gözükse de tasarımlarında seyran'ın izleri vardı sanki. Sadece zümrüt taşı kullanıyor,kibar ve sade şeyler tasarlıyordu.
Odanın kapısının açılmasıyla irkildi genç adam. Seyran güler yüzle odaya girdi. Ferit görmemiş gibi yapıp çizimine devam etti. Seyran feriti tam olarak bıraktığı gibi bulmuştu,sessiz ve dalgın.
-bi sorun mu var ferit?
-yoo neden sordun
-bilmem İspanya'dan beri çok dalgınsın.
-hasta olacağım galiba üstümde bi kırıklık var geçer herhalde.
Seyran duyduğu şeyle hiç tatmin olmamıştı. Ferit hasta değildi uzaktı. Seyran bir şey yaptığını düşündü ama hiçbir şey bulamadı. Araları gayet iyiydi.seyran düşüncelere dalmışken Ferit yemek saatinin yaklaştığını söyleyip hazırlanmaya başladı. İkili hazırlanıp aşağı indi.
Halis ağa ferit ve seyran ile biraz sohbet edip evliliğin ne kadar kutsal bir şey olduğundan bahsetti sofrada. Seyran tatlı tatlı halisi dinliyor arada ferite bakıyordu. Ferit doğru düzgün yemek bile yememişti. Seyran sofra dağılınca mutfağa gidip kocası için ıhlamur kaynattı. Çalışanlar seyran'ın bu davranışından mest olup aralarında dedikodu yapıyor,seyranı övüyorlardı çünkü yıllar sonra ilk kez bir korhan gelini mutfağa girmişti.
Seyran elinde bir tepsi ile odaya çıktı ,ferit terasda sigara içiyordu. İlk kez feriti sigara içerken gören Seyran şaşırdı.
-ıhlamur yaptım sana
-ıhlamur mu,bana mı?
-evet hastayım dedin ya
-haa zahmet etmişsin gerek yoktu!
-Yok ne zahmeti dee ııı şey ben içerde resim yapacağım biraz hoca portre çizimi istemiş acaba seni çizsem olur mu? Tabii istemzsen sorun yok ikinci alternatifim Latif bey jdndndnd
-Latif bey mi? Djdjjdjd çizebilirsin sorun yok. Sanata ve sanatçıya saygım sonsuz. zaten hava da esiyo. İspanya ne sıcaktı oysa.
-İspanya gerçekten çok güzeldi. Hiç gitmemiştim. Bayıldım.
-ben de çok seviyorum, güzel bir şehir ama biz asıl mekanlara gitmedik. İbiza'ya falan yani. Oralar çok fena
-gideriz belki.
Feritin gözleri parladı. Seyran onunla keyifli vakit geçirmişti en azından ve döndüklerinden beri ilgili davranıyordu. Daha önce kimse onun için ıhlamur kaynatmamıştı.
-gideriz
Ferit içinin yine kıpır kıpır olduğunu hissetti. Seyran ile ne zaman konuşsa böyle oluyordu zaten.
....
Feriti hemen sandalyeye yönlendirip oturttum. Işığı ayarladıkdan sonra tuvalimi yerleştirdim tam resme başlayacakken ferit ilginç bir soru yöneltti "soyunmamı ister misin" muzip bi bakış attı bana. Ne yalan söyleyim içim rahatlamıştı biraz. Gergin ve mesafeli duruyordu ama galiba ıhlamur daha içmeden yaramıştı.
"Yani ben özellikle talep etmem ama çok istiyorsan soyun tabii" ona ayak uydurmak istemiştim. Aramızda tuhaf bi enerji vardı,nasıl diyim güçlü bi çekim. Ferit çapkın çapkın bakarken üzerinde ki ceketi çıkarttı. Göz temasını asla kesmiyor,tavrımı inceliyordu. Ceketten sonra gömleğinin düğmelerini oldukça yavaş çözmeye başladı. Kalbimin çarptığını hissediyordum, bu adam şuan soyunuyordu resmen. "Tamam dur,ne meraklıymışsın soyunmaya. Zaten yüzünü çizeceğim ağırlıklı olarak."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
yalan
Romancebüyük bir mücevher markasının sahibi olan korhanlar,uslanmaz bir çapkın ve yalan üzerine kurulmuş bir evlilik