Selammm!
Sezon finali diye benden öyle kurtulmak yok maalesef ki 😅
Ve karşınızda Bilinmeyen Mühür'ün yazarı ben.
İlk olarak kendimi tanıtmak istiyorum. Bildiğiniz üzere adım Rabia ve 21 yaşında Diyarbakır da yaşamaktayım. Kitabımı yazarken bulunduğum İl'de yazmak bana daha keyif verici gelmişti ve nitekim bu konuda bir çok kişininde sevinmesine neden olmuşum, ne mutlu bana. Gelelim çok sık sorulan sorulara...
Neriman karakterinin hayatı nasıl gerçek hayat?
'Bu karakter gerçek hayatta bir kadın değil, bir erkekti arkadaşlar. Hatta bu durumu yaşayan ilk okul zamanlarımda tanıdığım ve zamanında çok samimi olduğum arkadaşımın babasının başına gelmiş bir olaydı. Yaşadıklarını daha derin anlatamam çünkü bende sadece iz bırakan bu adamın ölümüydü diğerlerini küçük olduğum için tam hatırlamıyorum.'
Sâra, Yarkın ve Suzan bunlar gerçek hayatta nasıl var olabildi?
'Şöyle söyleyeyim; Sâra ve Yarkın gerçek hayatta var ama Suzan karakteri kardeş değil bir yabancıydı. Hatta şunu da ekleyeyim kendi özel hayatımdan bir çok karalerle birleştiriyorum bu üçlünün yaşadıklarını. Bu soruya net cevap vermek için henüz erken olduğu için minnak bir açıklama yapayım dedim.'
Eren karakteri olmasa da olur ama olması daha komik hale getirmiş acaba bu karakteri kimden ilham aldınız?
'Bayıldığım ve yanıtlamak için sabırsızlandığım soru bu oldu diyebilirim. Şimdi arkadaşlar benim annem ve babam berdel sonucu bir evlilik yaptılar. Annem ağa kızı olduğu için ve eski zamanlarda ağalar başlık parası yerine oğullarına karşı taraftan kız istiyorlarmış. Yani bu durum belki size tuhaf gelebilir ama doğu tarafında bu durum kötü amaçtan ziyade akrabalık bağını daha büyük ve güçlü hale getirmek için kullanılırmış. Tabii istenmeyen evliliklerde olurmuş bu da gayet normal ama büyüklerin sözleri küçükler için bir emir olduğu için kalkınma pek olmazmış. Velhasıl kelam halam da dayımla evlenmiş ve halam ile dayımın çocuğu olan erkek kuzenim dünyaya gelmişşş... Eren karakterim tam anlamıyla bu kuzenim, yaşadığı bahtsızlık ve o kadar çok şey başına gelmesine rağmen burnu yanmayıp daha çok üstelemesi kişiliğini komedi haline getiriyor. İmam ile başına gelenler ve kumar da yaşadığı tuhaf durum. Mafya değildi o kişi ama büyük bir iş adamıydı... Ve daha Eren için yazmaya can attığım öyle sahneler var ki aklıma geldikçe gülesim geliyor. Çok yakında o sahnelere de geleceğiz inşallah...'
Böyle mafya adamlarının nasıl hukuk ile bir bağlantısı olabilir?
'Gönül ister ki sebeplerini döktürerek yazmak ama Silivri kış aylarında çok soğuk arkadaşlar. Sadece okuyup akışına bırakın, bu konuda hayal kurgumu konuşturacağım emin olabilirsiniz...'
Suna karakterinin abisinin başına gelen olay gerçek mi ve kitaba nasıl bir faydası var?
'Ben kitabımda yazdığım hiç bir karakteri boşa yazmadım. Hatta her karakterim bir başrol karakteri değerinde ve yazdıklarımı coşturmasını sağlamaya çalışıyorum. Bu yüzden bu karakter en önemli karakterlerden biri. Abisinin başına gelen olayda uzaktan bir akrabamızın başına gelmişti oradan esinlendim ama Sidar ile aşkları benim hayal kurgumdur.'
Umarım ki soru işaretlerini giderebilmişimdir. Bu arada ben bir kaç şey söylemek istiyorum bazı okuyucularıma. Dediğim gibi ben bu kitabı 2019 yılından beri düşünüyordum ve en nihayetinde yayınladım. İlk zamanlar kendi hayat hikayemi yazmayı düşündüm ama hayal kurgumun hakim olduğu bir kurguda bile linç yerken kendi hayatımı yazmış olsaydım daha çok linç yemek beni deli ederdi. Çünkü bilindiği üzere hayatın kanunu olan bir şey var. Hatasız kul olmaz diye. Bir kitap okurken hissetmek benimsemek çok güzel bir şey ve ben linçlendiğim zaman bunu yansıtmış olmam hoşuma gitti. Ama şuan ki hayal kurgusunda sırf Neriman karakterinin fazla linçlenmemesi için ilk bölümde ölümünü yazmış olmama rağmen sanki yaşayacakmış gibi çok tuhaf okuyuculara denk geldim.
Herşeyi bir kenara bırakalım ve mantık çerçevesi içinde duygularımızı dile getirelim. Neriman karakterini saf yazdım doğru lakin yaşadığı hiç bir şey kolay değil. Bazıları hak etti dedi, bu da doğru hak etti. Ama doğurduğu bebeğini büyütemedi ve aklını yitirdi. En çok linç yediğim karakter bu olduğu için bunu açıklamak istedim artık gerisi sizde yoncalarım. Ben bana sık sorulan soruları cevapladım ama hâlâ da merak ettiğiniz bir şey hatta bir çok şey var ise çekinmeden söyleyin. Bütün samimiyetimle yanıtlayacağım sizleri...
Seviliyorsunuz yoncalarım! 🍀
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİLİNMEYEN MÜHÜR
General FictionSâra ile Yarkın'ın sarı gül motifli, tahta kapaklı bir günlükle başlamıştı aşkı. Birbirlerini hiç tanımayan iki kuzenin aşk hikayesi... Yarkın; "Nefretinle aklımdan, sevginle gönlümden çıkmıyorsun sarı gül." Kulağının fısıltıyla işittikleri ile gözl...