A skizofréniában való elmélyedés közben ugyanis újra a szeme elé került az az elem, hogy a betegség lefolyása úgynevezett shubokban történik. Ez a tünetek megjelenését foglalja magaban, majd kezelés hatására azoknak az enyhülését. Tünetmentes vagy majdnem tünetmentes átmeneti időszak követi, majd egy újabb shub keretében tovább romlik az állapot, és az azt követő átmeneti állapotban már lesznek maradványtünetek. Ahogy ez a körforgás ismétlődik, úgy szaporodnak el a negatív tünetek: az érzelmi elszíntelenedés, az érdeklődés és az örömképesség elvesztése. A betegség legkomolyabb szövődménye az öngyilkosság, amit a betegek nagyrészt az első shub után követnek el, amikor tudatosul bennük, hogy skizofrének. Elsősorban azért döntenek így a tudomány szerint, mert ez a betegség stigmatizaló, másrészt viszont megtehetik parancshallucináció hatására is.
Tudományos szempontból tehát teljesen indokolt lenne a tett, annyira talán nem is lenne váratlan, ha figyelembe vesszük Rashid esetét, és az apja fellélegezhetne, hogy végre megszabadult tőle. Mivel abszolút nem állt szándékában az öngyilkossag, sőt kifejezetten szerette volna elkerülni a saját halálát, olyan módot kellett választania, ami a legbiztonságosabb és lehetőleg jó látványos. Adta magát a kocsija szándékos felgyújtása a sivatag közepén, amiben persze nem lenne benne.
Azzal természetesen tisztában volt, hogy elszenesedett emberi maradványokat szoktak találni a égés után, de ezzel nem tudott mit csinálni. Két dologra számíthatott csak. Arra, hogy a sivatagi szél és homok segítségére lesz abban, hogy ezek felkutatása lehetetlennek tűnjön, és arra, hogy az esküvő előtt közvetlenül az apja nem fog alapos kutatást rendezni, hiszen elég sok más baja lesz. Arról nem is beszélve, hogy mínusz egy őrült mindig jól jön a családban. Legalábbis az övében.
A biztonság kedvéért írt egy búcsúlevelet. Ebben azt állította, hogy nagyon sajnálja, amiért szégyent hozott a családra, de ő nem akart rosszat. Mindazonáltal úgy érzi, hogy ő csak egy felesleges zavaró tényező, akire semmi szükség nincsen. Neki nincsen helye ebben a világban, ezért inkább elmegy egy másikba. A barátaira is haragszik, mert átverték őt, és erőszakosan ragaszkodnak hozzá, nem hagyják elmenni. Nagyon dühös rájuk emiatt. Úgy véli, hogy eljött a végítélet ideje (ezt Taehyungtól lopta nagy ravaszan, bár teljesen más összefüggésben használta a metaforát, mint ahogyan szerelme tette a második szeretkezésük alkalmával), és az összes bűneitől csak a tisztító tűz mentheti meg. Ő tudja, hogy Allah megbocsájt neki.
Jaykay tudatosan használt fel minden elemet a levelében, de a valóságban egyetlen pontját sem érezte magáénak. A tűzesetet bemondta, az öngyilkosságot szintén, és hogy az elmeállapotához semmi kétség ne férjen, felvitte az összes szilikonbabát a hálóba, és egy ollóval széttrancsírozta őket. Úgy tervezte, hogy majd másnap, indulás előtt szétdobálja őket a házában drámai elemként. A trancsírozás különösebb problémát nem jelentett a számára, ami viszont igen, az az volt, hogy el kellett búcsúznia a házától.
YOU ARE READING
Obsessed (Befejezett)
RomanceMi a különbség képzelet és valóság között? Egyszerű kérdésnek tűnik, igaz? Az is persze, hiszen a képzelet nem létezik, a valóság viszont igen. Akkor lesz kicsit nehezebb a helyzet, amikor a képzeleted kezd valós formát ölteni. Félelmetes érzés. Min...