A fiúk nem tudták, hogy ez a mese meddig fog tartani. És azt sem, hogy lesz-e következő. De az ongoing sztorijukat lelkiismeretesen kidolgozták.
Montrealban zuhogott, amikor megérkeztek. Jobb híján taxit fogtak és szállodába mentek. Otthontalan félárvák lettek, de legalább együtt voltak. És együtt szomorkodni is jobban lehetett. Új hazájukban az első éjszakát azzal töltötték, hogy alaposan kipihenték magukat. Másnap reggel egy alaposat szeretkeztek, hogy minden alapvető igény ki kegyen elégítve, ki lett, majd civilizált módon alaposan megebédeltek egy jó helyen. Nagyon-nagyon nagy szerencséjük anyagi problémákkal nem kellett közben küzdeniük. Legalább ennyi.
Mivel halvány fogalmuk sem volt a városról, az első heteket azzal töltötték, hogy felfedezték. De legelőször is felkeresték a menekültügyi hivatalt és Jaykay benyújtotta a keresetét. Ügyvédet kapott, aki drágán, de lelkiismeretesen dolgozott neki. A haláláról szóló hírek, Taehyung tanúvallomása a sejkkel való találkozójáról, illetve Jaykay nyilatkozata a saját nemi identitásáról ahhoz mindenképpen elegendőnek tűnt, hogy eséllyel pályázzon a konvencionális menekülti státuszra, hiszen megalapozottan tartott az üldöztetéstől állampolgársága országában egy bizonyos társadalmi csoporthoz való tartozás miatt. Vagyis mert melegnek vallotta magát.
A jogtanácsosa azonban komoly esélyt látott arra, hogy bizonyítékként használva az Emirátusokban, például Dubai-ban, eddig történt eseteket, megkaphatja a védelemre szoruló menekülti státuszt is. Ugyanis ha Jaykay visszatérne az állampolgársága szerinti országba, akkor fennáll a kínzás, az életveszély, a kegyetlen vagy szokatlan kezelés/büntetés veszélye. Szóval a kilátások nagyon kedvezőek voltak, bár maga az eljárás hosszúnak ígérkezett. Rendszerint minimum három hónap, maximum kilenc szügségeltetik ahhoz, hogy lezáruljon a folyamat, de mivel a kereset alapján Jaykay megfelelt a jogosultsági feltételeknek, viszonylag gyorsan negkapta a beutalót a menekültvédelmi osztályra, amely kijelölte a meghallgatása időpontját.
A tárgyalás teljesen kulturált módon zajlott. Taehyung, mint Jaykay élettársa, ott tett tanúvallomást, bemutatták az összes bizonyítékot és kifejezték letelepdési szándékukat. A szociális segélyre nem tartottak igényt. Mivel semmiféle nemzetközi büntetőeljárás nem volt folyamatban ellenük, viszont egy szimpatikus meleg párnak tűntek, a jogtanácsos komolyan biztatta őket. Amíg a kérelem elbírálására vártak mindenesetre állandó tartózkodási engedélyt kaptak, jogosultak lettek az egészségügyi ellátásra és munkavállalási engedélyhez jutottak.
A meghallgatás után Jaykay azt javasolta, hogy kezdjenek házat keresni. Miközben a következő napokban megtekintettek számos ingatlant, Jaykay a fekete Harley-t is megrendelte, amire többet kellett várniuk, mint a papírjaikra. A kis életük tehát ment a maga útján, kezdett formát ölteni, és ahogy múlt az idő egyre kevesebbet gondoltak a sejkre, és egyre többet magukra. A menekülti státusz reménye is azt sugallta nekik, hogy hamarosan biztonságban lesznek, ami jogilag maradéktalanul úgy is lenne. De ettől persze simán lelőheti őket egy bérgyilkos az utcán. Bár azért így már az is körülményesebb lenne.
Végül szeptember elején 2,5 millió kanadai dollárért ötszobás házat vettek Montreal West-ben hatalmas garázzsal, kerttel és medencével.
YOU ARE READING
Obsessed (Befejezett)
RomanceMi a különbség képzelet és valóság között? Egyszerű kérdésnek tűnik, igaz? Az is persze, hiszen a képzelet nem létezik, a valóság viszont igen. Akkor lesz kicsit nehezebb a helyzet, amikor a képzeleted kezd valós formát ölteni. Félelmetes érzés. Min...