Szeléna
Álmatlanul forgolódok az ágyamban, nem tudok elaludni.
Sóhajtva rúgom le magamról a takarót és belebújok a pulóverembe, majd kisétálok a szobámból. Halkan osonok végig a folyósón, hogy még csak véletlenül se keltsek fel senkit. A tündéreknek nagyon érzékeny fülük van. Lemegyek a lépcsőn, majd a bejárati ajtóhoz fordulok. Egy kis friss levegő jól jönne és nem is kell elmennem sehova, mert leülhetek a verandán.
Megindulok kifelé. Az ajtó nincs zárva, ami fura. Lassan lenyomom a kilincset, kitárom az ajtót, kimegyek és becsukom magam után. Körülnézek és meglátok egy fekete alakot ülni az egyik székben. Egy pillanatra megfeszülök, majd mikor felismerem, elernyednek az izmaim. Közelebb megyek hozzá.
-Érdekes dolgok történtek ma –szólal meg Szeráf.
-Igen –értek egyet. -Akarsz beszélni róla? –ülök le mellé.
-Kellene? –fordítja felém a fejét.
-Talán –vonok vállat. –Vagy legalább elmondhatnád, hogy mi volt ez az egész –tanácsolom finoman, utalva a maira.
Úgy érzem, hogy jogom lenne tudni a történtek előzményét tekintve, hogy az exmennyasszonya megtámadott, annak testvére pedig lényegében leribancozott. Diszkréten csinálta, de értettem a lényeget.
-Szerintem a kettő ugyanazt jelenti –utal a beszélni és elmondhatni szavakra.
-Nem az –mondom. –Más dolog tényeket sorolni, mint az érzelmeidről beszélni –magyarázom a szemébe nézve.
Tapasztalatból tudom, hogy sokkal könnyebb tényeket sorolni, mint megnyílni valakinek.
-Úgy érzem, szokásod kihasználni, hogy ezt keverik másik –dönti kissé félre a fejét.
-Az megérzésed helyes –bólintok és elfordítom a tekintetem.
Idekint olyan csend és béke van, hogy hallom a madarakat csiripelni. A mozgalma városi hangoknak itt nyoma sincs, mint otthon.
-Kötelességből vettem volna el –szólal meg vonakodva egy kis idő után. –A két család közti megállapodás miatt –ismét felnézek rá és egy halvány mosollyal biztatom folytatásra.
-A tündéreknek nincsen családnevük –kezd egy kis magyarázatba. –Azonban mind érezzük a másikon, hogy kitől származik. A házasság mindig is egy erős szövetség volt, mert a szertartás végén létrejön egy kötelék a házastársak között –magyarázza.
-Miféle kötelék? –kíváncsiskodom.
-Igazából magam sem tudom –rázza a fejét.
-Mi változott a megállapodással kapcsolatban? –kutatok válasz után a tekintetében.
-Idővel majd kiderül –mondja sejtelmesen és a szemembe néz.
Nem faggatom tovább, hisz így is többet mondott, mint gondoltam volna. Ráadásul most nem mondana semmi konkrétabbat.
-Türelmes vagyok, megvárom –mosolygok rá.
-Most te jössz! –bök felém az állával.
Mi van?
-Mi van? –adok hangot az értetlenségemek. -Nekem nincs exvőlegényem –nevetek fel kínosan.
-Az a fiú megakart ütni téged –mondja fogcsikorgatva, a tornacsarnoki jelenetre utalva, mire azonnal elkomolyodom. –Mi történt köztetek? –néz a szemembe.
-Együtt voltunk, ő erőszakos, én pedig naiv voltam. Majdnem félholtra vert az egyik alkalommal, mikor részeg volt. Szakítottam vele –sorolom érzelem mentes hangon. –Akkor a tornateremben félrevont, hogy számonkérjen, lefeküdtem-e veled. Ideges lett, a többit pedig te is láttad –tényt tény után mondok, miközben rezzenéstelenül állom a tekintetét.
Nem mozdul, nem reagál. Mintha megfagyott volna az idő. Csak a szeme színe keveredik arannyal. Ma már másodjára. Lehet, hogy csak képzelem, de mintha düh sugározna kifelé a testéből.
-Hogy mit csinált? –kérdez vissza halálosan nyugodtan.
Túl nyugodtan, túl ijesztően.
-Azt, amit mondtam –nézek el, miközben önkéntelenül lejjebb halkítom a hangom.
-Miért van még életben? –értetlenkedik.
A kérdésére hitetlenül felnevetek. Hát persze, hogy neki ez a természetes reakciója egy ilyen estere, hisz őt kíméletlen harcosnak nevelték.
-Ebben a világban nem így mennek a dolgok –tájékoztatom még mindig nevetve.
-Szeléna! –nyúl az állam alá, mire befejezem a nevetést, mintha ollóval vágták volna el. Kényszerít, hogy a szemébe nézzek. –Sajnálom! -mondja őszintén.
Utálom, amikor sajnál engem valaki. Mindenkivel történnek rossz dolgok, nem tudom, miért kell ennek akkora feneket keríteni. Ennél léteznek sokkal rosszabb dolgok is. Úgy sejtem, hogy ő látott is ennél sokkal rosszabb dolgokat is, ezért nem kellene engem sajnálnia.
-Nem kell, nem nagy ügy –vonok vállat és felállom, mire lehanyatlik a keze.
-Sokszor előfordult? –néz fel.
Hátat fordítok és elindulok az ajtó felé. Biztos azt gondolja, hogy nem kap választ. Bevallom, egyszerűbb lenne csak így itt hagyni. Mégis megállok, mikor a kilincsre teszem a kezem.
-Nem olyan súlyosan, mint akkor este, de igen. Rengetegszer előfordult –mondom hallkan a hátam mögé, de tudom, hogy hallotta.
Lenyomom a kilincset, kinyitom az ajtót és bemegyek. Becsukom, de nem zárom be, hogy ne ragadjon kint. Bár biztosra veszem, hogy valahogy bejutna.
Szomorúan érzem, hogy megkívántam valami édeset. Sóhajtva indulok a konyhába, abban reménykedve, hogy van még valami édesség.
VOUS LISEZ
Vér átka (Szirének Öröksége 1.)
FantasySzelénának egy új városba kellett költöznie egy iskolatűz után. A szülei úgy küldik el, hogy vigyázzon magára, de a lány már az első este bajba kerül. Mikor egy rémálom után elmegy kiszellőztetni a fejét, nem várt dolog történik vele. Egy támadás. I...