" O bir katildi , kendi karakterini öldüren . "
Asuman , Gülgün ve Seyran elinde bir valizle Pırıl ' ın odasına giren Şehmuz ' u izlediler . Olayın ne olduğunu birilerine sormaya gerek yoktu . Herşey açık açık belliydi .
Birkaç dakika sonra odadan elinde valizi olan ve ağlayan Pırıl ile Şehmuz çıktı . Onlar oradan uzaklaşmaya başlarken Asuman , Gülgün ve Seyran onları gözden kaybolana kadar öylece izledi .
***
Ağlamaktan göz altları şişen Suna , elinde bir bavul ile zili çaldı . Kısa süre sonra Esme açtı kapıyı .
Güler bir yüzle , " Aaa , kızım hoş ge- " derken Suna ' nın göz altlarını ve elinde tuttuğu bavulu gördüğünde gülümsemesi soldu .
Esme , " Suna ... "
O sırada Kazım ' ın sesi duyuldu , " Esme ! Kim gelmiş ? "
Suna , fısıltıdan biraz yüksek bir sesle yalvararak , " Anne , herşeyi anlatacağım sonra . Lütfen birşey belli etme . "
Kazım , " Yav Esme ! Kime diyorum kız ben ? "
Suna , " Anne , ben babamın yanına gideceğim . Lütfen bavulu görmesin . "
Esme , kararsızca başını onaylarcasına salladı .
***
Suna ; Hattuç , Kazım ve Esme ile salonda oturuyordu .
Kazım , " Eee , kızım durduk yere sen böyle hayırdır , niye geldin ? "
Suna , bir süre duraksadı .
" Seyran ' ı boşandıktan sonra Akın ' la evlendiririz . O kolay da Suna ' yı ne yapacağız ? "
" Sen merak etme , o bir boşansın onun içinde biri bulunur elbet . "
Hayır , Kaya ' nın onu aldattığını söyleyemezdi . Babasının eline bu fırsatı veremezdi . Babası ortalığı ayağa kaldırır ve onların boşanmasını isterdi . Onlar boşanınca da onu bir başkasıyla - para için- evlendirmeye kalkardı . Çünkü biliyordu , babası hiç bir zaman değişmemişti ve değişmeyecekti .
Geriye bir seçenek kalıyordu . Yalan söylemek ...
Suna , biraz düşündükten sonra , " Eee , baba şey ... Kaya , bir iki haftalığına iş gezisine çıktı . Bende bu süre zarfında sizin yanınızda kalırım diye düşündüm . Bir sakıncası yoksa ... "
Kazım , " Yok güzel kızım , ne sakıncası olacak ? "
Suna , rahat bir nefes verdi . En azından bir iki haftalığına babasının ortalığı ayağa kaldırmasını engelleyebilirdi . Bu süre zarfında da sonradan ne yapacağını planlardı .
***
Suna , odasında kollarını birbirine bağlamış öylece camdan dışarıyı izliyordu . Hava karamaya başlarken yalının kapısından çıktığı anda yağmaya başlayan yağmur etkisini her an daha da arttırıyordu . Suna ise düşünüyordu . Bu yağmur huzur mu yoksa kederin mi simgesiydi ? Biliyordu , yakında herşey çok farklı olacaktı . Amayakında hayatında huzur mu yoksa keder mi olacaktı ? Buna dair hiç bir fikri yoktu . Fakat birşeyden emindi . Kaya ' nın bu yaptığını hiç bir zaman unutmayacaktı .
Suna , düşüncelere daldığı sırada kapı çaldı . Suna , kafasını kapıya çevirip , " Buyurun . "
Kapıyı açan Esme , " Kızım , müsait miydin ? "
Suna , başını sallayarak , " Müsaitim anne , gel . "
Esme , kapıyı kapattı . Sonra ona doğru yürüdü . Birşeylerden rahatsız olduğu belliydi . Onun karşısına kadar geldiğinde kafasını uzatarak camdan dışarıya baktı .
Esme , " Yağmur da giderek şiddetlenmeye başlamış . "
Suna , ifadesiz bir şekilde başını onaylarcasına salladı .
Esme , çekingen bir tavırla asıl konuyu açmaya çalışarak , " Kızım ... Aslında ben seninle birşey konuşmak için buraya geldim . "
Suna , " Konuşalım anne . " dedi . Ne konuşacaklarını merak ediyormuş gibi davranıyordu . Ama zaten ne konuşacaklarını çok iyi biliyordu .
Esme , Suna ' nın omzuna dokunup onu yatağın ucuna doğru yönlendirdi .
İkiside yatağın ucuna oturduklarında Esme , " Kızım , Kaya iş gezisinde değil , değil mi ? "
Suna ' nın gözleri bacaklarının üstünde tuttuğu ve sürekli oynadığı parmaklarına kaydı . Bunu nasıl söyleyebileceğini bilmiyordu . Kendisi o görüntüyü hatırlamaya dayanamazken bunu nasıl annesine söyleyebilirdi , aldatıldığını annesine nasıl söyleyebilirdi ?
Bir süre sonra derin bir nefes vererek onun gözlerine baktı ve başını iki yana salladı .
Esme , Suna ' nın saçını okşarken , "Kocanla mı kavga ettin ? "
Suna , " Anne ... "
Esme , " Söyle kızım ... "
Suna ' nın gözleri hafif hafif dolmaya başlarken , " Kaya , beni ... Kaya , beni aldattı anne . "
Esme , hiç birşey söylemedi . Öylece bakakaldı kızına . Kaya mı ? Kaya mı Suna'yı aldatmıştı . Kazım , hastanede hayat mücadelesi verirken Suna ' ya her daim destek olan Kaya mı ?
Suna , hıçkırıklarla ağlamaya başlarken Esme , onun başını göğüsüne yaslayıp eliyle Suna ' nın kollarını sıvazladı .
" Şşşh ! tamam kızım , geçti . Geçti ... "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYSUN : KISKANÇLIK
FanfictionNot : Yalı Çapkını dizisinin 59. Bölümünden başlayarak devam ediyor !