" Ben güzelliğini kaybetmiş bu dünyada sana şahit oldum . "
Kaya , bir süre düşündükten sonra , " Suna , sen okusaydın ne olurdun ? " diye merakla sordu .
Suna gülerek , " Kaya nereden çıktı şimdi bu ? Hayır , yani konuyu buraya nasıl getirdin ? "
Kaya , " Yaa konu Seyran ' a gelince aklıma geldi . Seyran okumak istiyorum diyip duruyordu . Ama sen ... Sen hiç okumak istemedin mi ? " diye sordu .
Suna , " Seyran , küçükken hep öğretmen olmak isterdi . Onun yanında ben vardım , annem vardı ... Ama benim yanımda ... ( İç çekerek ) Benim yanımda bana destek olan birisi yoktu . Bende boşuna hayaller kurup okursam öğretmen falan olacağım demedim . " dedi . Yüzünde acı bir gülümseme vardı .
Kaya , " Peki yaa Esma anne ? O eğer sen okumak isteseydin yanında durmaz mıydı ? " diye sorarken şaşkınlık içindeydi . Yoksa oda mı kızının yanında durmamıştı ?
Suna , " Nee ? Annem mi ? Seyran ' ın yanında olmak varken neden benim yanımda olsun ki ? "
" Zaten herkes Seyran ' ı daha çok sever biliyor musun ? Annem mesela ... O dayak yerken kendini siper eder biliyor musun önüne ? Böyle durur ... Ben ! Ben dayak yerken kaçar gider , pusar bir yere . "
Suna , bir süre sonra , " Neyse artık bir önemi olduğunu düşünmüyorum . Zaten farklı evlerde yaşıyoruz . Artık onları ayda yılda bir görürüz . " dedi .
Kaya , " Suna ... Hala geç değil . "
Suna sorgulayıcı gözlerle , " Anlamadım Kaya , ne için geç değil ? " diye sordu .
Kaya , " Hala üniversiteye gidebilirsin . Bak seni anlıyorum . Şu ana kadar sana hiç böyle bir konuda destek olunmamış . Ama artık ben varım . ( Suna ' nın yüzünü avuçlarının arasına aldı . ) Kararın ne olursa olsun ben sana destek olurum . "
Suna , " Kaya ben ... Ben hiç hangi mesleği yapmak istediğimi düşünmedim ki . Diyelim ki üniversiteye gideceğim . Ama hangi bölümü okuyacağım ? " diye sordu merakla .
Kaya , " Küçükken ... Hiç yapmayı sevdiğin birşey yok muydu ? "
Suna biraz düşündü . Hiç doktor , hostes , öğretmen ya da onlara benzer bir meslek yapmak istememişti . Ama küçükken yapmayı istediği birşey vardı .
" Ben ne olmak isterdim biliyor musun ? "
" Ne ? "
" Dansöz . "
Suna coşkulu bir ses tonuyla , " Kaya ... Ben okursam ne olacağım diye düşünmedim . Yani doktor , öğretmen , hemşire , hostes vb . ... Ama olmak istediğim birşey vardı . "
Kaya merakla , " Neydi peki ? "
Suna , kaşlarını indirip kaldırarak , "Dansöz ... "
Kaya , kaşlarını çatarak şaşırdığını belli eden bir ses tonuyla , " Nee ? Ciddi misin ? " dedi .
Suna meydan okurcasına , " Ne oldu , beş dakika önce , ' Kararın ne olursa olsun ben sana destek olurum . ' diyordun . Dansöz lafını duyduktan sonra pişman olmuş gibisin . "
Kaya , yaşadığı şoku atlatarak , " Hayır ! Hayır ben ... Ben sadece şaşırdım . Yani böyle birşey diyeceğin kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi . "
Suna ise sadece onun söylediklerini tebessümle izliyordu .
Kaya başını sallayarak , " Ama ben halledeceğim . Söz veriyorum . Ama Suna dansöz olmaz . Çok rica ediyorum . Dansçı olsun , dansöz olmaz lütfen . "
Suna gülerek başıyla onayladı . " Tamam Kaya , dansçı olsun . "
***
Kaya ve Suna tatlılarını yerken bir anda slow bir müzik başladı . Kaya , Suna ' ya baktı . Ardından ayağa kalkıp elini uzattı .
Suna ona sorgulayıcı gözlerle bakarken , " Kaya ? "
Kaya gülümseyerek , " Dansçı olmak istiyordun . "
Suna , " Evet , dedim . "
Kaya , " Ee tamam işte , ilk dansını benimle et . ( Tam o anda Kaya ' nın aklına gelen düşünceyle gözleri parıldadı . ) Ayrıca ilk dansımızı ... "
Suna , o an Kaya ' yı ve kendini ilk hayal ettiği zamanı hatırladı ve o an gördüğü o hayali resmen gerçekleştiriyordu . Suna , heyecanla Kaya ' nın elini tuttu ve ayağa kalktı .
Dans pistine doğru geldiklerinde Kaya ellerini Suna ' nın beline yerleştirip kendine çektiğinde Suna , kollarını Kaya ' nın boynuna doladı . Dans etmeye başladıklarında Suna şuan yaşanan şeyin hayalinden bile daha güzel oldugunu fark etti . Birbirlerine hayalinde olduğundan bile daha yakındılar . Suna , alnını Kaya ' nın alnına koyduğunda ikiside anın tadını çıkararak gözlerini kapattılar .
O akşam yemeğinde kaç dakika dans ettiklerini kendileri de bilmiyorlardı . Tek bildikleri o an sadece orada kendilerinin olduğuydu . İkiside birbirlerini seviyordu . O akşam yemeğinde bunu birbirlerine söylemediler . Ama o an dans ederken birbirlerine bunu söylemelerine gerek yoktu . Fakat bunu o restoranda birtek kendileri fark etmediler .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYSUN : KISKANÇLIK
FanficNot : Yalı Çapkını dizisinin 59. Bölümünden başlayarak devam ediyor !