BÖLÜM 62

75 5 0
                                    

" Bir kelebeği öldürüp ertesi gün özür dileyemezsin . "

Nükhet , odadan çıktıktan sonra tekrardan eski yerine oturmuştu . Ama hiç birşey dememişti . Salonda oturan herkes gibi ...

Bu sessizliği bozan Şehmuz oldu . Asuman , Seyran ve Gülgün ' e bakarak merakla , " Yaa , gerçekten tam olarak ne oldu ? Anladık , Kaya , Suna ' yı aldatmış . Ama siz şu olayı doğru düzgün anlatmadınız . "

Geriye yaslanmış olan Asuman , öne doğru eğilerek Pırıl ' a baktı , " Ee , Pırıl anlatsın ne olduğunu ? Sonuçta hikayedeki en önemli rollerden birini oynuyor . "

Pırıl , Asuman ' ın bu sözünden sonra yutkundu . Suna yalıyı terk etti diye mutlu olmuştu . Ama Şehmuz ' un tepkisini hiç düşünmemişti .

Şehmuz , " Ne , ne diyorsun sen yaa ? Ne rolü ? ( Pırıl ' a dönerek ) Pırıl , ne diyor Asuman ? "

Pırıl ise tedirgin bir şekilde Şehmuz ' a baktı .

Asuman , kaşlarını kaldırarak , " Hadi Pırıl , anlatsana babana rolünü . "

Pırıl , ona korkuyla bir bakış attıktan sonra tekrar Şehmuz ' a döndü . Ortada inkar edebileceği bir durum kalmamıştı . Çünkü Abidin ' de olan fotoğraf herşeyi açıklıyordu .

Şehmuz , agresif bir tavırla , " Pırıl , konuşsana ! Ne diyor bu kız ? "

Asuman , keyifli bir şekilde geriye yaslandı ve bacak bacak üstüne atarak , " Hadi Pırıl , anlatsana babana hikayedeki metres rolünü . "

Şehmuz , ona dönerek , " Ne ? Ne diyorsun sen yaa ? ( Pırıl ' a dönerek ) Pırıl , ne metresi ? Ne metresi ?! "

Asuman , " Pırıl ve Kaya ' nın dudak dudağa olduğu fotoğrafta herşey açık açık ortadaydı . Bu durumda onun rolünün ne olduğu belli . "

Şehmuz , Asuman ' a baktıktan kısa bir süre sonra Pırıl ' a bakıp kaşlarını kaldırarak , " Fotoğraf ... Dudak dudağa ... Öyle mi Küçük Hanım ? "

Pırıl , ona sadece korkuyla bakarken Şehmuz , " Odaya geç , konuşacağız . "

Pırıl , başını iki yana sallayarak , " Baba ... "

Şehmuz sertçe , " Odaya geç dedim ! Beni insanların içinde yeterince utandırdın . "

Pırıl , korkuyla ayağa kalkıp yavaş yavaş yürümeye başlarken Şehmuz , onun arkasından geldi .

***

Şehmuz , iki yana dönerek öfke patlamasıyla , " Yaa , sen nasıl yaptın bunu bana ? Nasıl yaptın ? Beni insanların içine çıkaramaz hale getirdin ! Bir sen , bir de o rahmetli kuzenin beni cümle aleme rezil ettiniz ! "

Şehmuz , kanepede oturan ve korkulu gözlerle ona bakan Pırıl ' a bakarak , " Yaa , hadi beni geçtim , Nükhet ? Bu yalıda yaşayan insanların akrabası ! Şimdi nasıl bakacak o insanların yüzüne ? "

Şehmuz , " O ilaçları da değiştirdin değil mi ? Suna , doğru söylüyordu . Ama sen hem Suna ' ya hem de Asuman ' a iftira attın . "

Pırıl , başını iki yana sallayarak , " Baba Hayır ... "

Şehmuz , " Allah bilir , Kaya ' nın aklını da nasıl çeldin ? "

Pırıl , " Baba , ben öyle birşey yapmadım . Biz seviyoruz birbirimiz- " sözünü tamamlayamadı .

Şehmuz , " Yaa , hala yalan söylüyor ! Allahım delireceğim . Yaa , ben o çocuğun gözlerinin içini gördüm . Deliriyor o karısına , deliriyor ! Sen ne sevmesinden bahsediyorsun ? "

Ardından , " Ne bekliyordun ? Kaya ' nın aklını çelip Suna ' yı aldatmasını sağlayayım . Sonra da babam beni Kaya ile evlendirsin . "

Pırıl , başını iki yana sallarken Şehmuz , "Ama evet , seni evlendireceğim . Fakat bu kişinin Kaya olmayacağı kesin ! "

Şehmuz ' un o lafıyla Pırıl ' ın gözleri dolmaya başladı . " Ne ? ... "

Ayağa kalktı ve Şehmuz ' a sarılarak , " Baba , yalvarırım , yalvarırım affet beni ! "

Şehmuz , " Bunu başkasının yuvasını yıkmaya çalışmadan önce düşünecektin . " dedi ve onun kollarından kendini kurtardı .

Ardından , " Şimdi gidiyorum , ben gelene kadar eşyalarını toplamış ol . " dedi ve odadan çıktı .

Kadınlar merakla ona bakarken o kendi odasına girdi . Nükhet ' te oturduğu yerden kalkıp onun arkasından geldi .

***

Nükhet , odaya girdiğinde Şehmuz ' un yatağın üstündeki valize eşyalarını tıktığını gördü .

Nükhet şaşkınlıkla , " Şehmuz ? Ne oluyor , neden eşyalarını topluyorsun ? "

Şehmuz , ona dönerek , " Nükhet , ben bu saatten sonra bu yalıda kalamam . Pırıl ' ın yaptığı zaten bu evdeki insanların sana olan bakış açısını etkilemişken birde utanmadan burada kalmamız doğru olmaz . Sana bizden ötürü bir hasar gelmesini istemiyorum . "

Şehmuz eşyalarını toplamaya devam etti ve işini bittiğinde valizin kapağını kapattı . Nükhet ise o süre zarfında onu çaresizce izledi . Şehmuz , oldukça ciddi gözüküyordu .

Şehmuz , yatağın üstündeki valizi yataktan indirdi ve paltosunu aldı . Kapıyı doğru yürüdükten sonra elini kapının koluna attığı sırada durdu .

Şehmuz , " Kızım adına hem oğlundan hemde senden çok özür dilerim Nükhet . "

Ardından , " Boşanma evrakları en kısa sürede elinde olur . Sana söz bir daha ne kızımdan ne de benden ötürü ailene bir hasar gelmeyecek . " dedi ve odadan çıktı .

KAYSUN : KISKANÇLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin