ÖZET
Jane Toppan (doğum adı Honora Kelley ; 31 Mart 1854 - 17 Ağustos 1938), Jolly Jane lakaplı, 1895 ile 1901 yılları arasında Massachusetts'te on iki cinayet işlediği bilinen Amerikalı bir seri katildi . Otuz bir cinayeti itiraf etti. Cinayetler, Toppan'ın bir hemşire olarak hastaları ve aile üyelerini hedef alarak işlendi. Cinayetleri cinsel bir fetişi tatmin etmek için işlediğini itiraf eden Toppan , amacının "şimdiye kadar yaşamış herhangi bir erkek veya kadından daha fazla insanı -çaresiz insanları- öldürmek" olduğunu söylediği aktarıldı.
Jane Toppan, 31 Mart 1854'te Boston , Massachusetts'te İrlandalı göçmenlerin kızı olarak Honora Kelley adıyla doğdu. Annesi Bridget Kelley, o çok küçükken tüberkülozdan öldü. Babası Peter Kelley, eksantrik ve tacizci bir alkolik olarak tanınıyordu, onu tanıyanlar tarafından "Kelley the Crack" (yani "crackpot") lakabıyla anılıyordu. Sonraki yıllarda Kelley'nin terzi olarak çalışırken kendi göz kapaklarını dikerek kapattığı söylendi.
1860'ta, karısının ölümünden sadece birkaç yıl sonra Kelley, en küçük iki çocuğu olan sekiz yaşındaki Delia Josephine ve altı yaşındaki Honora'yı, yoksul kız çocukları için bir yetimhane olan Boston Kadın Sığınma Evi'ne teslim etti ; onları bir daha hiç görmedi. Sığınma evinden alınan belgelerde Delia ve Honora'nın "çok sefil bir evden kurtarıldığı" belirtiliyor. Sığınma evinde geçirdikleri süre boyunca yaşadıkları deneyimlere dair hiçbir kayıt bulunmuyor, ancak bildirildiğine göre Delia, ablaları Nellie (yetimhaneye gönderilmemişti) akıl hastanesine gönderilirken fahişe oldu.
Kasım 1862'de, babası tarafından terk edildikten iki yıldan az bir süre sonra Honora, Massachusetts, Lowell'dan Bayan Ann C. Toppan'ın evine sözleşmeli hizmetçi olarak yerleştirildi . Toppan'lar tarafından resmen evlat edinilmemiş olsa da Honora, eski ailesinden uzaklaşmak için hayırseverlerinin soyadını aldı ve sonunda Jane Toppan olarak tanındı. Orijinal Toppan ailesinin, Honora'nın iyi geçindiği Elizabeth adında bir kızı vardı.
Cinayetler
1885'te Toppan, Cambridge Hastanesi'nde hemşirelik eğitimi almaya başladı . Zeki ve korkunç olarak tanımlandığı ilk yıllarının aksine, hastanede sevilen, zeki ve arkadaş canlısıydı ve "Jolly Jane" lakabını çağrıştırıyordu. Hastalarla yakınlaştıktan sonra, genellikle yaşlı ve çok hasta olan favorilerini seçti. İhtisası sırasında, Toppan hastalarını morfin ve atropinle deneylerde kobay olarak kullandı; sinir sistemlerine ne yaptığını görmek için reçeteli dozlarını değiştirdi . Ancak, hastalarla yalnız başına önemli miktarda zaman geçirdi, sahte çizelgeler hazırladı, bilinçlerini açıp kapatmaları için onlara ilaç verdi ve hatta onlarla yatağa girdi. [ alıntı gerekli ]
Toppan , 1889'da prestijli Massachusetts Genel Hastanesi'ne önerildi ; orada, ertesi yıl kovulmadan önce birkaç kurban daha aldı. Kısa bir süreliğine Cambridge'e döndü ancak kısa süre sonra pervasızca afyon verdiği için işten çıkarıldı . Daha sonra Toppan, özel bir hemşire olarak kariyerine başladı ve küçük çaplı hırsızlık şikayetlerine rağmen başarılı oldu.
Toppan, 1895'te ev sahibi Israel Dunham ve karısını öldürerek zehirleme çılgınlığına ciddi bir şekilde başladı. 1899'da üvey kız kardeşi Elizabeth'i bir doz strikninle öldürdü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİ KATİLLER
HorrorWATTPAD'İN EN İYİ SERİ KATİL KİTABI Tarihte yaşamış, korkunç cinayetler işlemiş tüm seri katiller...