📝 JACK THE RIPPER (KARINDEŞEN JACK) 🔪

3 1 0
                                    

ÖZET

Jack the Ripper , 1888'de İngiltere'nin Londra kentindeki yoksul Whitechapel semtinde ve çevresinde faaliyet gösteren kimliği belirsiz bir seri katildi. Hem ceza davaları dosyalarında hem de aynı dönemdeki gazetecilik kayıtlarında katil, Whitechapel Katili ve Deri Önlük olarak da anılmaktaydı .

Jack the Ripper'a atfedilen saldırılar genellikle Londra'nın Doğu Yakası'ndaki gecekondu mahallelerinde yaşayan ve çalışan fahişe kadınları içeriyordu . Karın mutilasyonlarından önce boğazları kesilmişti. Kurbanlardan en az üçünün iç organlarının çıkarılması, katillerinin anatomik veya cerrahi bilgiye sahip olduğu yönünde spekülasyonlara yol açtı. Cinayetlerin bağlantılı olduğuna dair söylentiler Eylül ve Ekim 1888'de yoğunlaştı ve medya kuruluşları ve Scotland Yard'a katil olduğunu iddia eden kişilerden çok sayıda mektup geldi .

"Jack the Ripper" ismi, katil olduğunu iddia eden bir birey tarafından yazılan ve basında yayılan " Sevgili Patron Mektubu "ndan türemiştir. Mektubun bir aldatmaca olduğuna ve gazeteciler tarafından hikayeye olan ilgiyi artırmak ve gazetelerinin tirajını yükseltmek için yazılmış olabileceğine yaygın olarak inanılmaktadır. Whitechapel Dikkat Komitesi'nden George Lusk'un aldığı " Cehennemden Mektup " , kurbanlardan birinden alındığı iddia edilen yarım bir insan böbreğiyle birlikte geldi. Halk, hem cinayetlerin olağanüstü vahşi doğası hem de suçların medya tarafından ele alınması nedeniyle, Jack the Ripper olarak bilinen tek bir seri katilin varlığına giderek daha fazla inanmaya başladı.

Gazetelerin kapsamlı haberleri, Ripper'a yaygın ve kalıcı bir uluslararası ün kazandırdı ve efsane sağlamlaştı. 1888 ile 1891 arasında Whitechapel ve Spitalfields'da işlenen on bir vahşi cinayet dizisine yönelik bir polis soruşturması , tüm cinayetleri kesin olarak 1888 cinayetleriyle ilişkilendiremedi. Beş kurban- Mary Ann Nichols , Annie Chapman , Elizabeth Stride , Catherine Eddowes ve Mary Jane Kelly- "kanonik beşli" olarak bilinir ve 31 Ağustos ile 9 Kasım 1888 arasındaki cinayetleri genellikle en olası bağlantılı cinayetler olarak kabul edilir. Cinayetler hiçbir zaman çözülemedi ve bu suçları çevreleyen efsaneler, tarihsel araştırma, folklor ve sahte tarihin bir kombinasyonu haline geldi ve günümüze kadar halkın hayal gücünü ele geçirdi.

CİNAYETLERİ

Bu dönemde Doğu Yakası'nda kadınlara yönelik çok sayıda saldırı olması, aynı kişi tarafından kaç kurbanın öldürüldüğü konusunda belirsizlik yaratıyor.

3 Nisan 1888'den 13 Şubat 1891'e kadar süren on bir ayrı cinayet, Metropolitan Polisi soruşturmasına dahil edildi ve polis kayıtlarında topluca "Whitechapel cinayetleri" olarak biliniyordu. Bu cinayetlerin aynı suçluyla ilişkilendirilip ilişkilendirilmemesi gerektiği konusunda görüşler farklılık gösteriyor, ancak "kanonik beşli" olarak bilinen on bir Whitechapel cinayetinden beşinin, yaygın olarak Karındeşen'in işi olduğuna inanılıyor. Çoğu uzman, Karındeşen'in çalışma biçiminin ayırt edici özellikleri olarak boğazda derin kesikler , ardından geniş karın ve genital bölge mutilasyonları, iç organların çıkarılması ve kademeli yüz mutilasyonlarına işaret ediyor. Whitechapel cinayetleri dosyasındaki ilk iki dava, Emma Elizabeth Smith ve Martha Tabram'ın davaları , kanonik beşliye dahil edilmemiştir.

Smith, 3 Nisan 1888'de yaklaşık olarak sabah 1:30'da Whitechapel'daki Osborn Caddesi'nde soyuldu ve cinsel saldırıya uğradı.

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin