ZODİAC (Kimliği bilinmeyen seri katil)

2 1 0
                                    

ÖZET

Zodiac Katili, 1960'ların sonlarında Kuzey Kaliforniya'da faaliyet gösteren kimliği belirsiz bir seri katilin takma adıdır. Zodiac, Aralık 1968 ile Ekim 1969 arasında San Francisco Körfez Bölgesi'nde kırsal, kentsel ve banliyö ortamlarında faaliyet göstererek beş bilinen kurbanı öldürdü. Üç genç çifti ve yalnız bir erkek taksi şoförünü hedef aldı. Vaka, "muhtemelen Amerikan tarihindeki en ünlü çözülememiş cinayet vakası" olarak tanımlandı ve hem popüler kültürün bir parçası hem de amatör dedektiflerin çabalarının odak noktası haline geldi.

Zodiac'ın bilinen saldırıları Benicia , Vallejo , belediyeye bağlı olmayan Napa County ve San Francisco şehrinde gerçekleşti . Yedi yaralı kurbanından ikisi hayatta kaldı.

Adını, bölgesel gazetelere gönderdiği bir dizi alaycı mesajda ortaya attı; bu mesajlarda basılmazlarsa öldürme çılgınlıkları ve bombalamalarla tehdit etti. Ayrıca kurbanlarını öbür dünya için köle olarak topladığını söyledi . Bazı mektuplarda kriptogramlar veya şifreler vardı ; ürettiği dört şifreden ikisi çözülememişken, diğerleri 1969 ve 2020'de çözüldü.

Zodiac'ın son doğrulanmış mektubu, 37 kurbanı öldürdüğünü iddia ettiği 1974'teydi.

Birçoğunun Güney Kaliforniya'da olduğunu , 1966'da Riverside'da öldürülen Cheri Jo Bates'in de aralarında olduğunu iddia etti; ikisi arasındaki bağlantı kanıtlanmadı. Zodiac'ın kimliğiyle ilgili birçok teori öne sürülürken, yetkililerin kamuoyuna açıkladığı tek şüpheli, 1992'de ölen eski bir ilkokul öğretmeni ve hüküm giymiş bir cinsel suçlu olan Arthur Leigh Allen'dı .

Olayın alışılmadık doğası, yıllar boyunca sürdürülen uluslararası ilgiye yol açtı. San Francisco Polis Departmanı, davayı 2004'te "etkisiz" olarak işaretledi, ancak 2007'den önceki bir noktada yeniden açtı. Dava ayrıca Kaliforniya Adalet Bakanlığı , Federal Soruşturma Bürosu , Vallejo şehri ve Napa ve Solano ilçelerinde açık kalmaya devam ediyor.

CİNAYETLER

Doğrulanmış saldırılar

Zodiac Katili gazetelere gönderdiği mesajlarda otuz yedi seri cinayet işlediğini iddia etti. Araştırmacılar, beşi ölmüş ve ikisi hayatta kalmış olan yedi doğrulanmış saldırı kurbanı konusunda hemfikir:

David Arthur Faraday (17) ve Betty Lou Jensen (16), 20 Aralık 1968'de Kaliforniya'nın Benicia şehir sınırları içerisinde bulunan Lake Herman Yolu'nda vurularak öldürüldü .

Michael Renault Mageau (19) ve Darlene Elizabeth Ferrin (22), 4-5 Temmuz 1969 tarihleri ​​arasında gece yarısı, Kaliforniya, Vallejo'daki Blue Rock Springs Park'ın otoparkında vuruldu . Mageau saldırıdan sağ kurtuldu; Ferrin, Kaiser Foundation Hastanesi'ne kaldırıldığında hayatını kaybetti .

Bryan Calvin Hartnell (20) ve Cecelia Ann Shepard (22), 27 Eylül 1969'da Kaliforniya'nın Napa County bölgesindeki Berryessa Gölü'nde bıçaklandı . Hartnell hayatta kaldı ancak Shepard, 29 Eylül'de aldığı yaralar sonucu öldü.

Paul Lee Stine (29), 11 Ekim 1969'da San Francisco'nun Presidio Heights semtinde vurularak öldürüldü .

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin