EDWARD JAMES ADAMS

1 0 0
                                    

ÖZET

Edward James Adams (23 Nisan 1887 - 22 Kasım 1921) Ortabatı'da kötü şöhretli bir Amerikalı suçlu ve seri katil idi. Yaklaşık 14 aylık bir süre zarfında üç polis memuru da dahil olmak üzere yedi kişiyi öldürdü ve en az bir düzine kişiyi yaraladı. Adams 34 yaşındayken Kansas , Wichita'da polis tarafından kuşatıldı ve ardından öldürüldü.

Erken dönem

Edward James "Eddie" Adams, 1887'de Hutchinson, Kansas'taki bir çiftlikte William Joseph Wallace adıyla doğdu. Babası gençken öldü ve annesi yeniden evlendi. Üvey babasına ve fiziksel emeğe karşı güçlü bir nefret duyuyordu. Berberlik mesleğini öğrendi ve 20. yüzyılın başlarında Wichita'ya taşındı. Orada John Callahan ile tanıştı ve kısa sürede kaçak içki ticareti , küçük çaplı soygunlar ve araba hırsızlığıyla ilgilenmeye başladı .

Adams yakışıklı ve karizmatikti ve birçok kadını ve dalkavuğu cezbetti. Karısı yasadışı faaliyetlerinden ve sadakatsizliklerinden bıktıktan sonra onu terk etti.

Kısa süre sonra kendi çetesini kurdu ve Kansas , Missouri ve Iowa'da banka ve tren soygunları yapmaya başladı, sonunda Yasaklama döneminin ilk günlerinde Ortabatı'nın en önde gelen haydutu olarak ün kazandı.

Cinayet ve Kansas City

1920'de, Callahan aracılığıyla Adams, kanun kaçağı kardeşler Ray ve Walter Majors ile bir ortaklık kurdu ve 5 Eylül'de Harry Trusdell'in sahibi olduğu Grand Avenue'daki kötü şöhretli bir Kansas City kumarhanesine karşı gündüz vakti bir soygun girişiminde bulundu . Ancak, haydutlar ve yasadışı kumarhanenin sert çalışanları arasındaki bir çatışma, kumarbaz ve silahlı Frank Gardner'ın ölümü ve çetenin polis tarafından yakalanmasıyla sonuçlandı.

Adams, Şubat 1921'de müebbet hapse mahkûm edildi. Majors kardeşler soygundan suçlu bulunmayı kabul ederek daha hafif cezalar aldılar ve ikisi de beş yıl hapse mahkûm edildi. Her iki kardeş de sonunda hapishanede öldü. Başarısız soygun girişimine karışan üçüncü Majors kardeş Dudley olay yerinden kaçtı, ancak daha sonra tutuklandı ve Delaware'de hapis yattı.

Ortabatı'da suç dalgası

Adams , Missouri, Jefferson City'deki Missouri Eyalet Hapishanesi'ne nakledilirken trenden atlayarak gözaltından kaçtı ve birkaç gün sonra 11 Şubat 1921'de Cullison, Kansas'ta bir banka ve genel mağazanın soygununda Julius Finney'e katıldı . 17 Şubat 1921'de Garden Plain, Kansas yakınlarında, çalıntı bir arabayı bir köprünün altında parçaladıktan sonra bir grup tarafından yakalandı. Banka soygunundan suçlu bulunan Adams, Missouri'deki cinayet suçundan aldığı müebbet hapis cezasına ek olarak Lansing'deki Kansas Eyalet Hapishanesi'nde 10 ila 30 yıl hapis cezasına çarptırıldı .

13 Ağustos'ta Adams, hapishane enerji santralini sabote edip gece boyunca Frank Foster, George Weisberger ve DC Brown'la birlikte hapishane duvarlarına tırmandıktan sonra bir kez daha hapisten başarıyla kaçtı. Kaçış arabasının sürücüsü, suç hayatına yönelmiş bir I. Dünya Savaşı gazisi olan Billy Fintelman'dı. Brown hariç (günler sonra tekrar yakalandı), kaçaklar eyalet yetkililerinin elinden kurtulmayı başardılar ve sonunda Adams çetesinin en yeni enkarnasyonunu oluşturdular.

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin