AMELİA DYER

2 1 0
                                    

ÖZET

Amelia Elizabeth Hobley (1837 - 10 Haziran 1896), halk arasında Reading Devisi olarak bilinen, Viktorya döneminde otuz yıllık bir süre boyunca bakımı altındaki bebekleri öldüren bir İngiliz seri katildi.

Hemşire olarak eğitim almış ve 1869'da dul kalmış, kendini geçindirmek için bebek çiftçiliğine -para karşılığında istenmeyen bebekleri evlat edinme uygulamasına- yönelmiştir.

Başlangıçta iki çocuğuna sahip olmasının yanı sıra çocuklara meşru bir şekilde bakmıştır, ancak bilerek veya bilmeyerek birçoğu bakımı altında ölmüş ve ihmal ve altı ay ağır çalışma suçundan mahkum edilmiştir. Daha sonra "evlat edindiği" çocukları doğrudan öldürmeye, en azından bazılarını boğmaya ve dikkat çekmemek için cesetlerini atmaya başlamıştır. Zihinsel olarak dengesiz olan bu kadın, sahtekarlık şüphelerine rağmen hayatı boyunca birkaç akıl hastanesine yatırılmış ve en az bir ciddi intihar girişiminden kurtulmuştur.

Dyer'ın çöküşü, Thames Nehri'nde bir bebeğin torbalanmış cesedinin bulunmasıyla geldi ve kanıtlar ona kadar uzanıyordu. 4 Nisan 1896'da tutuklandı. Viktorya döneminin en sansasyonel davalarından birinde, bebek Doris Marmon'un cinayetinden suçlu bulundu ve 10 Haziran 1896'da asıldı . 

Ölümü sırasında, bir avuç cinayet Dyer'a atfedilmişti, ancak çok daha fazla benzer ölümden sorumlu olduğuna dair çok az şüphe var - 400'e kadar (veya muhtemelen daha fazla), bu da onu tarihin en üretken seri katili adayı yapıyor.

Dyer'ın davası, evlat edinme ve çocuk koruma konusunda daha katı yasalara yol açtı ve 1884'te kurulan Çocuklara Karşı Zulmü Önleme Ulusal Derneği'nin (NSPCC) tanınırlığını artırmaya yardımcı oldu. 

Arka PLAN

Amelia Dyer, beş kardeşin en küçüğü (üç erkek kardeşi - Thomas, James ve William - ve bir kız kardeşi Ann) olarak, Bristol'un hemen doğusundaki küçük Pyle Marsh köyünde usta kunduracı Samuel Hobley ve Sarah Hobley'nin (kızlık soyadı Weymouth) kızı olarak doğdu. Amelia okumayı ve yazmayı öğrendi ve edebiyat ve şiire karşı bir sevgi geliştirdi. Ancak çocukluğu, annesinin tifüsten kaynaklanan akıl hastalığı nedeniyle gölgelendi . Amelia annesinin şiddet nöbetlerine tanık oldu ve 1848'de ölünceye kadar ona bakmak zorunda kaldı. Araştırmacılar daha sonra bunun Dyer üzerindeki etkisi ve ona hastalık nedeniyle akıllarını kaybetmiş gibi görünen kişilerin sergilediği semptomlar hakkında ne öğrettiği hakkında yorum yaptılar.

Dyer'ın 1841'de 6 yaşındayken ölen Sarah Ann adında bir ablası ve 1845'te birkaç aylıkken ölen yine Sarah Ann adında küçük bir kız kardeşi vardı. Büyük kuzeninin o zamanlar gayri meşru bir kızı vardı ve bu kız daha sonra Dyer'ın teyzesi ve amcası olan büyükanne ve büyükbabası William ve Martha Hobley'nin kızı olarak kabul edildi.

Annesinin ölümünden sonra Amelia, bir korse üreticisinde çıraklık yapmadan önce bir süre Bristol'daki bir teyzesiyle yaşadı. Babası 1859'da öldü. En büyük ağabeyi Thomas, aile ayakkabı işini miras aldı. 1861'de, 24 yaşındayken Amelia en azından kardeşlerinden birinden, James'ten kalıcı olarak uzaklaştı ve Bristol, Trinity Caddesi'ndeki bir pansiyona taşındı. 

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin