PETER KÜRTEN

3 1 0
                                    

ÖZET

Peter Kürten ( 26 Mayıs 1883 , Mülheim am Rhein , bugünkü Köln'de ; † 2 Temmuz 1931 , Köln- Altstadt -Nord'da doğdu ), "Düsseldorf Vampiri" olarak bilinen bir Alman seri katildi.

Cinayetlerinin vahşeti ve bunların Rhineland'de yol açtığı histeri, onun aranmasını Weimar Cumhuriyeti'nde en çok duyurulan ceza davası haline getirdi ve aynı zamanda uluslararası ilgiyi de ateşledi.

O dönemde basının kendisine taktığı takma ad,
Aralık 1929'da Kürten'in Düsseldorf Hofgarten'de bir kuğu kafasını kesmesiyle yaşanan bir olaya dayanıyordu . Polis ve mahkeme kayıtları onun bir vakada kurbanlarının kanını da içtiğini veya içmeye teşebbüs ettiğini gösteriyor.

Gençlik ve ilk suçlar

Kürten, 26 Mayıs 1883'te, o zamanlar Köln yakınlarında gelişen bir sanayi kenti olan Mülheim am Rhein'de doğdu . Kürten burada mütevazı şartlarda on kardeşin üçüncüsü olarak büyüdü. Kum kalıpçısı olan baba , karısını ve çocuklarını döven bir alkolikti . Kürten, 5 yaşındayken, bir köpek avcısı eşliğinde iki yavru köpeği derede boğarak öldürmenin zevkini keşfetti. Gençliğinde çok sayıda hayvanı bıçakladı.

Babası annesine tekrar saldırdığında Peter sekiz yaşındayken kaçtı. Polis tarafından bulunup ailesinin yanına götürülmeden önce üç hafta boyunca küçük hırsızlıklarla sokaklarda hayatta kalmayı başardı. Anne, daha sonra bir sosyal tesise kabul edilmesini engellemeyi başardı. Daha sonra, daha önce Mülheim'de Ren Nehri kıyısındaki birkaç çocuk ve gencin ölümüne de atfetti, ancak söz konusu tarihte dokuz yaşında olan Kürten'in gerçekten fail olup olmadığı belirsizliğini korudu.

1894'te aile Düsseldorf'a taşındı . Peter, 1897 yılına kadar Gerresheim'da ilkokula devam etti ve ardından babasının da çalıştığı Düsseldorf fabrikasında kum kalıpçısı olarak çıraklık yapmaya başladı. Çırakların fiziksel olarak cezalandırılması orada hâlâ günlük rutinin bir parçasıydı. Aynı yıl baba, büyük kızına cinsel şiddet uyguladığı gerekçesiyle bir yıl üç ay hapis cezasına çarptırıldı. O yıl Peter, Hirschburg yakınındaki bir ahırda bir domuzu bıçakladıktan sonra Grafenberg Ormanı'nda bir kızı boğdu. Kısa bir süre sonra 100 markı zimmetine geçirdi, Koblenz'e gitti ve oradan bir fahişeyle Ren Nehri'ne gitti . 6 Haziran 1899'da Düsseldorf'a döndüğünde, zimmete para geçirme suçundan iki ay hapis cezasına çarptırıldı ve Ağustos 1899'a kadar bu hapis cezasına çarptırıldı. Daha sonra dışarıda uyuduğu için iki gün daha hapis yatmak zorunda kaldı.

Hapisten çıktıktan sonra kalıcı bir işi olmadan Düsseldorf'ta kaldı. Artık 16 yaşındaydı ve kendisinden çok daha büyük olan Bayan M. ile tanıştı ve onunla birlikte 16 yaşındaki kızıyla birlikte bir apartman dairesine taşındı. Bayan M.'nin rızasıyla kadını dövdüğü ve boğduğu çeşitli cinsel uygulamalar yaşandı.

Ev sakinlerinin itirazları üzerine çift, yollarını ayırdı. Ancak Kürten, Bayan M.'yi bırakmadı ve kendisini tehdit etmek ve anahtarlarını çalmak için çatı penceresinden apartmana tırmandı. Bunun için 2 Ocak 1900'de on iki gün hapis cezasına çarptırıldı. Kadının evine tekrar girip onu tehdit ettikten sonra 16 Şubat 1900'de yedi gün daha hapis cezasına çarptırıldı. Ekim 1900'e gelindiğinde, bunu eğlence , hırsızlık ve hırsızlık suçlarından üç hapis cezası daha izledi. Daha sonra , bu arada şiddet yanlısı babasından ayrılan annesiyle kısa bir süre yaşadı, ancak daha sonra Rheydt'e gitti , burada birkaç hırsızlık yaptı ve bunun için Ocak 1903'e kadar Derendorf'ta iki yıl hapis cezasına çarptırıldı.

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin