ÖZET
Abdullah Palaz
Abdullah Palaz (* 1923 ; † 1991 , Ankara ) Türk şiddet suçlusuydu. Kendisine " Antep'in canavarı " ( Antep Canavarı ) veya "Abdullah Amca" ( Abdullah Dayı ) da deniyordu.
Hayat
Abdullah Palaz, 12 yaşındayken amcasının kiralık katillerinden ikisini baltayla öldürdü. Toplamda 43 kişiyi öldürdüğü söyleniyor, bunların neredeyse tamamı hapishane mahkumları. Palaz, ömrünün 48 yılını 38 cezaevinde geçirdi.
Sabah gazetesinde yer alan en ünlü Kabadayı (örn: Rüpel) hakkındaki listede Palaz'ın, dört kez idama ve 740 yıl hapis cezasına çarptırıldığını söylediği aktarılıyor.
Palaz, Bursa gözaltı merkezinde şair Nazım Hikmet'le arkadaş oldu ve şiddet içeren suçlar işlememe vaadiyle Hikmet'le aynı büyük hücrede oturmasına izin verildi. Nazım Hikmet'le olağanüstü dostluk, Bursa'ya nakledildikten sonra ceza olarak Palaz'ın kanalizasyona kilitlenmesi ve Nazım Hikmet'in kendisine temiz su sağlamasıyla başladı. İkisinin zindanda birlikte geçirdikleri süre boyunca Palaz herhangi bir şiddet eyleminde bulunmadı.
Palaz, cezaevinden çıktıktan ancak iki ay sonra Ankara'daki hastanede hayatını kaybetti.
İLK CİNAYETİ 12 YAŞINDA
1923 Doğumlu olan Abdullah Palaz, Antep Canavarı Abdullah Dayı olmasındaki ilk adımı 12 yaşında attı. Gaziantep'te, köy meydanında 1 kişiyi öldürdü çocuk ve yaşı küçük olması nedeniyle tutuklanmadı. Aradan geçen 5 sene sonunda Abdullah Palaz, kendisine hasım olan 15 kişiyi öldürdü. Ve cezaevi hayatı başladı, ilk adresi Konya Cezaevi oldu.
CEZAEVİNDE RAHAT DURMADI
Konya'da mahkum olarak yaşamını sürdüren Abdullah Palaz orada da rahat durmadı. Fakat haksızlığa gelemediği için cezaevinde düşmanı her geçen gün artmaya başlamıştı. Bir gece Abdullah Palaz, hemşerisi olan arkadaşlarıyla birlikte Konyalı Efeler grubunun kaldığı koğuşunu bastı. Çıkan olaylarda tek başına 7 kişiyi öldürdü. Artık Abdullah Palaz'ın adı, Antep Canavarı olmuştu.
NAZIM HİKMET ARKADAŞI OLDU
Bursa Cezaevi'ne gönderilir olanlar sonrası. Gittiği gün boğazına kadar dışkı dolu kanalizasyona kapatıldı. Üç arkadaşı orada hayatını kaybetti. Kendisine yardım eden ise Türk edebiyatının büyük isimlerinden Nazım Hikmet oldu. Nazım Hikmet kendisine temiz su getirip temizlenmesine yardım etmişti.
NAZIM HİKMET'E SÖZ VERDİ KİMSEYİ ÖLDÜRMEDİ
Cezaevi müdürüyle konuşup Nazım Hikmet ile aynı koğuşta kalmak istediğini söyledi. Müdür tek şartla kabul etti, kimseyi öldürmeyecekti. O da bu teklifi kabul etti ve aynı koğuşta kaldılar. Bu süre zarfında kimseyi öldürmedi Abdullah Palaz. Ancak bir süre sonra Nazım Hikmet başka bir cezaevine gönderilince Abdullah Palaz yeniden olay çıkarmaya başladı. Başta cezaevi müdürü olmak üzere birçok kişiyi öldürdü.
Bu olaylardan sonra Sinop Cezaevine gönderildi.
48 YIL HAPİS YATTI
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİ KATİLLER
HorrorWATTPAD'İN EN İYİ SERİ KATİL KİTABI Tarihte yaşamış, korkunç cinayetler işlemiş tüm seri katiller...