FIRINCI KILIĞINA GİREN POLİSLER 5 AYDA 5 KİŞİYİ ÖLDÜREN SERİ KATİLİ YAKALADI
Fırında un torbasını taşıyan iki işçinin kıyafeti beyaza bürünmüştü. Yorucu bir gün geçirdikleri belli oluyordu. Kısa bir süre sonra un taşıyan iki işçi, fırına gelen iri yapılı bir kişinin üzerine atıldı. İki katlı fırında herkesin şok yaşadığı olayda iki işçiden çıkan 'polisiz' sesi Hollywood filmlerine taş çıkartacak bir seri katilin yakalanma öyküsüne uzanacaktı. Fırında işçi kılığına giren Gayrettepe'nin iki efsane polisi, aylardır aranan bir seri katili yakalamıştı. 5 ayda 5 kişiyi öldüren ve 4 gasp olayını gerçekleştiren seri katil Durmuş Anuçin nasıl yakalandı? Olayın bilinmeyen detaylarını emekli polis memuru Haydar Toprakçıoğlu Habertürk'e anlattı.
Türkiye 2002 yılında spor alanında çok önemli bir başarı elde etti. Güney Kore ve Japonya’da düzenlenen Dünya Kupası’nda Güney Kore’yi 3-2 yenen Türkiye dünya üçüncüsü oldu. 29 Haziran’da yaşanan bu galibiyet tüm Türkiye’yi sevince boğdu. Ülke olarak bu sevinç yaşanırken, 2 gün sonra Ümraniye’de yaşanan silahlı çatışma, bir seri katilin avını başlatacak adım olacaktı.
ERKEK CESEDİ BULUNDU
Ümraniye’de yaşanan silahlı çatışmadan sonra şüpheliler kayıplara karıştı. Kim oldukları tespit edilemeyen şüphelilerle ilgili çalışma başlatıldı. 11 Eylül günü gelen bir ihbar Cinayet Masası ekiplerini harekete geçirdi. Gelen ihbara göre Şile yolu üzerinde ıssız bir arazide bir erkek cesedi bulunmuştu. Polisin çalışma sistemine göre o gün C bölgesi olarak adlandırılan o bölgeye bakan iki kişilik bir ekip haber merkezi tarafından olay yerine yönlendirildi. Olay yerine doğru yol alan iki kişilik cinayet uzmanlarından biri eski özel harekat polisi Hasan Avcı, diğeri yakın koruma tekniğini iyi bilen Haydar Toprakçıoğlu’ydu. Olay yerine varan cinayet uzmanları, kimliği belirsiz bir erkek cesedi ile karşılaştı. Kafasına sıkılmış bir kurşunla öldürülmüştü.“İKİ KİŞİ GELİP VURDU” DEDİ
Cinayetin birkaç günlük olduğunu fark eden polis hemen kayıp başvurularını inceledi. O gün nasıl çalıştıklarını anlatan emekli polis memuru Haydar Toprakçıoğlu, “Hasan abi şefimdi. Hemen kayıp başvurularını inceledik. Öldürülen kişinin kimliğini tespit ettik. Kısa bir çalışmamızda bu kişinin o bölgeye bir kadınla geldiğini tespit ettik ve kadını bulduk. Kadın öldürülen kişiyle para karşılığında ilişkiye girmek için buraya geldiğini, ancak daha sonra olay yerine gelen iki kişi tarafından öldürüldüğünü anlattı" dedi.
4 GÜN SONRA ÇİFTE CİNAYET
Cinayetle ilgili çalışmalarına başladıklarını anlatan Toprakçıoğlu, bu kez 4 gün sonra bir ihbar daha geldiğini belirterek “Maltepe’de Büyükbakkalköy piknik alanında cinayet ihbarı geldi. Olay yerine hızla gittik. Olay yerinde biri kadın iki kişi öldürülmüştü. Tabi önce kimliklerini tespit ettik ve ilk baktığımız detaylardan biri de nasıl öldürüldükleri oluyor. Baktık bu iki kişi kafalarına sıkılmış şekilde öldürülmüştü. Bu yöntem bize tanıdık geldi" şeklinde konuştu.
ŞÜPHELİ AZILI TEHLİKELİ ÇIKTI
Bölgelerinde 4 gün içinde birbirine benzer 3 cinayet olayı gerçekleşmişti. Cinayet uzmanları Hasan Avcı ile Haydar Toprakçıoğlu, bu benzer cinayetleri mercek altına aldı. Olay yerinde elde edilen kovan ve çekirdek balistik incelemeye gönderildi. Ayrıca görgü tanıklarından şüphelinin eşkal bilgileri ve şüphelinin robot resmi çizildi. Birkaç gün sonra ortaya çıkan balistik raporu, polisin karşısında tehlikeli bir kişinin varlığını ortaya koyuyordu. 3 cinayet de aynı silahtan çıkmıştı. Üstelik o silahın izleri 2 Temmuz’da yaşanan silahlı çatışmaya kadar uzandı. Bu çatışmada da kullanılan bir silah, cinayet silahıydı. Polisi karşısında gördüğü anda bile ateş açabilecek tehlikeli bir katil vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİ KATİLLER
TerrorWATTPAD'İN EN İYİ SERİ KATİL KİTABI Tarihte yaşamış, korkunç cinayetler işlemiş tüm seri katiller...