KEİTH HUNTER JESPERSON ❌

1 0 0
                                    

ÖZET

Keith Hunter Jesperson (6 Nisan 1955 doğumlu), 1990'ların başında Amerika Birleşik Devletleri'nde en az sekiz kadını öldüren Kanadalı-Amerikalı bir seri katildir. Medyaya ve yetkililere yazdığı birçok mektuba gülen yüzler çizdiği için "Mutlu Yüzlü Katil" olarak bilinirdi.

Kurbanlarının çoğu, kendisiyle hiçbir bağlantısı olmayan seks işçileri ve geçici işçilerdi . Jesperson'ın tercih ettiği cinayet yöntemi, çocukken hayvanları öldürmek için sıklıkla kullandığı yöntemle aynıydı.

İlk kurbanı Taunja Bennett'in cesedi bulunduktan sonra, medyanın ilgisi, tacizci erkek arkadaşı John Sosnovske'nin yardımıyla Bennett'i öldürdüğünü yalan yere itiraf eden Laverne Pavlinac adlı bir kadın etrafında döndü. Medyanın ilgisini çekmediği için sinirlenen Jesperson, suç mahallinden yüzlerce mil uzaktaki bir banyo duvarına gülen yüz çizdi ve Bennett'in cinayetini itiraf eden isimsiz bir mektup yazarak kanıt sağladı. Bu bir yanıt almayınca, medyaya ve yetkililere mektuplar yazmaya başladı.

Jesperson'ın son kurbanı, sonunda yakalanmasına yol açan suçtu. 160 kadar insanı öldürdüğünü iddia etmesine rağmen, yalnızca sekiz cinayet doğrulandı. Jesperson şu anda Oregon Eyalet Hapishanesi'nde şartlı tahliyesiz müebbet hapis cezasını çekiyor.

Erken dönem

Jesperson, 6 Nisan 1955'te Leslie (Les) ve Gladys Jesperson'ın Chilliwack , Britanya Kolombiyası , Kanada'da iki erkek ve iki kız kardeşin ortanca çocuğu olarak doğdu.

Jesperson'ın babası baskıcı bir alkolikti ; Jesperson'a göre, baba tarafından büyükbabası şiddete meyilliydi. Jesperson'ın babası tacizci bir ebeveyn olduğunu reddetti; ancak, katil hakkındaki kitabı için araştırma yaparken yazar Jack Olsen , iddia edilen tacizin çoğunu diğer aile üyeleriyle doğrulayabildi.

Kendi ailesi tarafından dışlanmış ve kara koyun gibi muamele gören ve küçük yaşta iri cüssesi nedeniyle diğer çocuklar tarafından alay konusu olan Jesperson, hayvanlara işkence etme ve onları öldürme eğilimi gösteren yalnız bir çocuktu. Amerika Birleşik Devletleri'nin Washington eyaletine bağlı Selah şehrine taşındıktan sonra iri cüssesi nedeniyle uyum sağlama ve arkadaş edinme konusunda zorluk çekti. Kardeşleri ona yardım etmedi; bunun yerine ona "Igor" veya "Ig" lakabını taktılar; bu lakap okul yılları boyunca aklından çıkmadı.

Bu nedenle Jesperson utangaç bir çocuktu ve çoğu zaman kendi başına oynamaktan memnundu. Kötü davrandığı için sık sık başını derde sokardı, bazen de şiddet uygulardı ve babası tarafından ağır şekilde cezalandırılırdı. Bunlara dayak, bazen başkalarının önünde kemerle vurma ve bir durumda elektrik şoku verilmesi de dahildi.

Jesperson çok erken bir yaşta, beş yaşında bile, hayvanları yakalayıp işkence ederdi. Hayvanların birbirlerini öldürmesini izlemekten ve onların hayatlarını almaktan aldığı hissin tadını çıkarırdı. Yaşlandıkça bu devam etti. Jesperson, ailesiyle birlikte yaşadığı karavan parkının etrafındaki kuşları, başıboş kedileri ve köpekleri yakalar, hayvanları sertçe döver ve sonra boğarak öldürürdü; babasının onunla gurur duyduğunu iddia ettiği bir şeydi. Jesperson, sonraki yıllarda, aynısını bir insana yapmanın nasıl bir şey olacağını sık sık düşündüğünü söyledi.

Bu arzu iki cinayet girişimiyle kendini gösterdi. İlki, Jesperson 10 yaşlarındayken, Martin adında bir çocukla arkadaşken gerçekleşti. İkisi sık sık başlarını belaya sokardı ve Jesperson, Martin'in yaptığı şeyler yüzünden sık sık cezalandırıldığını ve suçu başkasına attığını iddia etti. Bu, Jesperson'ın babası onu çekip götürene kadar Martin'e şiddetle saldırmasına yol açtı. Daha sonra niyetinin çocuğu öldürmek olduğunu iddia etti.

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin