ÖZET
Charles Edmund Cullen (22 Şubat 1960 doğumlu) Amerikalı bir seri katildir . Hemşire olan Cullen, 2003'te tutuklanana kadar New Jersey ve Pennsylvania'daki çeşitli tıp merkezlerinde 16 yıllık kariyeri boyunca düzinelerce -muhtemelen yüzlerce- hastayı öldürdü.
40'a kadar cinayet işlediğini itiraf etti, bunlardan en az 29'u doğrulandı, ancak polis, psikiyatristler ve gazetecilerle yapılan görüşmeler çok daha fazlasını işlediğini gösteriyor. Davayla yakından ilgilenen araştırmacılar, Cullen'ın 400'e kadar kişiyi öldürmüş olabileceğine inanıyor. Ancak, kayıt eksikliği nedeniyle çoğu cinayet doğrulanamıyor.
Erken dönem
Charles Cullen 22 Şubat 1960'ta West Orange, New Jersey'de doğdu . Sekiz çocuğun en küçüğü olarak işçi sınıfından Katolik bir ailede büyüdü.
Otobüs şoförü olan babası Edmond, Charles yedi aylıkken 17 Eylül 1960'ta öldü. Cullen daha sonra çocukluğunu "sefil" olarak tanımladı ve okul arkadaşları ve kız kardeşlerinin erkek arkadaşları tarafından sürekli zorbalığa uğradığını iddia etti. Dokuz yaşındayken, bir kimya setinden kimyasallar içerek birçok intihar girişiminden ilkini yaptı.
Cullen'ın annesi Florence Cullen ( kızlık soyadı Ward ), İngiltere'de doğdu ve II. Dünya Savaşı'ndan sonra savaş gelini olarak ABD'ye göç etti . 6 Aralık 1977'de bir araba kazasında öldü. O zamanlar 17 yaşında olan Cullen, lise son sınıftaydı.
Cullen, annesinin ölümünü "yıkıcı" olarak hatırladı ve hastanenin annesinin ölümünden hemen haberdar etmemesi ve cesedini geri vermek yerine yakmasından dolayı üzgün olduğunu söyledi.
Ertesi yıl Cullen, West Orange Lisesi'nden mezun oldu ve Amerika Birleşik Devletleri Donanması'na katıldı.
USS Woodrow Wilson denizaltısında görev yaptı . Temel eğitimi ve denizaltı mürettebatı için gerekli olan psikolojik sınavları başarıyla geçti (sıkışık bir gemide iki aya kadar su altında kalmaları bekleniyordu). Cullen, geminin Poseidon füzelerini çalıştıran ekibin bir parçası olarak ikinci sınıf astsubay rütbesine yükseldi . Donanma'daki zamanında uyum sağlayamadı ve mürettebat arkadaşları tarafından tacize ve zorbalığa uğradı.
Cinayete başladıktan bir yıl sonra, Cullen'ın Woodrow Wilson'daki başçavuş subayı onu üniforması yerine cerrahi maske, eldiven ve önlük giymiş bir şekilde füze kontrollerinde otururken buldu.
Cullen bu eylemden dolayı disiplin cezasına çarptırıldı ancak neden bu şekilde giyindiğini asla açıklamadı. Donanma, Cullen'ı USS Canopus adlı tedarik gemisinde daha az stresli bir işe yeniden atadı . İntihar girişiminde bulundu ve sonraki birkaç yıl boyunca birkaç kez Donanma psikiyatri koğuşuna yatırıldı. Cullen, 1984'te açıklanmayan nedenlerle Donanmadan tıbbi olarak terhis edildi.Taburcu olduktan kısa bir süre sonra Cullen, New Jersey, Montclair'deki Mountainside Hastanesi'nin hemşirelik okuluna kaydoldu. Hemşirelik sınıfının başkanı seçildi, 1986'da mezun oldu ve New Jersey, Livingston'daki Saint Barnabas Tıp Merkezi'nin yanık ünitesinde çalışmaya başladı.
Bu arada Cullen, 1987'de Adrianne Baum ile tanıştı ve evlendi. İki kız çocuğunun ilki olan kızları, aynı yılın ilerleyen zamanlarında doğdu. Ancak Cullen'ın karısı, onun alışılmadık davranışlarından ve aile köpeklerine yaptığı kötü muameleden giderek daha fazla rahatsız olmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİ KATİLLER
TerrorWATTPAD'İN EN İYİ SERİ KATİL KİTABI Tarihte yaşamış, korkunç cinayetler işlemiş tüm seri katiller...