STEPHEN OLADİMEJİ AKİNMURELE

1 0 0
                                    

ÖZET

Stephen Oladimeji K. Akinmurele (16 Mart 1978 - 28 Ağustos 1999) 1995 ile 1998 yılları arasında beş yaşlı insanı öldürmekle suçlanan Nijeryalı bir seri katildi .

Başlangıçta, yaşlı bir çift olan Eric Boardman ve Joan Boardman'ın cinayetiyle suçlandı. Üçüncü şüpheli suçu Jemmimah Cargill'in cinayetiydi. Cargill'den sonra, Dorothy Harris ve Marjorie Ashton'ın cinayetleriyle de suçlandı.

Akinmurele, Nijerya'da Nijeryalı bir baba ve beyaz bir İngiliz annenin çocuğu olarak doğdu. Annesi ve kendisi, barmen olarak çalışmak üzere İngiltere'nin Blackpool şehrine taşınmadan önce 1988'de Man Adası'na taşındı. 

Akinmurele'nin akıl hastalığı geçmişi vardı ve 11 yaşından itibaren yaşlılara karşı suçlar işlemişti. Yaşlılarla karşılaştığı durumlara çekiliyordu ve polis yaşlı insanları öldürmekten "zevk aldığını" iddia ediyordu. Akinmurele cinayetlerin bir kısmını itiraf etti ancak yargılanmadan önce intihar etti. Polis, iki cinayetten daha sorumlu olabileceğine inanıyor. Dava, Akinmurele'nin yaşlı insanlara karşı uzun süredir devam eden nefreti nedeniyle dikkat çekici.

Mağdurlar

Davadaki kurbanların hepsi yaşlı vatandaşlardı; davanın baş soruşturmacısı Akinmurele'nin yaşlı insanlara karşı "patolojik bir nefret" beslediğini belirtti.

Sessiz banliyö sokaklarında yaşayan yaşlı kurbanları seçmesi nedeniyle "çıkmaz sokak katili" olarak adlandırıldı.

İlk bilinen iki kurbanı 77 yaşındaki Eric Boardman ve 74 yaşındaki eşi Joan Boardman'dı. İkisi de 30 Ekim 1998'de Blackpool'daki evlerinde öldürüldü. Kızlarından biri cesetlerini buldu. Dövülerek öldürülen Eric, evlerinin koridorundaki bir gardırobun altında bulundu. Joan boğularak öldürülmüş ve oturma odası zemininde bırakılmıştı. Akinmurele, Eric'in cesedinin altında bulunan bir cop yapmak için pilleri birbirine bağlamıştı . Akinmurele tutuklandı ve 1 Kasım 1998'de cinayetlerle suçlandı. 

Tutuklanmasından sonraki aylarda, 3 cinayetle daha suçlandı. Kasım 1998'de, daha önce ev sahibi olan 75 yaşındaki Jemmimah Cargill'in cinayetiyle suçlandı. Cargill, Boardman'ların öldürülmesinden önce, Ekim 1998'de Blackpool'da bir apartman yangınında öldü.

Kasım ve Aralık 1998'de, Lancashire ve Manx polisi arasındaki ortak bir soruşturmanın ardından, Man Adası'nda gerçekleşen 2 cinayetle suçlandı. İlk olarak, Şubat 1996'da öldürülen 68 yaşındaki Dorothy Harris'in cinayetiyle bağlantılı olarak tutuklandı. Kısmen kör ve sağır olan Harris, Ballasalla'daki evinde çıkan bir yangından sonra bulundu. İkinci cinayet, Mayıs 1995'te yine Ballasalla'daki evinde boğulmuş halde bulunan 72 yaşındaki Majorie Ashton'ın cinayetiydi. 

Hem Lancashire'daki hem de Man Adası'ndaki dedektifler, Akinmurele'nin daha fazla ölümden sorumlu olabileceğine inanıyordu ve ev yangınları ve ani ölümlerle ilgili yeniden incelemeler yürüttüler. 

Gözaltındayken Akinmurele, Man Adası'ndaki bir gezginin cinayeti de dahil olmak üzere üç cinayeti daha itiraf etti. Adamı öldürdüğünü ve cesedini denize bakan bir uçuruma gömdüğünü iddia etti. Manx polisi üzerinde parmak izi bulunan bir silah buldu ancak kapsamlı kazıya rağmen ceset bulamadı. Polis, Akimurelle'in cinayetleri işleme motivasyonunun yaşlılara olan nefreti olduğunu gizlemek için bu sahte itirafları yaptığına inanıyor. 

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin