ANTHONY RAY AMATİ

1 0 0
                                    

ÖZET

Anthony " Tony " Ray Amati (28 Haziran 1976 doğumlu), The Thrill Killer olarak bilinen, Mayıs-Ağustos 1996 arasında Las Vegas, Nevada'da üç kişiyi vurarak öldüren Amerikalı bir seri katildir. FBI, Amati'nin nerede olduğunu bulmak için görevlendirildi ve 27 Şubat 1998'de onu FBI'ın en çok aranan on kişi listesine ekledi.
İki gün sonra tutuklandı, yargılandı, suçlu bulundu ve 1999'da en az 40 yıl hapis cezasına çarptırıldı.

Erken dönem

Amati , Illinois, Carbondale'de doğdu . Ailesiyle birlikte 1992'de Las Vegas'a taşındı. 1994'te Clark Lisesi'nden onur derecesiyle mezun oldu. Amati, tele pazarlamacı olarak işe girdiğinde hala lisedeydi.

Cinayet davası sırasında bir doktor, onun oldukça zeki olduğunu, doğruyu yanlıştan ayırt edebildiğini ve obsesif-kompulsif bozukluğun birçok özelliğini sergilediğini söyledi . Doktor, "İyi bir muhasebecide göreceğiniz kişilik özelliklerine sahip" diye ifade verdi.

Cinayetler

İlk saldırıdan önce Amati, 27 yaşındaki Troy Sampson ve 23 yaşındaki Edward James adlı iki suç ortağıyla birlikte güney Las Vegas'ta bir silah dükkanını 30.000 dolara soydu ve 75 ateşli silah çaldı. Suç çılgınlıkları 27 Mayıs 1996'da Amati, Sampson ve James'in güney Las Vegas'taki bir otoparkta 27 yaşındaki Michael Matta'ya 20'den fazla mermi sıkmasıyla başladı ve sonunda onu öldürdü. Matta evsizdi ve öldürüldüğünde çöp torbalarını karıştırdığı bildirildi.

Temmuz ayında, Matta'nın vurulduğu yerden iki blok ötede, üçlü 48 yaşındaki John Garcia'yı Tropicana Caddesi yakınlarındaki garajında ​​vurarak öldürdü.

Dört hafta sonra, Ağustos 1996'da üçlü, bir arkadaşının evinin hemen dışında 22 yaşındaki Keith Dyer'ı ölümcül şekilde vurarak öldürdü. Dyer'ın bir arkadaşı ve olaya tanık olan Stacie Dooley bacağından vuruldu. Amati'nin yargılanması sırasında, üç maskeli silahlı adamın "büyük bir şakaymış gibi güldüğünü" ve Dyer'ı 13 kez vururken zıpladıklarını anlatırken hıçkırarak ağlamaya başladı.

Dyer'ın annesi 22 Eylül 1999'da öldü. Kocası daha sonra oğlunun ölümüyle baş edemediğini ve katillerini takip etmeye son derece kararlı olduğunu söyledi.

Soruşturma

Olay yerinde Amati elini kesti ve polisin sonunda topladığı ve onu suçlamak için kullandığı kanı bıraktı. Ekim 1996'da Amati, Sampson ve James çalıntı silahları bir satıcıya sattı. Onların bilmediği şey, alıcının gizli bir polis memuru olmasıydı ve hem Sampson hem de James tutuklanırken Amati serbest kaldı. Daha sonra römorkları araştırmacılar tarafından ele geçirildi ve arandı ve sonunda üç kurbanı öldürmek için kullanılan silahlarla eşleşen çalıntı silahları ortaya çıkardılar.

Amati bulunamadığı için, iki suç ortağı bulunana kadar polis gözetiminde kaldı.

27 Şubat 1998'de Amati, FBI'ın en çok arananlar listesinde resmen 452 numaraya eklendi ve daha sonra davayı ele geçirdiler. Amati'nin kaçak olduğu iki yıl boyunca Anthony Ray Jones, Phillip D. Gitlitz, Debon Restivito ve Shane William Wade dahil olmak üzere birden fazla takma ad kullandığı bulundu.

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin