BRENDA ANN SPENCER

2 1 0
                                    

ÖZET

Cleveland İlkokulu saldırısı, 29 Ocak 1979'da Amerika Birleşik Devletleri, Kaliforniya, San Diego'daki Grover Cleveland İlkokulu'nda gerçekleşen bir okul saldırısıydı . Müdür ve bir hademe öldürüldü; sekiz çocuk ve polis memuru Robert Robb yaralandı. Okulun karşısındaki evde yaşayan 16 yaşındaki Brenda Spencer, saldırıdan suçlu bulundu. Yetişkin olarak suçlanan Spencer, iki cinayet ve ölümcül bir silahla saldırı suçunu kabul etti ve bunun sonucunda 25 yıl sonra şartlı tahliye şansı ile müebbet hapse mahkum edildi . 2024 itibarıyla hala hapiste.

Bir muhabir, Spencer'a silahlı saldırıdan sonra hala evdeyken telefonla ulaştı ve ona suçu neden işlediğini sordu. Söylendiğine göre Spencer, "Pazartesileri sevmiyorum. Bu, günü canlandırıyor" cevabını verdi ve bu da Bob Geldof ve Johnnie Fingers'ın Boomtown Rats şarkısı " I Don't Like Mondays "i yazmalarına ilham verdi.

Fail

Brenda Ann Spencer (3 Nisan 1962 doğumlu) Dorothy Nadine ( kızlık soyadı Hobel) ve Wallace Edward Spencer'ın kızı olarak dünyaya geldi. Çift 12 Aralık 1954'te Chula Vista'da evlendi ve üç çocuğu oldu, Brenda en küçüğüydü. Kocasının kendisini birden fazla kadınla aldattığını öğrendikten sonra Ocak 1972'de boşanma davası açtı.

Brenda, anne ve babası ayrıldıktan sonra babasıyla birlikte yoksulluk içinde yaşadığı iddia edildi; hem baba hem de kızı, alkollü içeceklerden kalan boş şişelerle dolu bir evde oturma odası zemininde tek bir şilte üzerinde uyuyorlardı. Daha sonraki şartlı tahliye duruşmalarında, annesinden "tamamen ihmal" gördüğünü ve babasından cinsel taciz gördüğünü iddia etti; suçlamalar ilgili ebeveynler tarafından reddedildi. O sırada, okulun karşısındaki bir evde yaşıyordu. Saldırı sırasında 16 yaşındaydı, 5'2" (157 cm) boyundaydı ve parlak kızıl saçları vardı.

Tanıdıkları Spencer'ın polislere karşı düşmanca tavırlar sergilediğini, birini vurmaktan bahsettiğini ve televizyona çıkmak için büyük bir şey yapmaktan bahsettiğini söyledi. Spencer, bir fotoğrafçı olarak yetenekli olduğunu ve Hayvanları Koruma Derneği yarışmasında birincilik ödülü kazandığını gösterse de, genel olarak okula ilgisizdi. Patrick Henry Lisesi'ne gitti ve burada bir öğretmen, sık sık sınıfta uyanık olup olmadığını sorduğunu hatırlıyordu. Daha sonra, gözaltındayken yapılan testler sırasında Spencer'ın beyninin temporal lobunda bir yaralanma olduğu keşfedildi . Bunun bisikletiyle geçirdiği bir kazaya bağlandığı düşünüldü.

Spencer kendini "radikal" olarak tanımladı ve polislerden "domuzlar" olarak bahsetti, televizyonda polislerin öldürüldüğü haberleri gördüğünde "Tamam!" diye bağırdı ve sık sık polisleri öldürmek veya "onları havaya uçurmak" istediğinden bahsetti. Bazı sınıf arkadaşları onu "çılgın" olarak tanımladı ve ondan korktuklarını bildirdi.

1978'in başlarında, Spencer'ın okuldan kaçtığı için sevk edildiği sorunlu öğrencilere yönelik bir tesisteki personel , ailesine onun intihar etmeyi düşündüğünü bildirdi . O yaz, mahallede kuş avladığı bilinen Spencer, Grover Cleveland İlkokulu'nun camlarını BB silahıyla vurmak ve hırsızlıktan tutuklandı.

Polis raporları ve görgü tanıkları , okuldaki vandalizm sırasında BB silahının kullanıldığından bahsetmiyor.

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin