ÖZET
Richard Marc Edward Evonitz (29 Temmuz 1963 – 27 Haziran 2002), Amerikalı seri katil ve tecavüzcüdür. Spotsylvania, Virginia'da en az 3 kadını öldürdü. Evonitz'in başka cinayetler işlediğinden de şüpheleniliyordu ve intihar etmeden kısa bir süre önce işlediği bir dizi suçu kız kardeşine itiraf etmişti.
YAŞAMI
Richard Evonitz, 29 Temmuz 1963'te Columbia, Güney Karolina'daki Providence Hastanesi'nde Joseph ve Tess Evonitz çiftinin en büyük çocuğu olarak doğdu. Kristen ve Jennifer adında iki kız kardeşi vardı. Anne ve babası o bebekken ayrılmıştı. 1985 yılında ise boşandılar. Richard'ın babası içki içtikten sonra sık sık bayılan bir alkolikti. Ayrıca ailesini sık sık küçümsüyor, onlara "aptal" ve "köle" diyordu. Babası Richard'ın köpeğini onun gözü önünde boğarak öldürdü. Richard altı yaşındayken Joseph onu boğmaya çalıştı. Daha sonra Richard'ın eşleri, onun babasıyla ilgili kabuslar gördüğünü iddia ettiler.
Richard'ın küçük kız kardeşi Jennifer Evonitz daha sonra çocukluğunu şu şekilde ifade etti; "Bir hapishanede yaşıyorduk, Joseph çok kontrolcü bir insandı. Bizim hep A almamızı istiyordu. Eğer alamazsak aptaldık. Her şey güç ve kontrolle ilgiliydi. 'A alırsın ya da dayak yersin.' Onu sadist bir adam olarak görüyorum. Bizi perişan etmekten aldığı zevki biliyorum."
Irmo Lisesi'nden 1980 yılında mezun olduktan sonra Evonitz, kısa bir süre Jiffy Lube'da yönetici olarak çalıştıktan sonra Amerika Birleşik Devletleri Donanması'na katıldı. Donanma'da sonar teknisyeni olarak görev yaptı ve İyi Davranış Madalyası aldıktan sonra sekiz yıl süren hizmetinin ardından terhis edildi.
Donanmadaki görevinden sonra, kompresör ve taşlama ekipmanları satan işletmelerde düzenli olarak çalıştı. Boşanmanın ardından faturalarını ödemekte zorlandığı için 1997'de iflas etti. 1999'da başarısız bir iş girişiminin ardından evine haciz geldi. Ölümünden birkaç yıl önce Güney Karolina'ya taşınmıştı ve bir Hava kompresörleri şirketinde çalışıyordu.
Kadın düşmanı tavırları ve öfke kontrolü sorunları nedeniyle iş yerindeki kadınlar ondan uzak duruyordu.
Suç geçmişi
Cinsel saldırı
3 Ocak 1987'de Evonitz, Florida'nın Jacksonville kentindeki arabasında 15 yaşındaki Kelli Ballard'ın yanına yanaştı ve 3 yaşındaki kız kardeşini sokakta yürütürken kendini teşhir etti ve mastürbasyon yaptı. Ertesi gün Evonitz, Kelli ve annesini bir alışveriş merkezinin otoparkında takip ederken görüldü. Kelli ve annesi, Evonitz'in arabasının plakasını alıp polise haber verdiler. Bir ay sonra gemisi limana döndüğünde tutuklandı. Evonitz, itiraz etmedi ve üç yıl denetimli serbestliğe mahkûm edildi.
Evonitz polise "kızların önünde mastürbasyon yapma konusunda sorun yaşadığını" söyledi.
Ayrıca Evonitz'in 1994'te bir kişiyi kaçırdığından ve 1995'te Virginia, Spotsylvania'da bir kadına tecavüz ettiğinden de şüpheleniliyordu.
Sarah Cherry'nin öldürülmesi
6 Temmuz 1988'de, 12 yaşındaki Sarah Margaret Cherry, Maine eyaletinin Bowdoin kentindeki kırsal bir evde bebek bakıcılığı yaparken kaçırıldı. Birkaç gün sonra Cherry'nin cesedi ormanlık bir alanda bulundu. İple bağlanmış, huş ağacı çubuklarıyla tecavüze uğramış, bıçaklanmış ve ardından bir eşarpla boğularak öldürülmüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİ KATİLLER
HororWATTPAD'İN EN İYİ SERİ KATİL KİTABI Tarihte yaşamış, korkunç cinayetler işlemiş tüm seri katiller...