MARGİE VELMA BARFİELD

1 0 0
                                    

Özet:

İki evliliği kocasının ölümüyle sona erdikten sonra, 1977'de Barfield, dul ve tütün çiftçisi olan Stuart Taylor ile ilişki yaşıyordu. Yıllardır yaptığı gibi, reçeteli ilaçlara olan bağımlılığını ödemek için Taylor'ın hesabında çek sahteciliği yaptı.

Yakalandığından korktuğu için birasına ve çayına arsenik bazlı bir fare zehiri karıştırdı. Taylor çok hastalandı ve Velma ona bakmayı teklif etti. Durumu kötüleşince onu hastaneye götürdü ve birkaç gün sonra öldü.

Ne yazık ki kendisi için yapılan otopsi sonucunda Taylor'ın ölüm nedeninin arsenik zehirlenmesi olduğu ortaya çıktı ve Velma tutuklanarak cinayetle suçlandı.

Duruşmada savunması akıl hastalığı iddiasında bulundu ancak bu kabul edilmedi ve mahkum edildi. Jüri ölüm cezası önerdi. Velma kürsüde soğuk ve umursamaz göründü ve Bölge Savcısı kapanış konuşmasını yaptığında ona bir alkış turu bile yaptı.

Barfield daha sonra 1974 yılında kendi annesini (kendi adına kredi almıştı) ve iki yaşlı insanı, John Henry Lee'yi (kendisine ev hizmetçisi/bakıcı olarak maaş veriyordu) ve Dollie Edwards'ı (Stuart Taylor'ın akrabası) öldürdüğünü itiraf etti. Velma her zaman kurbanlarının cenazelerine katılırdı ve onlar için içtenlikle yas tutuyor gibi görünürdü.

Merhum kocası Thomas Barfield'ın cesedi daha sonra çıkarıldı ve içinde arsenik izleri bulundu. Velma onu öldürdüğünü reddetti.

Bu dört cinayetin sebepleri aynıydı. Kurbanlarından parayı zimmete geçirmiş ve sonra ona göre, parayı geri ödeyebilmek için başka bir iş bulurken onları hasta etmeye çalışmıştı. Söylemeye gerek yok, jüri bu savunmadan pek etkilenmemişti.

Barfield, "Ölüm Sırası Ninesi" olarak ünlendi ve 1962'den beri ABD'de idam edilen ilk kadın oldu. Ayrıca, 1976'da ölüm cezasının yeniden yürürlüğe girmesinden bu yana idam edilen ilk kişi oldu.

Velma Margie Barfield

Velma Barfield, 1962'den beri Amerika'da idam edilen ilk kadın ve 1976'da ölüm cezasının yeniden getirilmesinden bu yana idam edilen ilk kadın olarak uluslararası manşetlere çıktı. Ayrıca, zehirli iğneyle idam edilen ilk kadındı.

2 Kasım 1984 günü sabah saat 2.00'de Kuzey Carolina eyaletine bağlı Raleigh şehrindeki Merkez Hapishanesi'nde idam edildi. Dört kişiyi öldürmüş, 52 yaşında, tombul bir büyükanneydi.

Velma uyuşturucu bağımlısıydı; eroin veya kokain gibi sert uyuşturuculara değil, sakinleştiriciler, uyku hapları, antidepresanlar ve barbitüratlar gibi reçeteli ilaçlara bağımlıydı.

Bağımlılığı, geçirdiği sinir krizi sonucu ortaya çıkmış ve 1972-1975 yılları arasında dört kez hastaneye kaldırılarak aşırı dozda uyuşturucu kullanmış ve tedavi görmüştür.

Arka plan

23 Ekim 1932'de Kuzey Karolina'da doğdu, dokuz çocuklu büyük bir ailenin en büyük kızı ve ikincisiydi. Diğer akrabaları tarafından reddedilmesine rağmen babasının kendisini ve kız kardeşlerini dövdüğünü ve tecavüz ettiğini iddia etti. Okulu bıraktı ve on dokuz yaşına geldiğinde ilk kocası Thomas'tan Ron adında bir oğlu ve Kim adında bir kızı oldu.

Başlangıçta evlilik mutluydu ve normal bir aile birimi gibi görünüyorlardı. Thomas 1966'da bir araba kazasında başından yaralanıp çalışamaz hale geldiğinde her şey kötüleşmeye başladı. Velma geçimini sağlamak ve aileyi geçindirmek için bir mağazada iş buldu.

Thomas hızla alkolik oldu ve Velma, sefil bir hayat haline gelen günlük stresle başa çıkmak için antidepresanlar ve sakinleştiriciler almaya başladı. Sonunda bir çöküntü yaşadı ve çeşitli uyuşturuculara bağımlı hale geldi.

SERİ KATİLLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin