Panggilan Rambang yang ditekan Aina dijawab oleh Burak yang berada di dalam kereta. Burak masih dalam perjalanan ke hospital.
Kemudian..
Burak sangat terkejut, dia sedang risaukan Aina yang berada di hospital bersama Jocelyn. Burak hanya mendiamkan diri sambil mendengar suara Aina bercakap dengan Jocelyn.
"Why are you afraid of me now?" Jocelyn bersuara sambil mendekati Aina.
"Get out now, please! Or I will call the police!" Aina berkata dengan sangat cemas sambil mengeluarkan telefon nya.
"If you dare, call!" Jocelyn menunjukkan video call dia bersama kawan dia yang berada di belakang Muaz.
Mereka merakam Muaz dan Umar yang sedang berjalan kaki ke kedai.
"I have many friends. If it is only your younger brother, I do not think he can do anything. He will just watch your son be kidnapped!" Jocelyn ketawa sinis.
"Please don't! I am begging you! Do not do anything to them." Aina bercakap sambil menahan air mata nya daripada jatuh menitis.
"What do you want from me again." Aina sangat ketakutan.
Jocelyn mendekati Aina, lalu dia memegang pipi Aina dengan kasar sambil berkata. "We are going to the police station right now. I want you to retract your report."
Aina membuka mata nya yang terpejam lalu dia melihat Jocelyn sambil mengangguk kan kepala nya dengan sangat ketakutan.
Kemudian tangan Jocelyn mula turun ke bawah, dia memegang lengan Aina dan belakang badan Aina. Jocelyn mendekatkan badan Aina ke dalam pelukkan nya.
Aina hanya terdiam menahan tangisan dengan degupan jantung Aina terdengar sangat kuat kerana sangat ketakutan.
"If you withdraw your police report. I promise I will not bother you again." Jocelyn berbisik di telinga Aina yang ada di dalam dakapan nya.
Aina melepaskan tubuh nya yang sedang dipeluk oleh Jocelyn, Aina mengangguk lalu berjalan menarik lengan Jocelyn untuk keluar daripada bilik Anas.
Sambil menarik Jocelyn ke arah pintu, Aina menghantar mesej kepada Minah. "Datang ke bilik Anas sekarang! Tolong datang cepat!"
Jocelyn berasa bangga dengan diri nya, kerana dia melihat kelakuan Aina yang hanya mengikut kehendak nya, dan dia rasa diri nya berjaya membuat Aina takut pada nya.
----------------
Kemudian..
Jocelyn menyuruh Aina masuk ke dalam kereta dia, tetapi Aina tidak mahu, lalu Aina berjalan ke tempat menunggu taxi yang ada di depan kereta Jocelyn.
Jocelyn parking kereta dia di tepi jalan raya.
Jocelyn menarik lengan Aina dari belakang dan menyuruh nya masuk ke dalam kereta dia juga dengan sangat kasar. Aina cuba untuk melepaskan tangan Jocelyn daripada lengan nya.
Jocelyn menarik Aina dengan sangat kuat, dia mengunakan tenaga nya untuk masuk kan Aina ke dalam kereta dia.
Sampai di kereta dia. Jocelyn ternampak kereta Burak daripada jauh, kemudian dia terus menolak Aina jatuh ke tanah, lalu dia lari dari situ dengan sangat pantas.
Burak turun dari kereta dan berlari mengejar Jocelyn sambil melihat Aina yang terduduk di tengah jalan.
Burak menghentikan langkah nya, lalu dia berlari ke arah Aina dan berkata. "Awak tak apa-apa Aina?"
Aina memegang lengan nya yang terasa sakit kerana Jocelyn menggenggamnya dengan sangat kuat. "Pergilah kejar dia!" Aina bersuara pelahan sambil memandang ke arah Burak.
YOU ARE READING
Aina Sukainah
Short StoryKisah Kehidupan Seorang Wanita Bernama Aina Sukainah Yang Menemukan Cinta Sejatinya Di Usia 30-an. . . . IG @kina_ariffin . . . ⚠️STRICTLY, THIS IS FULLY MY IDEA ⚠️LET ME KNOW IF YOU HAD READ THIS STORY AT ANOTHER'S ACCOUNT