BAB 21

221 26 0
                                    

Puan Sri Nabila yang sedang menonton televisyen itu mengerling ke arah pintu apabila mendengar pintu terkuak. Dipandang anaknya itu yang melangkah mendekatinya.

"Haa Raz, kamu kata kamu pergi ambil Sara dekat airpot. Kamu dah hantar Sara pergi apartment ke ?" Soal Puan Sri Nabila.

Harraz melabuhkan punggung berdekatan dengan Puan Sri Nabila.

Harraz mengeleng bagi menjawab soalan Puan Sri Nabila. Puan Sri Nabila kerut kening.

"Habistu ?" Soal Puan Sri Nabila tidak sedap hati.

"Ada tu dekat luar. Tak nak masuk" Jawab Harraz selamba. Pantas Puan Sri Nabila berdiri. Tangan dicekak ke pinggang.

"Kamu tinggal Sara dekat luar ? Kamu ni dah kenapa ? Umi geram betul lah dengan kamu ni" Puan Sri Nabila mengambil bantal kusyen dan dicampak ke wajah Harraz.

"Umi"

"Apa umi umi ? Kamu ingat kalau kamu biarkan Sara kat luar dia masuk sendiri ke ?" Soal Puan Sri Nabila. Geram pula dengan anaknya ini.

"Nanti dia masuk lah tu" Jawab Harraz. Bertambah menyinga Puan Sri Nabila dibuatnya.

"Kamu ingat dia tak tahu malu macam kamu ke ? Kamu ni Harraz. Geram lah umi dengan kamu !" Bebel Puan Sri Nabila sambil melangkah ke arah pintu.

Sara pusingkan tubuh apabila mendengar pintu terbuka. Dia fikirkan Harraz rupanya Puan Sri Nabila. Laju kakinya melangkah dan menyalami Puan Sri Nabila.

"Cik Abil" Sapa Sara. Puan Sri Nabila senyum.

"Masuk lah Sara. Kenapa duduk dekat luar ?" Soal Puan Sri Nabila. Sara garu belakang kepala dengan senyuman kekok di bibir.

"Dah jom masuk. Kita dinner dulu" Ajak Puan Sri Nabila.

Perlahan-lahan kepala Sara angguk. Kakinya mengikut langkah Puan Sri Nabila. Sara terpegun sesaat apabila melihat kemewahan banglo milik Puan Sri Nabila.

Apabila melangkah ke ruang tamu, Sara lihat Harraz sedang asyik menonton televisyen. Membara hatinya.

"Kalau aku dapat tekup muka dia dengan bantal, memang puas hati aku !" Gumam Sara di dalam hati.

"Sara" Panggilan Puan Sri Nabila membuatkan kepala Harraz dan Sara pusing ke arah Puan Sri Nabila.

Sara menjeling Harraz sebelum melakarkan senyuman kepada Puan Sri Nabila. Harraz menyimpam senyuman melihat jelingan Sara. Rasa seronok pula menyakat Sara.

"Sara belum dinner kan ? Jom dinner dengan kami. Sekejap lagi Pakcik Mizan balik" Kata Puan Sri Nabila. Sara angguk dan senyum.

Lagipun dia memang agak lapar. Terkakhir kali  makan di rumah opah petang tadi.

Sara mengekori belakang Puan Sri Nabila.

"Haa Raz, kamu nak duduk situ ke ? Dah kenyang ? Kalau dah kenyang tak apa. Harini umi masak sotong sambal" Ujar Puan Sri Nabila sambil melangkah.

Harraz yang mendengar makanan kegemarannya itu terus tegakkan badan.

"Umi !" Panggil Harraz sebelum bangun dari duduknya dan turut mengekori langkah Puan Sri Nabila dan Sara.

Sotong sambil memang boleh membuatkan Harraz gila bayang. Sedap betul makanan yang bernama sotong sambal tu.

Sempat Harraz melanggar bahu Sara sebelum duduk di kerusi meja makan. Sara apa lagi, memang kena cubit lah lengan Harraz.

"Sakit lah gila !" Jerit Harraz sambil mengusap lengganya.

Terbutang mata Sara apabila mendengar Harraz menjerit.

HARRAZ'SWhere stories live. Discover now