Egy órával később Szilárd és én a kanapén ültünk, és az asztalon lévő műkaját néztük, elég lesz-e.Anyám kedvesen fogadta Szilárdot, túlságosan is kedvesen.
- Mond csak Szilárd, hogy tetszik kedves kis városunk? - érdeklődött lopva egy kis sültkrumplit.
- Tetszik! - mondta Szilárd. - Csendes.
Megszólalt a csengő.
- Kinyitom - mondta anya, majd a fejem nyomot egy puszit. - Nézzétek a filmet.
Az asztalhoz hajoltam, hogy magamhoz vegyek egy tányért és három szelet pizzát és krumplit.
Úgy egy óra elteltével már mindketten a robotbárbajt néztük.
- Maradt pizza, srácok kértek? - kérdezte anya kijöve a konyhából egy tálal.
- Én kérek - hajoltam előre, és követtem két szeletet.
- Ejha! - lepődött meg, Szilárd. - Tudsz enni.
- Igen, szeretem a gyomromat - ismertem el. - Várj, ez ciki? - kérdeztem kissé kínosan érezni magam.
- Egyáltalán nem! Te legalább nem salátát eszel, mind a többi lány.
- Nem is támogatnám - szólt közbe anya. - És mond Szilárd vannak testvéreid?
- Nincsenek. A szüleim kívül nincs senkim, de ők sokat dolgoznak.
- Aha - motyogta anyám. - Nehéz lehet.
- Egyáltalán nem.
- Hozok nektek valami rágcsát.
- Hozzol létszi Pepsit - kértem, amint elindult a konyhába.
- Szóval nem baj, hogy meg zavartam a bulidat? - kérdeztem Szilárd hoz fordulva.
- Attól függ - válaszolta. - A haverjaim jó fejek, te is az vagy. Mel, násnevén Melinda nyávigását nem bírtam volna ki.
- Azt hiszem a mai naptól fogva rühell engem - motyogtam. Szilárd unottan megvonta a vállát.
- Melinda minden lányt rühell, kivéve Alizt.
- Tényleg? Hiszen Aliz szeret téged.
- Tudom. Nehéz helyzet. Aliz 14 éves, gyerek még. Nem is tudja mi az a szerelem.
- Mert te igen? - kérdeztem huncutul. Szilárd rám emelte igéző tekintetét.
- Igen, szeretem egy lányt, de az régen volt.. Elfordultam, hogy a filmet is tudjam nézni. Láttam Szilárdon, hogy jól érzi magát, és nem vagyok olyan kínos egyén.
- És te szereted, Ármint? - szegezte nekem hirtelen a kérdést, amitől tördelni kezdtem az ujjaimat. Szeretem volna nemet mondani, de egyszerűen nem tudtam.
- Igen, szeretem. Talán az volt a baj, hogy nem magamat adtam.
- Nem mutattad ki mekkora dinka vagy? - nevetett fel, mire barátságosan bele bokszoltam a karjába.
- Seggfej vagy.
- De bírod a fejem.
Szilárd rám mosolygott, aztán tovább néztük a filmet. Ezalatt jobban szemügyre vettem őt. Hirtelen felismertem, hogy anyám magamra hagyott egy fiúval, egy olyan fiúval, aki komolyabb, mint Ármin.
- Elmegyek a mosdóba - mondtam, és talpra ugrottam.
- Mi a fészkes fenét csinálsz? - kérdeztem a konyhába trapolva. Ahol anyám épp sütit majszolt és babás újságot olvasot.
- Csak a picinek nézek még pár dolgot - közölte.
- Azonnal gyere a nappaliba! - utasítottam.
- Mi történt? A szép fiú rád mozdult? - kérdezte kuncogva.
- Nem, nem mozdult rám. Fura érzéseim vannak.
- Megértem - kapott be újabb falatot. - Az én hormonjaim is tombolnak.
- Anya! Ma szakított velem Ármin. Szilárd a, barátom.
- Akkor én minek kellenek én? - tárta szét a karját tehetetlenül.
- Mert az anyám vagy, és vigyáznod kell rám.
- Azt akarod dobjam ki?
- Mi? Nem! Jézusom!
- Ennek semmi értelme! A fiú veled akar lógni, bele képzelsz olyan dolgokat, amik lehet csk te gondolsz.
- Lehet igazad van. De nem akarom, hogy lúzernek tartson.
- Mert okos vagy? - anyám elmosolyodott. - Szerintem, ha annak tartana nem lenne itt. Na, húzz vissza és nézd a filmet!
Zavart vissza a nappaliba az anyám.
YOU ARE READING
Életem anyával (Befejezett)
RomanceAz amerikai kisváros kedvesen különc hőseivel együtt élhetjük át a temperamentumos, vonzóan fiatal mama, Brigitte és 16 éves lánya, Bogi kalandos mindennapjait. Brigitte egy szállodában dolgozik. Kiderül, hogy Bogit felvették a Carolinába, egy elegá...