Elérkezett karácsony napja. Cudar havas időre ébredtem, hogy úgy éreztem ki sem kellek az ágyból, főleg, hogy még mindig ramatyul éreztem magam Szilárddal kapcsolatban.
Bolond vagyok, és menthetetlenül szerelmes.
Ez az én formán.
Épp magamra húztam a takarómat, mikor anyum kopogás után benyitott.
- Szép reggelt, drágám - köszönt vidáman. - Esik a hó.
Felhorkantam, megfordultam az ágyamban. Anyám képes mindennek annyira örülni.
- Még aludni akarok, anya - morogtam, mire anyám lehuppant az ágyamra.
- Pedig kiakartam veled menni a fesztiválra kicsit, tudod forralt bort inni.
- 16 vagyok - mondtam. Anyám összehúzta a szemét.
- A korod nem zavart tavaly - jegyezte meg. Megvontam a vállam. - Na, kell fel, apád is itt lesz hamar. Nem Pizsiben akarod fogadni, ugye?
Felhorkantam, és kipattantam az ágyból. Anyám fölém hajolt és megpuszilta az arcomat.
- Boldog karácsonyt kincsem. Szeretlek.
- Én is anya - motyogom. Ez a szó, ami olyan nehéz volt valakinek kimondanom. - Felöltözök. Elmegyünk a happyba enni? - kérdeztem, anyám megrázta a fejét.
- A happy zárva van.
- Mi? - rökönyödök meg. - Hiszen tavaly is nyitva volt, hiszen Adam mindig nyitva van..
- Most nem. A párjával elutaztak.
Ekkor csengettek az ajtón. Zavartan bámultam az anyámra, aki boldogan rohant az ajtóhoz.
Megdöbbenésemre Oliver és Kinga léptek be havasan.
Kinga lesöpörte magáról a havat, mosolyogva megölelte anyámat, majd felém fordult.
- Szia. Beszélnünk kell - ragadott karon és vonszolt vissza a szobámba. - Na, mesélj mit szúrtál el megint? - szegezte nekem a kérdést, mintha én szúrtam volna el valamit.
- Miből gondolod, hogy én voltam?
Kinga felvonta a szemöldökét. Ezért mindent elmeséltem neki. A végére már csak mereven nézett maga elé.
- Szilárd mellett boldog voltál, szerelmet vallott, de te az elkényeztetett húgod miatt inkább széttöröd a szívét, holott te is szereted.
- Ez nem ilyen egyszerű - mondom. Kinga felpattant.
- Szilárd megismerkedet egy lánnyal az egyetemen - szegezte nekem. Halálra sápadtam. - Szeretlek, Bogi ezért árulom el, de pont a barátnőm az. Nem akartalak ezzel megbántani pont ezen a napon.
- Aha. Hát gondoltam, hogy nem szerethet annyira.
- Te tiszta hülye vagy... - akadt ki. Mire kiviharzodtam a fürdőbe a ruhámmal, amit felakarok venni. Kinga utánam rohant. - Csak megismerkedet vele! - Kiabálta ajtón keresztül.
- Nem érdekel! Legyen boldog. - kiáltom ki.
- Mi ez a kiabálás? - hallom meg anyám kérdését.
- Semmi - kiáltottam. De tudtam ezzel nem tudtam meggyőzni őt.Ahogy elbúcsúztam anyáméktól örültem, hogy egy estét nem otthon fogok tölteni, hiszen ki akarná hallani, hogy mennyire könnyen át tudnak lépni az emberen.
Apám mosolyogva fogadott.
- Szia, tücsök. Hogy vagy?
- Szia, apa. Jól - válaszoltam mosolyt erőltetve az arcomra. Azonban elég gyér lehetett, ha apám még egyszer megkérdezte. - Csak összevesztünk a barátnőmmel.
Kamilla, mint mindig mese szép volt, a többiek is. Aliz, mint egy mini dáma vonult le a lépcsőn gyönyörű csipkés ruhájában.
Ahogy megpillantott elhúzta a száját.
- Éhes vagyunk, eszünk? - vetette oda a szüleinek. Rám alig nézett.
- Először kisérd fel Bogit a szobájába - parancsolta neki az anyja. Aliznak ez nem annyira tetszett, hogy tudjam bizonyára valami méreg fog megint belém állni.
De, ahogy cipeltem a táskámat a vállamon Aliz némán ment mellettem.
A szobámhoz érve benyitottam, beléptem.
Aliz óvatosan követett, majd lágyan megérintette a karomat.
- Csak bocsánatot akarok tőled kérni - kezdte. - Nagyon féltékeny voltam, mikor besétáltál az életünkbe.
- Megértem - bólintottam. De Aliz az ágyamon foglalt helyett. - Azt is tudom, hogy szereted Szilárdot, de lehet jobban, mint én. És valljuk be 14 évesen mit akarna tőlem egy 18 éves fiú - nevetett fel kesernyésen. - Hát ennyit akartam - pattant fel mosolyogva. - Boldog karácsonyt! Ne késs, anyu szereti, ha mindenki időben ott van az asztalnál - mondja, miközben kivonult a szobámból.
Össze lettem zavarodva, de nem lettem sokáig az, mivel egy dísztasak várakozott az ágyamon. Először azt hittem apától kaptam valamit, de legnagyobb megdöbbenésemre, a szívem is hevesebben kezdett dobogni, ahogy leolvastam rajta lévő nevet.
,,Szilárdtól"
VOUS LISEZ
Életem anyával (Befejezett)
Roman d'amourAz amerikai kisváros kedvesen különc hőseivel együtt élhetjük át a temperamentumos, vonzóan fiatal mama, Brigitte és 16 éves lánya, Bogi kalandos mindennapjait. Brigitte egy szállodában dolgozik. Kiderül, hogy Bogit felvették a Carolinába, egy elegá...