Ramatyul éreztem magam, ahogy haza értem kiakartam beszélni magamból a dolgokat, de épp nálunk voltak Kingáék.
- Szia, kicsim - köszönt anya kedvesen. - Milyen volt?- Jó - mormogom. Kinga furán kezdett bámulni. Oliver, ahogy belépet a konyhába megsimogatta a fejem. - Holnap nem tudnám elmondani apámmal a talit?
- Miért akarod lemondani? - kérdezem.
Felsóhajtottam. - Csak most mondanám le, ez nem a világ vége.
Anyám hosszan rám nézett. - Holnap rátérünk.
Felhorkantam, és a szobámba trapoltam. Kinga mögöttem.
- Miért nem akarsz találkozni apáddal?
- Nem vele nem akarok. Valaki mással.
- Ennek nincs értelme - mondja. Az ágyamra, hasaltam, Kinga mellett foglalt helyet. - Mi a baj?
A plafont kezdtem bámulni, fogalmam sincs, mit érzek, csak egyet tudok biztosan, hogy, amit érzek egyre erősebb lesz.
- Azt hiszem... - kezdtem suttogva. - kezdek bele szeretni.
- Kibe?
- Akibe nem kellene - suttogtam. Kinga felsóhajtot. Megsimogatta a fejemet. - Rossz volt látni egy lánnyal.
- Tudom milyen ez - motyogja. - De, ki fogod heverni hidd el.
Bár ilyen könnyű lenne minden ilyen szívzüri gond.
Másnap táncra sietve megláttam Szilárdot, ahogy éppen a kocsijának dölve várt valakit a tánc iskola előtt. Mosolyogva indultam meg felé, de, ahogy meglátott elkomorult, amitől legszívesebben megfordultam volna.
- Szia - köszöntem dadogva. Szilárd kerülte a tekintettem. - Mi újság?
Szilárd felsóhajtot. - Társalogni próbálsz?
- Olyasmit, de látom rajtad nem szívesen látsz így, szerintem inkább bemegyek táncra.
- Miattad vagyok itt - mondta. - Tudod, nem, vagyok, hülye, észre vettem, hogy engem kerülsz.
- Ez...nem...-hebegtem, azonban Szilárd befogta a számát.
- Fogd be légyszíves! - behunyta a szemét. - Rossz ötlet volt téged elhívbi pizzázni.
- Mi? Nem, jól éreztem magam - kezemet kezdtem tördelni. - Jó volt. Mintha most megbántad volna.
- Mert meg is. - Nagyot nyeltem. Ezt nem hiszem el! - Azt bántam meg, hogy nem hívtalak meg pizza evő versenyre - nevetett fel harsányan.
- Istenem! - bokszoltam a karjába. - Halálra ijesztettél.
- Láttad volna az arcodat - kacagott tovább.
- Seggfej - kuncogtam fel én is. - Amúgy vársz valakire?
- Már itt van - bökött rám.
- És a barátnőd? - furdalt a kíváncsiság. Szilárd elfordította a fejét egy pillanatra.
- Már nincs, lenyugodtál? Szállj be.
- Táncom van, nem, mehettek. Készülnöm kell a felvételimre.
Szilárd kérdőn felvonta a szemöldökét.
- Ez biztos? Mert az ajtó zárva van, és a, felirat is ott van.
- Mi?!
Szilárd mellett doboltam a műszerfalon, élvezem a zene minden ritmusát. Mikor megálltunk egy szép két emeletes háznál.
- Hol vagyunk?
- Én itt lakók - mondja leparkolva a ház előtt. Zavartan néztem rá. - Nem foglak megenni nyugi. Csak nem szeretnék a szülinapomon egyedül lenni.
- A barátaidat nem hívod meg?
- Nem. Nekem most elég vagy te is - pattant ki a kocsiból, követtem.
A házba lépve megtorpantam. Gyönyörű votl belül. Modern mégis családias. Beszippantottam a levegőt. - Akarsz valami üdítőt?
- Pepsit - feleltem. Szilárd elmosolyodott. De láttam rajta, hogy nyomja őt valami más is.
Utána mentem. - Mond csak Szilárd hol vannak a szüleid?
- Mint mindig dolgoznak - morogta. - Tudod ők igazi munkamániások.
- Sajnálom.
- Nem kell - rázta meg a fejét. - Tessék - tolta elém a Pepsit.
- Mi a baj? - érintettem meg a kezét.
- Ugyan az, mint neked - húzta el a karját. - Engem is dobtak.
Teljesen megdöbbentem, Szilárdot dobták. Végig mértem. Hiszen minden tekintetben tökéletes volt.
- De miért?
- Mert elutazok, Bogi. Elmegyek innen.
Ezzel teljesen leforrázott. Szilárd elutazik innen? Elmegy. Csak így?
VOCÊ ESTÁ LENDO
Életem anyával (Befejezett)
RomanceAz amerikai kisváros kedvesen különc hőseivel együtt élhetjük át a temperamentumos, vonzóan fiatal mama, Brigitte és 16 éves lánya, Bogi kalandos mindennapjait. Brigitte egy szállodában dolgozik. Kiderül, hogy Bogit felvették a Carolinába, egy elegá...