5.

2 2 0
                                    


Nagymamáék házánál álltunk anyával. Tudtam, hogy mennyire nehéz neki belépni a házba. Szerette ő a szüleit, de jobban szeretet ő maga meghozni a döntéseit, még ha ő maga is némelyiket hibának is érzi.

A nagy szüleim izgatottak voltak, túlságosan is.

- Mindent hallani akarok a Carolináról - mondta izgatottan nagyi.

- Csak hétfőn kezdek - motyogtam. Még nem voltam benne biztos, hogy valóban akarom-e azt a sulit. Beértünk a nappaliba nagyapám a foteljében ülve a híradón morog. - Nézd kik érkeztek meg.

- Nahát, Bogi. Mekkorát nőttél. Amilyen kicsi voltál.

- Na, jah. Olyan mint egy zsiráf lassan.

Nagyapa és nagyi úgy nézett anyára, mintha két feje nőtt volna.

- Kér valaki bort? - kérdezte hirtelen nagyi.

- Ó, van bor. Persze, hogy kérek - szólalt meg anyám a boros pohár után nyúlva.

- Valami sose változik - jegyezte meg nagyi anyára nézve. Anya felé fordította a fejét.

- Mire gondolsz?

- Hogy a bor lesz az egyetlen társad.

Anya felhorkantott. - Nem lehetne inkább enni, éhes vagyok!

- Bogi ízlik a hús? - érdeklődött nagyi kedvesen. Alig volt étvágyam csak tologattam a tányéron az ételt. Egész vacsora alatt éreztem, hogy rezeg a telefonom.

- Igen, mama. Finom.

Alig vártam, hogy befejezzük ezt a vacsorát, és mikor végre elbúcsúztunk nagyiéktól látom anyán is, hogy ő is erre várt.

- Minden rendben van? - kérdezte tőlem anya aggódva. - Alig ettél valamit, és sápadt vagy.

- Hagyjuk - legyintettem és indultam meg a kocsihoz.

- Bogiii... Jól van, figyelj csinálok kávét, ahogy haza érünk.

- Rendben - szállok be a kocsiba. - Anya azt hiszem hétfőn neki kezdek a Carolinába.

- Édesem, nem fogod megbánni.

- Ki ez a helyes pasas? - kérdeztem kiguvadt szemekkel egy új férfi a városunkban. Minő meglepetés, azonban anya egyenesen előre meredt. - Anya, nem láttad azt a fickót? Anya?

Ne már ennyire kínos lenne neked, ha igent mondanál?

- Igen láttam őt - morogta zsémbesen. - Egy átlagos férfi.

- Anya ideje lenne neked pasit fogni.

Anya gyorsan rám pillantott, mielőtt megszólalt.

- Van valakim.

Életem anyával (Befejezett) Donde viven las historias. Descúbrelo ahora