Szakadt az eső.Cseppek peregtek le az ablakom üvegén, miközben bekuckolva az ágyamba bekapcsolni készültem egy filmet, mikor anya bekukkantott a szobámba.
- Drágám, egy pillanatra elugrok a boltba, kell valami?
- Szakad az eső - jegyzem meg az ablakra mutatva. Anyám csak kuncogva legyintett. - Randira mész valld be - mondom mosolyogva. Reméltem, hogy a veszekedésünk után megenyhül a kapcsolatunk. - Anya, figyelj. Sajnálom. Felelőtlen voltam.
- Bogi, nézd megértelek. Nagyon is. Megakartad ismerni - mondta nagyot sóhajtva. - De még egyszer ne hazudj nekem!
- Nem fogok. De, ha nem akarod nem találkozok vele - mondom magamhoz ölelve Cézárt a macskámat, aki azonnal dorombolni kezdett.
Még rázta a fejét. - Nem kérhettek ilyet. De tudjam mikor hova mentek, rendben?
- Rendben - mondom vigyorogva. - Jó randit én el leszek.
- Ne hívjam át Mária nénit?
- Tizenhat vagyok - morogtam. Anyám homlokon puszilt, majd kisétált a szobából.
Percek múltával, mikor már a filmet néztem és sötétedett, egy kopogó hangra lettem figyelmes. Felkaptam a fejem és hang irányába fordultam. Az ablakomnál egy ismerős arc integetett be.
Felpattantam az ágyamról. - Kinga Jézusom, mit keresel itt? - engedtem be a szakadó esőről. - Bőrig áztál.
- Nahát, te igazi detektív vagy - jegyzi meg morcosan.
- Mit keresel itt? És miért nem az ajtót használtad?
- Hagyjuk, oké? Azért vagyok itt, mert unatkoztam otthon.
- Mi van a barátnőiddel?
- A barátnőmmel nem tudok szócsatába elegyedni. Na, mit nézzel. Filmezzünk.
- Adok neked valami száraz ruhát.
- Hoztam magammal. Mesélj mit mondott neked a méhkirálynő.
Ahogy mindent elmeséltem Kingának befaltunk két chipset, két táblacsokit és a kukoricát. Most a gumicukrok kerültek terítékre.
- És beszéltél azóta Árminnal?
- Nem. Nem mertem felhívni, se keresni, hiszen mi van, ha én többet látok a dolgokba, ami lehet nincs - vonom meg a vállam. Kinga egy ideig nézett, majd a telefonomért nyúlva pötyögni kezdett. - Mit művelsz?! - kaptam ki a kezéből a mobilom. - Neeee! Kinga!!! Ezt miért?
- Mert egyszerűen nem hagyhatom, hogy fetrengj abba, hogy fogalmad sincs hányadon álltok egymással.
- De át hívtad szakadó esőbe. Lehet el sem fog jönni - szontyolódok el. De ekkor egy pittyegést jelzett a telefonom.
,, Öt perc és ott vagyok. "
Boldogságom idegességbe csapott át. Kinga látta rajtam, hogy kezd rajtam eluralkodni a pánik.
- Nyugodj meg. Hiszen ő csak Ármin. Akivel felnőttél.
- De már nem vagyunk gyerekek!
- Szerintem ezt már ő is tudja. Na, de csipkedd magad, a lehetséges barátod fog ide jönni.
Felugrottam, Jézusom, hogy nézhettek ki.
Készülnöm kell, Ármin mindjárt itt lesz.
Ármin öt perc múlva már nálunk volt. Az ablakomnál ugrott be ő is. Még vizesen is jólnézet ki.
- Mi volt annyira fontos, hogy ki hagytam egy bulit és ide száguldottam.
- Oh, nem akartalak megzavarni - hebegtem bocsánatkérően, kint Kinga felhorkantott.
- Bogi, vicceltem.
- Aha - kuncogtam zavartan. - Hát... - kerestem a szavakat, azonban Ármin elkezdett vetkőzni, vagyis a dzsekijét vette le. - Hozzak valami inni valót?
- Komolyan ezért hívtál át, hogy igyak? - kérdezte félre billent fejjel. Kezdet megint eluralkodni rajtam a pánik, ha elutasít Kiarának lesz igaza.
- Öhm...csak látni akartalak - dadogtam zavartan elpirulva. Ármin halványan elmosolygott.
- Én is téged. Örültem, hogy írtál.. Figyelj, ha meg csókollak itt, anyád kiugrik a szekrényből? - kérdezte Ármin.
- Anyám nem a börtön öröm - válaszoltam. - Meg nincs itthon.
- Tehát megcsókolhatlak.
- Igen.
Megcsókolt. Éritnése lágy volt, és selymes. Karjaival erősen magához húzott, lábaim remegni kezdtek az érzésektől, ami a csókjával váltott ki bennem.
- Na, boltog vagy?
- Igen - mondtam vigyorogva. - Boldog vagyok. Még sose volt barátom.
- Barátod? - kérdezte.
- A barát lehet sok rétegű, amolyan barátságos barátok is lehetnek - hadartam össze vissza.
- Össze-vissza beszélsz.
- Ármin te a barátom vagy? - böktem ki végül.
- Miben értelemben, olyan barát, akinek kisírod magad, vagy olyan akinek megengeded, hogy megcsókoljon?
- Olyan barát, akit néha megcsókolhatok - motyogtam. - Ha szeretnéd.
- Bogi...szerinted miért motoroztam át a fél falun, hogy itt legyek? Mert már a legelején fontos voltál a számomra.
- Na, végre! - kiáltott fel a folyosóról Kinga és beviharzott a szobába. - Azt hittem már sose juttok el idáig. Együnk valamit éhes vagyok!
Egymásra mosolyogtunk Árminnal, és ahogy filmet néztük, nem engedtük el egymás kezét sem.
Tökéletes volt minden.
KAMU SEDANG MEMBACA
Életem anyával (Befejezett)
RomansaAz amerikai kisváros kedvesen különc hőseivel együtt élhetjük át a temperamentumos, vonzóan fiatal mama, Brigitte és 16 éves lánya, Bogi kalandos mindennapjait. Brigitte egy szállodában dolgozik. Kiderül, hogy Bogit felvették a Carolinába, egy elegá...