Raz buat salah besar Ma... Raz berdosa dengan Lia. Kata Harraz di dalam pelukan mamanya.
Raz dah buat apa dekat Lia? Soal Dato ' Hafidz dari arah belakang. Pelik pula dia sewaktu loceng rumahnya berbunyi berkali kali walaupun sudah pukul 2 pagi. Suara isterinya yang kuat d bawah yang mendesaknya untuk turun ke bawah.
Papa... Raz salah Pa.. Lia nak Raz ceraikan Lia. Kata Harraz yang menggelengkan kepalanya.
Astaghfirullah al azim.... Datin Intan mengusap dadanya perlahan. Terkejut dengan apa yang di dengarnya.
Kenapa Raz? Apa yang Raz dah buat? Soal Datin Intan kembali.
Raz.. Raz rogol isteri Raz.. Harraz menundukkan wajahnya. Sedar akan kesilapannya.
Pang!!
Kuat Dato' Hafidz menampar anak lelakinya itu. Ya dia memang marah.
Abang!! Jerit Datin Intan. Dia menggosok dada suaminya untuk menenangkan.
Kau cakap sekali lagi Raz.. Apa kau dah buat dengan Aulia! Jerkah Dato' Hafidz seakan tidak percaya.
Abang.. Kalau abang macam ni, takkan selesaikan masalah anak menantu kita bang. Intan pun marah bila Raz buat menantu kita macam tu. Tapi kita kene dengar semuanya bang.. Kata Datin Intan memujuk suaminya itu.
Dato' Hafidz berjalan ke arah sofa dan melabuhkan dirinya cuba untuk bertenang. Di ikuti isterinya dan Harraz.
Cerita yang jujur Raz.. Jangan selindungkan apa apa. Kata Dato' Hafidz tegas.
Raz... Cerita.. Ujar Datin Intan setelah lama anaknya mendiamkan diri.
Harraz mula bercerita semuanya sejak dari hari pertama dia dapat tahu tentang jodohnya yang sudah ditetapkan dengan Aulia tanpa ada yang tertinggal.
Ceraikan Aulia Raz. Kata Dato' Hafidz setelah itu.
Pa... Raz tak nak.. Raz sayangkan isteri Raz. Kata Harraz terkejut dengan permintaan papanya.
Kalau Raz sayangkan dia, takkan tergamak Raz buat dia macam tu. Papa yang dengar pun sakit hati.. Kecewa Raz.. Kecewa.. Apatah lagi Aulia. Dia yang rasa dan lalui semua tu Raz.. Keluh Dato' Hafidz.
Raz tahukan nasib Lia dari dulu macam mana.. Papa amanahkan Raz untuk jaga dia Raz.. Untuk berikan Lia kasih sayang.. Bukan sakitkan dia. Tapi papa silap.. Papa buatkan Aulia lebih derita bila jodohkan dia dengan Raz.
Papa rasa malu dengan perbuatan Raz. Papa bersalah dengan Aulia dan arwah Hafsham. Mana papa nak letak muka papa Raz? Soal Dato' Hafidz.
Ceraikan Aulia Raz.. Raz nak kahwin dengan kekasih Raz kan? Bagi tarikh.. Nanti papa dengan mama pinangkan perempuan tu untuk Raz. Dato' Hafidz bangun dan melangkah pergi.
Pa...Raz tak nak.. Tolong pa.. Tolong Raz.. Raz tahu Raz salah.. Raz tak nak perempuan tu.. Raz nak isteri Raz pa. Please pa.. Jangan suruh Raz ceraikan isteri Raz. Harraz memaut kaki Dato' Hafidz.
Keputusan papa mukhtamad. Kalau Raz tak ceraikan Lia.. Papa sendiri yang akan upah lawyer. Papa akan pastikan Lia bebas dari Raz. Cukup dah kau seksa dia. Raz rasa Lia boleh maafkan Raz ke? Dato' Hafidz terus melangkah naik ke biliknya.
Ma.. Please Ma.. Raz cintakan Lia Ma.. Harraz melutut si hadapan Datin Intan.
Maafkan mama Raz... Mama tak sanggup tengok Lia terus derita... Bila Raz sakitkan Aulia.. Mama terasa sakitnya di sini Raz.. Mama kecewa dengan Raz. Kata Datin Intan memegang dadanya.
YOU ARE READING
1. Selama Itukah Derita©️
RomanceSampai mati aku benci kau- Aulia Qaisara Abang minta maaf sayang - Harraz Mikhaeil Derita? Ya.. Hidup aku memang hanya untuk derita. -1st ❤️ baby dari ilham i yang suka berangan :p -harap reader suka jalan cerita ni. -story ni kemungkinan slow up...