Sayang.. Pandang abang sekejap. Pinta Harraz selepas menghentikan keretanya di taman kawasan perumahannya. Aulia memandang ke wajah Harraz.
Cuba sayang cakap kenapa sayang menangis.. Jujur dengan abang. Aulia mengalihkan pandangannya kembali dari menatap wajah Harraz.
Lia tak tahu.. Lepas Lia call abang tu. Lia rasa abang macam mengelak dari Lia.. Lepastu Lia rasa macam.. I dont know.. Tapi Lia rasa sedih sangat. Lia tak tahu kenapa Lia macam ni.. I feel badly..
Abang.. Kenapa abang baik dengan Lia? Kenapa abang panggil Lia sayang dari Lia mula sedar dari koma? Boleh abang jujur dengan Lia semuanya.. Sebab Lia rasa something pernah berlaku dulu. Lia tak tahu baik atau buruk.. Tapi yang Lia rasa sekarang ni macam.... sedih sangat.. Lepas tu Lia rasa macam Lia kecewa sangat.. Aulia merenung anak mata Harraz mencari jawapan.
Harraz hanya diam membisu. Dia belum sedia untuk jujur dengan Aulia.
Abang.. Tolonglah bagi Lia tahu kebenaran. Lia perlukan jawapan abang.. Kalau betul abang sayang Lia.. Lia rayu abang.. Tolonglah.. Aulia menangis di hadapan Harraz.
Harraz segera menarik tubuh Aulia lalu memeluknya dengan erat. Dia terlalu sayangkan Aulia.
Abang bukan tak nak bagitahu Lia semua kebenaran.. Tapi abang takut Lia bencikan abang untuk selamanya.. Abang tak sanggup sayang.. Kalau Lia nak kata abang ego.. Okay.. Abang mengaku abang ego.. Memang abang ego sebab abang tak nak hilang Lia lagi.. Abang sayangkan Lia.. Abang cintakan Lia.. Aulia terasa airmata Harraz yang mengalir deras terkena pada dahinya.
Lia ke yang abang maksudnya yang reject abang berkali kali.. Aulia menolak badan Harraz untuk menatap wajahnya. Harraz menganggukkan kepalanya.
Kalau betul abang sayang Lia.. Please abang.. Tolonglah Lia.. Lia langsung tak ingat apa apa.. Tolong lah jujur dengan Lia abang.. Hiks hiks hiks... Aulia menarik baju Harraz dan menggenggamnya dengan tersedu sedu.
Betul Lia sanggup dengar semua yang abang buat sampai Lia bencikan abang? Aulia menganggukkan kepalanya berkali kali.. Dia sudah sedia untuk tahu kebenaran yang terjadi selama yang dia lupa. Harraz menutup matanya lama mencari kekuatan diri untuk meluahkan segalanya. Setelah di rasakan dia cukup kuat untuk bercerita, maka di ceritakan semuanya tanpa ada yang tertinggal satu pun.
Aulia semakin tersedu sedu bila mendengar semua kebenaran. Harraz cuba menarik Aulia di dalam pelukannya. Aulia yang sedari tadi cuba menolak akhir berada dalam pelukan Harraz. Sungguh dia tak sangka. Selama itukah derita yang dia rasakan sebelum ini.
Abang tahu sayang bencikan abang lepas anak kita meninggal.. Tapi demi allah sayang abang tak ada niat nak lukakan sayang sampai macam ni sekali.. Abang tahu abang dah gagal menjadi suami sayang.. Harraz juga sudah tidak dapat menahan segala sakit yang dia rasakan saat itu.. Segala yang di luahkan semuanya menyebabkan dia juga menangis teruk.
Cuma abang minta sekali je peluang sayang.. Sekali je lagi peluang.. Harraz mengeratkan pelukannya pada Aulia.
Kenapa abang buat Lia macam ni.. Lia buat salah apa dengan abang.. Hiks hiks hiks... Aulia menangis sehingga matanya membengkak teruk.
Lia tak salah sayang.. Lia tak salah.. Semua salah datang dari abang.. Cuma abang harap.. Seandainya sayang ingat kembali, Abang sentuh Lia malam tu memang sebab Lia sayang.. Bukan sebab Zira. Abang dah jatuh cinta dengan sayang masa tu.. Cuma abang yang bodoh menafikan kebenaran. Abang minta maaf sayang.. Harraz mengusap air mata Aulia. Dia tidak sanggup melihat insan yang selama ini dia sayang menangis teruk hanya sebab dia. Manusia yang tidak reti menghargai.
- END -
Betul ke end? Korang nak macam mana?
YOU ARE READING
1. Selama Itukah Derita©️
RomanceSampai mati aku benci kau- Aulia Qaisara Abang minta maaf sayang - Harraz Mikhaeil Derita? Ya.. Hidup aku memang hanya untuk derita. -1st ❤️ baby dari ilham i yang suka berangan :p -harap reader suka jalan cerita ni. -story ni kemungkinan slow up...