Kay terdiam. Dia mengambil masa sebelum berkata "Kay nak jumpa dia." dengan serius.
Semua yang ada di situ terkejut dengan keputusan Kay. Kay memandang mereka sambil mengangkat keningnya.
"Apa ? Fikir Kay akan menangis dan lari dari rumah ? Lepastu tak cakap dengan korang ? Well, tu bukan Kay okey." kata Kay. Mereka semua tersenyum mendengar kata-kata Kay.
"Jap jap. Sebelum tu .." Kay berkata sebelum memeluk Luhan dengan lebih erat.
"Oppa ...." baru sekarang Kay menangis. Semua tertawa melihat telatah Kay.
*******
"Yah, mana Luhan ?!!" tanya Lee Soo Man sambil menghentak meja di hadapannya yang membuatkan EXO terkejut dengan tindakan Lee Soo Man, CEO syarikat SM Entertainment.
"D..dd..dia pergi Malaysia." jawab pengurus EXO. Sekali lagi, EXO terkejut campur beruk sama dengan terkejut beruk dengan perkhabaran itu.
"Apa ? Luhan pergi Malaysia ?"
"Bila dia pergi ?"
"Kenapa hyung tak bagitau kitorang ?"
Pelbagai persoalan keluar dari mulut EXO sehinggalah "DIAM !!" jerit Lee Soo Man yang menyebabkan Tao menangis. Melihat itu, Lee Soo Man menggaru kepalanya yang tak gatal lalu menyuruh Kris bawa Tao keluar dari bilik itu.
"Sikit sikit nangis. Cepat leleh betul." Kata Lee Soo Man perlahan.
"Kenapa Luhan ada kat Malaysia ?" tanya Lee Soo Man dengan tenang sebelum ada yang mati terkejut.
"Dia pergi sana cari adik dia." dah 2 kali EXO dikejutkan dengan berita tentang Luhan.
"Luhan-hyung ada adik ke ?" serentak dengan itu, semua mata memandang Xiumin yang sedang mendiamkan diri.
"Xiumin, ada apa apa yang kamu boleh kongsikan ?" tanya Lee Soo Man sambil matanya tepat memandang Xiumin.
"Ya, Luhan memang ada adik. Dah lama dia cari adiknya. Tapi saya tak tau pula yang adik dia ada kat Malaysia." jawab Xiumin setelah lama mendiamkan diri.
"Kenapa kitorang tak tau pasal ni ?" tany Sehun.
"Luhan yang nak rahsiakan dari korang. Hyung tahu pun sebab dia selalu mimpikan adik dia." jawab Xiumin.
Lee Soo Man hanya duduk sambil berfikir.
*******
"Oppa, jom keluar." ajak Kay sambil melompat lompat di atas katil Luhan.
'Haisshhhh, nasib baik kau adik aku ! Kalau tak, dah lama aku tendang kau dari katil ni !' Luhan bangun lalu memandang Kay yang masih terlompat lompat.
"Kay, oppa ngantuk lah. Esoklah." kata Luhan sambil bari semula di atas katil.
"Jomlah. Jomlah." Kay menarik tangan Luhan ke bilik air.
Akhirnya, Luhan mengalah dengan Kay dan terus mandi.
*******
"Oppa, pakai ni. Kang ada yang nampak oppa, habis." kata Kay sambil menyerahkan topeng dan topi kepada Luhan. Luhan pandang Kay.
"Kenapa oppa pandang Kay pulak ? Cepatlah. Nak keluar ni." tanya Kay.
"Biarlah diaorang nampak. Nak takut apa. Kay adik oppa. Oppa nak fans oppa tahu yang budak comel ni adik oppa." kata Luhan sambil mencubit pipi Kay. Kay hanya tersengih.
"Dah dah jom." kata Luhan sambil menarik tangan Kay ke arah kereta.
*******
Sampai sahaja mereka di kompleks membeli belah, Kay terus memeluk tangan Luhan takut Luhan hilang katanya. Luhan hanya tersengih melihat perilaku Kay. Dan perbuatan itu telah menarik perhatian ramai dan mereka semua menangkap gambar Luhan dan Kay.
"Weh, tu bukan Luhan EXO ke ?"
"Asal dia ada kat Malaysia ?"
"Tu awek dia ke ?"
Luhan dan Kay buat tak tahu dengan bisikan bisikan tersebut dan terus berjalan ke arah panggung wayang.
*******
"Panggil Luhan balik." kata Lee Soo Man setelah melihat gambar Luhan dan Kay.
*******
Sesiapa nak follow account sosial saya just like ig, wechat, kakao, line, ask.fm or twitter, boleh massage saya ;)
And mungkin lepas ni, saya akan hiatus. Sebab pt3 semakin menghampiri.
ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋKalau sempat, saya akan curi masa untuk update.