Bab 2

3.9K 119 2
                                    

"Zaf !! Jee !!" jerit Kay sambil berlari ke arah mereka. Jelas kebingungan di dalam kepala mereka. "Kau ni dah kenapa ? Macam orang kena kejar dengan hantu." kata Jee sambil memandang pelik pada Kay.

"Kau kalau masin mulut kau, aku cekik kau !" kata Kay dengan geram.

"Weii, EXO nak buat concert tauu." tu dia mata bersinar dorang.

"Ye ke wei ?? Wah, dah lama dorang tak buat concert kann ? Nak pergi lah. Berapa harga tiketnya ? Kat mana ? Bila ?" tu dia pelughu dah mai dah. "Sabar sabar. Keep Calm and Love Kay. hehehe. Kau boleh pergi if kau ada RM 900." Ternganga mulut Zaf dan Jee.

"Wei, pahal mahal sangat ?!"

"Manalah aku tahu."

"Arggghhhh. Tak kira aku nak pergi jugak. So, kalau sorang RM 900, kita kena ada RM2700 lah kan ?"

"Hehehe sebenarnya harga tiketnya RM 300 je. Yang RM 900 tu kira semua orang lah."

"Kau ni kan !!! Eeeiiiii, geram aku dengan minah ni !!" kata Zaf sambil membuat aksi mencekik ke arah Kay. Terus Kay lari sambil Zaf mengejar di belakang. Jee hanya mampu ketawa melihat telatah mereka

*******

"Zulaikha Kayra ! Zafrina ! Fauziah ! Apa yang kamu bertiga buat tu ?! Saya mengajar kamu sibuk berbual di belakang. Zafrina, mari sini kamu ! Selesaikan soalan Matematik ni." terkejut lalu terkentut Kay mendengar suara Puan Rugayah. Zaf dengan muka pucatnya melangkah ke hadapan. Dia tenung soalan itu sebelum menggelengkan kepala tanda tidak tahu untuk menjawab. "Itu lah bila saya mengajar, kamu sibuk berbual di belakang. Sudah pergi duduk sekarang !" cepat-cepat Zaf kembali ke tempatnya.

EXO familyku ?!Where stories live. Discover now