Bab 34

768 60 4
                                    

"Oppa, Kay dah sedia nak jumpa dengan mummy." kata Kay ketika sedang bermain PS3 bersama Luhan.

"Betul ke ?" balas Luhan sambil mata melekat kat tv.

"Yes." balas Kay.

"Esok kita fly. Pack baju." kata Luhan.

*******

"Mummy, ada orang nak jumpa mummy." kata Luhan kepada mummy.

"Siapa ?" tanya mummy dengan muka yang pelik.

Tiba-tiba, Kay masuk ke dalam rumah sambil tersenyum.

"Ni siapa ?" tanya mummy.

"Ni lah anak mummy, Akira." kata Luhan sambil memeluk bahu Kay.

*******

"Aduh, bosannya !!" jerit Chen dengan high-pitchnya. Sehun yang sedang membaca sebuah buku terkejut sehingga tercampak buku yang dibacanya.

"Dah kenapa ? Terkejut lahh !" marah Sehun sambil mengutip semula buku yang dibacanya.

"Kau baca buku apa tu ?" tanya Chen sambil cuba untuk membaca tajuk depannya.

"Cara Untuk Lebih Memahami Islam ?" sambung Chen dengan muka yang pelik. Sehun hanya tersenyum.

*******

"A..aa..akira ??" tanya mummy sambil tangannya terketar-ketar menunjuk ke arah Kay. Luhan mengangguk sambil tersenyum.

Tiba-tiba, mummy terus memeluk Kay.

"Akira, mummy minta maaf. Mummy rindukan Kay." kata mummy sambil menangis. Kay membalas pelukan mummy sambil mengusap belakang mummy. Luhan tersenyum sebelum memeluk kedua-dua orang yang disayanginya.

'Papa, hari ni keluarga kita lengkap.'

*******

"Bukan lah saya dah arahkan kamu untuk suruh Luhan balik ?" tanya Lee Soo Man dengan muka yang garang.

"Dia balik Beijing untuk jumpa mummynya." jawab pengurus EXO.

"Saya tak kira. Luhan kena balik juga. Kita kena betulkan salah faham ini." kata Lee Soo Man dengan tegas.

Manager EXO mengangguk tanda faham.

*******

Sedang Luhan menjamah makanan dengan mummy dan Kay, tiba-tiba telefonnya berdering menandakan ada panggilan masuk. Luhan memandang mummy dan Kay lalu mereka menganggukkan kepala. Luhan segera bangun dan menuju ke tandas sebelum menjawab panggilan tersebut.

"Hyun, kenapa ?"

"Luhan, kamu kena balik ke sini juga. Kita kena betulkan segala salah faham."

"Salah faham ? Salah faham apa pula ni ?"

"Sekarang, orang ingatkan Kay tu makwe kamu. Kamu kena buat pressconference untuk betulkan segala faham ini. Hyung takut ada benda buruk yang akan terjadi pada Kay nanti."

"Baiklah, esok saya balik"

Luhan mematikan telefon.

*******

"Siapa call ?" tanya mummy.

"Hyung. Dia suruh Luhan balik esok sebab orang dah salah faham Luhan dengan Kay." balas Luhan.

"Tak boleh lama lagi ke kat sini ? Dahlah kamu baru balik." kata mummy.

"Tak boleh lah mummy. Penting sangat ni." balas Luhan.

"Kalau macam tu, takpelah." kata mummy sebelum sambung makan.

"Kay, esok ikut oppa balik Korea." Kay menganggukkan kepalanya.

*******

Sorry, chapter ni pendek. Next chapter will be the last chapter.

EXO familyku ?!Where stories live. Discover now