Bab 18

2.3K 95 4
                                    

"Biar betul ?!"

Kay nampak lembaga tersebut membawa sedulang mangkuk yang berisi jjangmyun.

"Seriously ?! Aku dah lama teringin nak makan jjangmyun." kata Kay kepada Sehun sambil melangkah ke arah meja yang telah diletakkan dulang tersebut diatasnya. Sehun hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum.

"Mama, Kay makan ye benda ni ?" jerit Kay kepada mamanya.

"Ermm, yelah ! Memang tu untuk kamu. Dulu masa kamu datang Korea, kalau kamu tidak dapat makan benda tu, mesti kamu menangis." balas mama terjerit juga. Aku menangis ? Ye ye je mama ni.

Kay terus mencapai chopstick yang ada di sisi mangku tersebut dan terus makan tanpa mempedulikan mamat di sisinya.

"Ehem !" dehem mamat tu ingin menarik perhatian Kay.

Alamak, lupa pula ada orang kat sini ! Kay memgangkat muka ingin melihat wajah mamat tu.

Hampir tersembur jjangmyun yang berada di dalam mulut Kay. Nasib baik sempat cover. Mana tak bersemburnya. Mamat yang ada di depannya ialah D.O. D.O Kyungsoo k !!

"Ehem, maafkan saya," kata Kay mengawal rasa gugup. Mana taknya, D.O Kyungsoo ada di depan matanya.

"Takpe. Btw, dah lama awak tak datang sini kan ? Kenapa ?" tanya D.O prihatin

Aku selalu datang Korea ke ? Hukalohhh, aku rasa baru first time aku datang Korea.

"Sibuk sikit." Balas Kay gagap.

"Ermm, takpelah. Awak sambung jelah makan jjangmyun awak tu. Saya nak naik atas kejap. Nak tidur." kata D.O lalu pergi ke tingkat atas.

Kay apalagi ? Sambung makan lah. Waitt ! EXO tinggal sini ke ?

"Sehun, meh kejap !" panggil Kay.

"Apa ?" tanya Sehun dengan muka blur.

"Wei, EXO memang tinggal sini ke ?" tanya Kay polos.

"Mana ada. Dorang saja je singgah sini. Yelah, dorang dah lama tak jumpa kau. Rindu lah tu." kata Sehun sambil melangkah pergi ke arah ruang tamu.

Poyolah Sehun ni. Entah sejak bila aku jumpa dorang ? Ni baru first time aku datang sini.

Ternampak EXO, baru aku teringat nak telefon Zaf dengan Jee. Baru sahaja Kay menekan keypad, dia teringat yang dia ada berselisih faham dengan Zaf dan Jee.

#Flashback#

"Walawei, awal gila aku datang. Ni Zariff lah punya pasal. Nak pergi breakfast dengan awek, aku jugak yang kena !" omel Kay sambil meletakkan begnya.

Kay meletakkan kepalanya di atas meja lalu tertidur. Tiba-tiba, dia merasakan ada tangan yang mengusap kepalanya. Dia terkejut dan melihat Edry dan Zack sedang memandangnya sambil mengusap lagi kepalanya.

Kay menepis dengan marah lalu berkata "Wei, kau buat apa ni ?!"

"Alalalala, adik kita marahlah. Meh sini. Aku dah lama geramkan kau ni." kata Zack sambil ketawa. Edry juga ikut ketawa.

"Blahlah. Aku nak tidur." kata Kay sambil memandang tajam arah Edry dan Zack. Edry dan Zack hanya ketawa sambil melangkah keluar dari kelas. Kay meletakkan kembali kepalanya.

Tiba-tiba, dia merasakan ada tangan cuba merabanya. Kay memulas tangan tersebut dan memandang empunya tangan tersebut.

"Wei setan, aku cakap jangan kacau aku lah ! Lahanat ! Kau dah ada Zaf, pergilah kat dia ! Kau lagi satu, kau dah ada Jee, pergilah kat dia !" jerit Kay sambil memulaskan tangan Zack dengan lebih kuat. Zack terjerit kuat.

EXO familyku ?!Where stories live. Discover now