Bab 4

3.1K 107 3
                                    

"Wahai abang-abangku yang kusayangi, boleh tak siap tu cepat sikit ?" soal Kay sambil menjeling kedua-dua abangnya yang sedang merapikan diri. Huh ! Kay siap lagi cepat daripada diaorang. Diaorang bersiap mengalahkan perempuan.

Kay yang memakai T-shirt yang berbelang putih hitam, sweater berlambangkan EXO diikat di pinggangnya, seluar jeans berwarna hitam dan kasut berjenama 'NIKE' berwarna hitam putih mengeluh di ruang tamu sambil menunggu abang-abangnya bersiap. Mama dengan papa dah pergi dulu.

Hari ni mereka akan pergi bershopping membeli barang keperluan untuk ke Korea. "Kau dah kenapa dik ? Mengeluh macam kena tinggal dek pakwe je." tanya Zahrin dengan niat untuk mengusik satu-satunya puterinya.

"Eh, kau ni ! Bila masa pulak aku ada pakwe ? Takde masa nak berpakwe-pakwe bagai. Kang ada jugak yang 'bershopping' kat hospital." balas Kay dengan wajah yang masam.

"Okey-okey. Dah jom. Kang mama dengan papa marah pulak. Nah kunci !" kata Zahrin kepada Zariff.

"Kaulah drive pulak. Asyik aku je."

"Ah, takde-takde. Kau tu abang. Kaulah kena drive."

"Alaaa, kau ni asyik suruh aku je drive. Cuba kalau kau drive kereta ni dengan aku kat sebelah."

Kay yang bosan melihat pertelingkahan mereka terus menjerit "Dahlah biar aku drive. Macam pondan taknak drive !" Terus muka mereka berubah gembira. "Baguslah kau drive. Biar kitorang pulak yang landing like a boss !" balas Zariff sambil menyerahkan kunci kereta BMW.

"Eh, aku drive biar aku tentukan kereta mana aku nak pakai. Hehe" balas Kay sambil ketawa jahat serupa witch. Sambil tu tangan Kay mengambil kunci kereta Mitsubishi Lancer. Berubah muka diaorang. Mereka lupa yang Kay ni mempunyai bakatnya tersendiri.

"Mati kita Zahrin !" bisik Zariff kepada Zahrin. Mereka tahu jika Kay ingin drive kereta Mitsubishi Lancer, Kay ingin buat 'kerja gilanya'. Dan jika Kay memutuskan siapa yang kena bawak kereta, tiada siapa boleh tawarkan diri hendak drive pulak dan orang tersebut boleh memilih kereta yang hendak dipandunya.

"Dah jom. Kang mama dengan papa marah." ajak Kay sambil menghidupkan enjin kereta tersebut. Menggigil badan mereka hendak masuk dalam kereta tersebut. 'Ya Allah, selamatkan kami.' doa mereka didalam hati sambil memandang Kay. "Ready ? GO !" sorak Kay. "Makkkkkkkkkkkk !" jerit Zariff dan Zahrin.

EXO familyku ?!Where stories live. Discover now