Luhan berjalan ke arah mereka dengan cermin mata hitamnya. Dia kelihatan begitu yakin sekali berjalan seperti itu. Elehhh, yakin sebab ada bodyguard, boleh lah.
"Yo," sapa Luhan sambil mengangkat tangannya.
Sehun membalas sapaan Luhan. Kay pulak ? Ternganga mengalahkan Gua Musang.
'OMO ! Seriously ?! Is that Luhan ? Luhan yang suka Hello Kitty ? Luhan yang manly ? Dia ada kat depan aku ?'
"Yo Kay. So, how are you ?" Luhan menghulurkan tangan untuk bersalam.
Kay menyambut huluran salam Luhan sambil berkata "I'm fine."
Luhan tersenyum mendengar respon yang diberikan oleh Kay. Dia terpegun sebentar melihat pakaian Kay yang sangat simple. Kay hanya memakai baju lengan panjang berwarna hitam, sweater tebal, kasut Adidas dan topi yang dipakai secara terbalik.
"Oh ya, Luhan pandai cakap Bahasa Melayu. Semua ahli EXO semua pandai cakap Bahasa Melayu." terang Sehun kepada Kay.
"Siapa yang ajar ?" tanya Kay.
"Akulah ! Guru yang paling hensem, comel dan baik di Korea ni. Hahahahaha !" Sehun tergelak besar.
"Bajet je. Penampar nak ?" tanya Kay dengan muka annoyingnya. Sehun tergelak.
"Jomlah balik rumah." Sehun menggamit ahli keluarga yang lain. Mereka semua bergerak ke kereta.
Kay, Sehun, Luhan, Zariff, Zahrin dan Adam naik kereta Luhan manakala mama, papa, omma dan appa Sehun naik kereta Sehun.
Di dalam kereta, Zariff, Sehun dan Luhan je duk memekak dari airport tadi. Zahrin pula asyik dengan lagunya. Kay dan Adam senyap. Mungkin kekok lagi dengan keadaan yang mengejut itu.
*******
Sampai je kat rumah, Kay terus terbang ke katilnya. Dia bagaikan tahu di mana tempat tidurnya. Semua orang yang ada di situ hanya menggelengkan kepala.
*******
"Perghh, lama gila aku tidur. Penatnya !" kata Kay dengan perlahan sambil turun ke tingkat bawah.
Di tingkat bawah, kelihatan Zariff dan Sehun sedang 'ditonton' oleh televisyen. Mana taknya, televisyen duk terbukak diaorang pulak duk bercakap. Kay menggelengkan kepala lalu melihat ke sekeliling rumah. 'Wauuu, ada kolam ! Jom terjun !'
Kay segera mengambil tuala mandi di dalam bilik lalu memanjangkan kaki ke kolam. Kelihatan Zahrin sedang mandi kolam sorang-sorang. 'Alahaii, abang aku ni. Forever alone betullah.'
"Woii !" sergah Kay.
"Opocot nenek kau ! Kayyyyyyyy !!" jerit Zahrin. Kay ketawa besar.
"Yang kau ni pahal main renjis-renjis air macam budak tak cukup akal ?" tanya Kay.
Zahrin menjeling geram ke arah Kay. Kay yang melihat jelingan 'manja' Zahrin tergelak besar.
"Alolo, comelnya jelingan you. Takut I !" usik Kay.
"Hishhh, malas aku nak layan kau. Baik aku mandi kolam. Jom Luhan !" kata Zahrin lalu terjun ke dalam kolam. Luhan !?
Kay menoleh ke belakang dan kelihatan Luhan sedang memandang ke arah dirinya. Luhan ?! Alahai macam mana lah aku boleh tak perasan dia tadi ?
Kemudian, Luhan berjalan ke arahnya lalu tersenyum. Kemudian dia terus terjun ke dalam kolam. Si Zahrin pula duk berenang macam budak tak pernah mandi kolam. Adehhh, malu aku ! 'Apalah nasib aku dapat abang macam ni ?' Kay menepuk dahi.
"Kau pahal ? Tepuk dahi macam orang hilang anak je ?" sindir Zahrin.
"A'ah, aku memang hilang anak. Anak yang muka macam orang tua tapi perangai macam kanak-kanak." sindir Kay balik. Zahrin menarik muka. Kau fikir cute buat macam tu ?
Luhan pula duk sengih-sengih macam kerang busuk dari tadi. Hang nak apa ? Nak penampaq Jepun ?
Kay mengangkat kaki ingin pergi dari situ. Tiba-tiba Zahrin menyindirnya "Hai Kay ! Taknak mandi ke ? Oooo, patutlah taknak mandi. Ada 2 orang mamat hensem kat sini kan ?"
Eeiiii, mamat ni aku seligi jugak kang !
"A'ah. Memang taknak mandi pun. Memang ada mamat hensem kat sini. Tapi lagi sorang tu, tak hensem langsung. Uncle yang jual aiskrim kat taman dulu lagi hensem kan Luhan ?" balas Kay geram. Zahrin sekali lagi menarik muncung tanda protes.
Kay malas nak layan kerenah si Zahrin terus melangkah ke dalam rumah. Dilihatnya Zariff dan Sehun dari tadi duk bercakap. 'Aik, tak penat-penat ke ? Mulut mengalahkan Mak Bedah yang duduk dekat belakang rumah aku.'
Kelibat Adam langsung tidak nampak. 'Kuat tidur ghupenya budak sorang ni. Macam aku ! Hahahahahaha.' Kay terus melangkah.
Kay tidak sedar ada air tertumpah di atas lantai lalu dia terjatuh bagaikan nangka busuk.
"Adoiii, sakitnya !" Kay mengaduh kesakitan. Sehun dan Zariff segera pergi ke arah Kay.
"Kau ni dah kenapa ?" Zariff bertanya. Kay menceritakan segala-galanya. Setelah Kay selesai bercerita, Zariff terus ketawa. Kuang asam gelugur punya abang ! Berani kau gelakkan aku ! You just wait and see !
Muka Sehun nampak risau. Dia asyik bertanya akan keadaan diriku. 'Alahaiii, melting kejap !'
Tiba-tiba mata Kay menangkap satu lembaga sedang membawa dulang.
"Biar betul ?!"