"Sehun, Kai, nak pergi beli aiskrim takk ?" jerit Kay.
"Taknak." sahut kedua-dua maknae itu.
"Chanyeol, nak beli aiskrim tak ?" tanya Kay kepada Chanyeol yang sedang main game.
"Malas lah." balasnya sambil mata menghala ke arah telefonnya.
"Kyungsoo, teman aku pergi beli aiskrim boleh tak ?"tanya Kay sambil buat puppy-eyesnya.
"Aishhh, dah mula lah tu. Tapi sorry, aku sibuk sikit. Ada hal nak buat dengan Kai." balas Kyungsoo dengan blank-facenya.
"GAY !" jerit Kai dengan mata terbeliak.
"Woi, mulut tu agak agak sikit. Aku ni straight okey." kata Kyungsoo dengan marah sambil memukul kepala Kay dengan sudipnya.
"Sakitlah. Adoiii, bodoh aku 44 tahun !" kata Kay sambil mengusapkan kepalanya lalu keluar dari dapur.
"WOIII, ADA SESIAPA TAK NAK TEMANKAN AKU BELI AISKRIM ???" jerit Kay yang rasanya satu kawasan perumahan tersebut boleh dengar. Tiada jawapan daripada mereka. 'Fine, korang tengoklah. Korang tidur nanti, aku sebar gambar korang tengah tidur kat internet. Hambik kau !' Kay segera menyarungkan sneakernya.
"Kay, jap !" jerit Luhan.
"Po ?" balas Kay dengan muka palaknya.
"Nak ikut." kata Luhan.
"Tadi dah jerit sampai nak terkeluar anak tekak ni, tak berjawab pun." kata Kay.
"Err, tadi oppa ada dalam tandas." balas Luhan sambil tersenyum. Dia memegang tangan Kay lalu berjalan ke arah kedai aiskrim.
*******
"Okay guys, diaorang dah pergi. Kita terus kepada plan. Sehun, Chanyeol, Tao dan Baekhyun pergi pasang decoration. Kai, D.O dan Lay pergi bakar and buat snack or whateverlah pasal makanan. Aku, Kris dengan Xiumin akan kemas rumah. Chen, kau tolong kitorang. Jangan asyik nak kenakan orang je. Dah dah cepat. Kang dia balik, rosak plan kita." arahan Suho tersebut diakhiri dengan satu tepukan.
*******
'Haihh, takde siapa nak wish birthday aku ke ni ? Oppa pun macam tak ingat.' Kay menjeling abangnya yang sedang seronok makan aiskrim di sampingnya.
"Kay, awat sedih ? Kan dah beli aiskrim ni." tanya Luhan sambil memandang adiknya.
"Takde apa lah." balas Kay sambil tunduk memandang aiskrimnya yang sedang mencair di tangan. 'Halamakk, aiskrim aku !' Kay segera mengelap aiskrim yang terkena tangannya dan menghabiskan sisa-sisa aiskrim tersebut.
*******
"Park Chapangggg, kenapa kau buat apa tu ?!! Buat sesi 'making-out' dengan Baekhyun ke ?!!'" Suho menjerit ke arah Chapa---Chanyeol yang sedang main dengan Baekhyun.
"Hyung, agak-agak lah. Aku ni straight. Eeeeiii, dengan Baekhyun ? Tak kuasa mak. Baekhyun is not my style." balas Chanyeol sambil duduk di atas sofa.
"Woii, pahal ambil tagline aku ?" Kris menarik telinga Chanyeol. "Hyung, kenapa telinga juga yang ditarik ? Haihhh, bertambah capanglah aku." Chanyeol mengusap telinganya perlahan. Kris ketawa melihat bibir Chanyeol yang dimuncungkan. Pikir comel lah ?
"Okeyy, kek dah siap !!" serentak dengan itu, semua ahli EXO bergegas ke dapur untuk melihat kek yang dibuat oleh Kyungsoo, Kai dan Lay. Baekhyun dan Sehun cuba untuk merasa kek tersebut.
"Woiii, jangan nak cacatkan kek aku !" marah Kyungsoo sambil mengetuk tangan Baekhyun dan Sehun dengan senduk di tangannya. Dahi Baekhyun dan Sehun berkerut apabila tangan mereka diketuk.