Perlahan-lahan mata dicelikkan. Benda pertama yang dapat aku lihat adalah siling bewarna putih. Mataku terpejam semula saat rasa pening mula menyerang.
Dalam keadaan separuh sedar, aku cuba untuk bangun daripada perbaringan. Aku lihat sekeliling dengan fikiran yang cuba memproses di mana aku berada sekarang.
Aku berada di atas katil. Sebelahku ada sebuah tiang yang mengandungi pek air yang mengalir terus ke dalam jarum di tangan.
Hospital. Kini aku berada di hospital.
Aku menghabiskan masa dengan merenung ke hadapan sambil memikirkan semula apa yang telah terjadi. Dalam saat aku sedang leka dengan fikiran, tiba-tiba muncul satu nama di fikiran.
Zryan.
Saat itu degupan jantungku berubah rentak. Di mana Zryan sekarang? Macam mana dengan dia? Selamatkah dia?
Tiba-tiba pintu bilik wad aku dibuka oleh luar. Muncul seseorang yang sangat aku kenali.
“Eh, kau dah sedar?”
Eiman yang berada di muka pintu itu menegur bersama senyuman kecil. Di tangannya terdapat beberapa bag yang dibawanya lalu mendekati aku.
Eiman kelihatan berbeza sekali dengan pakaian kasualnya. Nampak lebih kemas dan... kacak. Hm... bolehlah.
Aku pandangnya sesaat sebelum menyoal. “Apa dah jadi, Eiman? Macam mana dengan misi?”
Dia mengambil tempat di kerusi penjaga yang berada di sebelah katilku. Dia ukirkan senyuman. “Semua dah berakhir.”
Aku ucapkan kata syukur. Itu adalah benda yang paling aku nak dengar selama ni. Alhamdulillah, akhrinya semua dah selesai.
“Kau okey Euria? Dua hari kau tak sedarkan diri,” soal Eiman prihatin.
Aku diam seketika sebelum angguk kepala. “Okey, cuma... sakit kepala sikit.”
“Doktor beritahu sebab kau terlalu banyak berfikir dan tertekan. Tapi itu semua kesan kegunaan kuasa kau. Kau terlalu banyak guna tenaga untuk guna kuasa telekinesis tu. Sebab tu keadaan kau tak terlalu stabil,” terang Eiman. Suaranya diperlahankan apabila berkata tentang kuasa tersebut.
Aku sengih. Dulu ayah pernah beritahu tentang itu juga. Tapi dah aku dalam bahaya, mestilah kena selamatkan diri.
Aku lihat bungkusan makanan yang sedang dikeluarkan oleh Eiman. Kemudian aku teringatkan sesuatu. “Macam mana dengan Zryan?”
Berdebar-debar hati aku menunggu balasan Eiman. Aku harap tiada perkara negatif yang akan aku terima.
Eiman toleh melihat aku. “Dia selamat, Euria. Kau jangan risau, dia tu kebal.”
Nafas lega dihela perlahan. Alhamdulillah, dia selamat! Kini, perasaan tak sabar untuk bertemu semula dengannya membuak.
“Kat mana dia sekarang?” soalku teruja.
Eiman pandang aku kemudian dia tersengih. “Kau rindu dia ke?”
Tiba-tiba saja mukaku terasa berbahang. Erk, jujur sangat Eiman ni!
“M-mana ada. Aku nak tahu keadaan dia. Kali terakhir aku tengok dia ingat dah nak mati,” balasku berseloroh.
Terletus tawa Eiman mendengar balasan aku itu. “Kejap lagi kau jumpalah dia.”
YOU ARE READING
target
Science FictionMenjadi buruan. Rahsia terbongkar. Semuanya berlaku dalam sekelip mata. "Jangan beritahu siapa-siapa tentang apa yang ada dalam diri kamu."