“Zryan?”
Aku dan Zryan serentak berpaling saat terdengar suara seorang lelaki yang tiba-tiba muncul entah dari mana. Lihat daripada pakaiannya aku tahu itu adalah rakan pasukan Zryan. Aku terus bangun dan bergerak ke arah mereka berdua.
“Eiman!” tegur Zryan. “Mana yang lain?”
Aku pandang lelaki yang bernama Eiman itu. Ketinggiannya lebih kurang sama dengan tinggi Zryan. Pakaian mereka juga sama dan lengkap bersama senjata.
“Kami terpisah sewaktu serang musuh tadi, mungkin mereka sedang tewaskan musuh. Masih ada lagi yang buru Euria, lebih baik kita keluar cepat dari sini,” beritahu Eiman serius. Dia sudah bersedia untuk bergerak.
Zryan angguk dan pandang ke arah aku.
“Jom,” ajakku seraya mengikut langkah mereka. Sekarang tiada masa untuk layan perasan memikirkan perkara yang lepas. Aku perlu selamatkan nyawa terlebih dahulu.
“Aku dah pastikan jalan keluar selamat. Kita boleh ikut laluan yang aku dah periksa tadi.” Eiman melihat laluan melalui gajet canggihnya.
Apabila dia berpaling ke belakang, kami berdua serentak bertembung mata. Aku senyum kekok sambil memberi anggukkan kepala.
Eiman seperti baru tersedar akan kewujudan aku di situ terus memperkenalkan diri. “Ejen Eiman.”
“Euria,” sebutku walaupun aku pasti dia sudah mengenali aku. Salah seorang pasukan Zryan kot, mesti dia dah banyak tahu tentang cerita aku.
“Berhenti!”
Bom!
Laungan bersama bunyi letupan serentak itu membuatkan kami bertiga tertunduk untuk berselindung. Aku menutup telinga dan memejamkan mata sebelum kembali melihat apa yang terjadi.
Dapat aku lihat ada sekumpulan musuh yang sedang mengacukan senjata ke arah kami. Dengan kepulan debu yang tebal ini, aku dapat menyorokkan diri daripada dijumpai mereka.
“Pasukan A, sekarang!” Suara Ejen Eiman menjerit memberi arahan.
Serentak itu muncul beberapa manusia berpakaian skuad elit mula melepaskan tembakan ke arah pihak musuh.
Ejen Eiman terus berlari untuk memberi pertolongan bagi menjatuhkan musuh.
Keadaan semakin hingar-bingar dengan bunyi tembakan, bom, dan suara-suara menjerit memberi arahan.
Zryan tidak terkecuali untuk turut berlawan dengan musuh. Disebabkan Zryan paling rapat dengan aku, kelihatan ramai musuh yang ingin menyerangnya untuk mendapatkan aku.
Bertubi-tubi tumbukan dilepaskan oleh musuh ke arah Zryan. Dia cuba untuk mengelak daripada menjadi sasaran. Ada masa, Zryan turut membalas serangan.
Aku bagaikan leka melihat Zryan yang sedang berlawan. Cara pertahanan dan ketangkasan dia amat mengagumkan. Dia seorang saja boleh kalahkan ramai musuh dalam satu masa.
Aku dikejutkan saat mata aku tertumpu ke arah seorang musuh yang sedang mengacukan pistolnya tepat ke arah aku. Belum sempat aku berbuat apa-apa, aku dapat lihat dia sudah melepaskan tembakannya.
Mataku membulat. Apa yang sempat aku buat hanyalah cuba melindungi diri dengan menahan menggunakan tanganku sendiri. Mata dipejam rapat.
Bang!
“Euria!”
Perlahan-lahan aku membuka mata. Betapa terkejutnya aku apabila ada sebutir peluru yang elok terapung berada tepat di depan mataku.
Aku terkedu. Aku... sempat menahan peluru ini menggunakan kebolehanku daripada terus menembus kepalaku sendiri.
Riak wajahku berubah ketat. Hanya dengan isyarat jariku, peluru itu sudah diterbalikkan dan terus disasarkan pada musuh yang melepaskan tembakannya padaku tadi. Dengan pantas, peluru itu tepat mengenai halkum musuh.
Menggelupur dia akibat menahan perit kesan sasaran tadi.
Zryan tayang wajah tak percaya dengan apa yang dilihatnya tadi. Aku hanya mengangkat bahu bersama senyuman kecil.
Tetapi, senyumanku mati apabila ada sesuatu yang sedang menuju tepat ke arah Zryan yang sedang berdiri. Kakiku laju berlari ke arahnya.
Tidak.
“Zryan!”
Bom!
YOU ARE READING
target
Ciencia FicciónMenjadi buruan. Rahsia terbongkar. Semuanya berlaku dalam sekelip mata. "Jangan beritahu siapa-siapa tentang apa yang ada dalam diri kamu."