Ze doet de deur van het kantoor open en laat me naar binnen lopen. Het is er donker en stoffig. Een teken dat er al een tijdje niemand is geweest. Er staat een bureau in de kamer. Er liggen wat lege mappen op en lege velletjes papier. Ook staat er een pennenbakje met twee pennen erin. Ze sluit de deur achter me en kijkt me aan. 'Jarret' zegt ze 'ik ben Kaitlyn. Collin is iderdaad de zoon van de Alpha. En ik ben zijn zusje.'
Ik frons, 'dat maakt jou de dochter van de Alpha.'
Ze slaat haar ogen neer en knikt. 'Klopt.'
'Ik wist niet de Alpha een dochter had.'
'Niemand weet dat. Mijn vader houd me geheim. Om me veilig te houden voor ontvoeringen en zo. Zelfs voor onze eigen roedel.'
Ik knik en til haar kin op. 'Dat snap ik best.'
Ze glimlacht. Ik glimlach terug, 'en hoe oud ben je?'
'Achttien. Mijn broer is negentien geworden een week geleden.'
Ik knik, 'nog gefeliciteerd.'
Ze glimlacht, 'dank je. Maar Jarret...' Haar glimlach verdwijnt 'ik moet je voorstellen aan mijn ouders. Dus zou je vanmiddag mee willen naar mijn huis?'
'Hoe?'
'Nou... ik heb een soort van bodyguard. Als hij erachter komt dat jij mijn mate bent zal hij ons sowieso wel meesleuren naar mijn vader.'
Ik knik, 'dus... hij brengt ons naar je huis?'
Ze knikt, 'ja. Dus wil je vanmiddag hier wachten. Dan gaan we via een geheime uitgang.'
Ik knik, 'dat zal ik doen.'
Ze glimlacht. 'Maar ik moet nu naar de les' zegt ze 'ik denk jij ook wel.'
Ik kijk op de klok en schrik me een ongeluk. 'Ehm... ja. Zie je vanmiddag.'
Ik geef een kus op haar hand en ren naar de cafetaria. Börn en Hannah staan te kussen en Julie en Lola roepen dat we moeten gaan. Ze beginnen met lopen. Ik gris mijn tas uit de handen van Börn en loop snel achter de andere twee aan. Bij het lokaal is de leraar er nog niet. De bel gaat en de leraar is er nog steeds niet. Börn en Hannah komen aangerend. Ze kijken verbaasd om zich heen. 'Waarom is hij er nog niet' vraagt ze 'meneer van der Bosh is altijd op tijd.'
Onze leraar komt aanlopen. Naast hem loopt Kaitlyn. De man loopt achter haar. Ze kijkt me met grote ogen aan. Ze mindlinkt me, 'zit jij in deze klas?'
'Ja waarom?'
'Ik ook.'
'Shit.'
De leraar zegt iets tegen haar en ze verbreekt de mindlink. De leraar doet het lokaal open en laat ons naar binnen lopen. Kaitlyn gaat achterin de klas zitten. Ik voorin samen met Julie. Lola gaat achter ons zitten samen met Finn. Voor ons gaat Eric zitten. Hij is het broertje van Dex en ook nog eens de zoon van bèta Naud. Hij was een soort van bodygaurd voor haar. Via Eric heeft Julie ook Dex leren kennen. We waren bij de ontmoeting en hij was niet bang om haar te kussen met iedereen erbij. Hij had haar geclaimd waar zij om moest lachen. We hadden allemaal gegniffeld. Gelukkig had hij ons niet ervaart als vijanden. Hij was vrienden met ons geworden. alleen wel jammer dat we hem weinig zagen. De leraar begon de les. Het was wiskunde. Ik was er wel goed in. Iedereen fluisterde wel over Kaitlyn. Ik wilde opstaan en grommen. Ze moesten haar met rust laten. En geen gemene dingen over haar zeggen. ze was mijn mate. Maar het leek me beter om het niet doen. toen we zelfstandig mochten werken werd het een rumoer. Iets wat we niet erg vonden. Kaitlyn werkt alleen. We mochten samenwerken dus deden we dat ook. Julie draait zich om naar Lola, 'wie is zij?'
Lola haald haar schouders op, 'geen idee. Maar ze is vast een of andere rogue.'
Ik laat mijn pen vallen en raap hem snel weer op. Ik schrijf verder. 'Zou Alpha Sebastiaan haar hierheen hebben gestuurd om haar in onze roedel op te nemen' vraagt Julie.
Lola knikte, 'denk het wel.'
De leraar komt bij ons staan, 'zeg dames. Ga eens door met jullie huiswerk. Als jullie het af hebben kunnen jullie door met de opdrachten. Dan hebben jullie voor de rest van de week geen huiswerk.'
Julie draait zich weer om en gaat verder. De leraar loopt door. Bij Kaitlyn blijft hij even staan praten daarna loopt hij door. Toen de bel gaat hadden we nog drie uur te gaan. Dan zou ik naar het kantoor moeten. En dan naar de Alpha. Ik had de Alpha nog nooit persoonlijk ontmoet. De meesten zeiden dat hij heel aardig was. Vooral de vader van Dex. Maar hij kon ook streng zijn. En ik was bang dat hij streng voor mij zou zijn. Ik was de mate van ZIJN dochter. Hoe zou hij reageren?
JE LEEST
in love with my mate
WerewolfJarret, 20, maakt deel uit van de silvermoonroedel. Een van de grootste roedels ooit. De Alpha word erg gerespecteerd en is een goed Alpha. Jarret is maar een simpele jongen. Hij gaat naar school en is een goede leerling. Hij heeft zijn mate nog nie...