Wanner ik de volgende ochtend wakker wordt is Börn al wakker. Ik mindlink hem: 'ben je de hele nacht op gebleven?'
Hij schud zijn hoofd. 'De jongens hebben wacht gehouden. Eerst was Dex aan de beurt. Toen Finn toen Jarret en toen ik. We vertrouwen die rogues niet.'
Ik knik en kijk in het rond. De rest slaapt nog. Jack heeft zich weer terug getransformeerd. Hij ligt op steen en kijkt rond. Ik rek me uit. Jarret word wakker en mindlinkt me: 'goedemorgen Katy.'
'Goedemorgen Jerry.'
Hij geeft me een lik. Börn rolt met zijn ogen. Ik grinnik. Jack staat op en loop naar ons groepje. Ik sta op net als Jarret. Hij blijft voor ons stilstaan, 'goedemorgen Kaitlyn en Jarret.'
'Goedemorgen' zeg ik.
'Klaar om door te gaan?'
'Wij wel. Zij moeten eerst nog wakker worden.'
'Zijn ze al' zegt Jarret.
Ik kijk naar de rest. Ze zijn opgestaan en rekken zich uit. Ik kijk hem aan, 'wij wel. En de andere rogues?'
Hij gromt waardoor alle anderen wakker worden. 'Die zijn ook klaar' zegt hij.
Ik rol met mijn ogen. Hij grinnikt en draait zich om: 'tijd om te gaan.'
Ik knik. Hij begint weer te rennen. We rennen achter hem aan. Na een hele tijd komen we bij een richel. Aan de ene kant is een diepte en aan de andere kant ook. Jack kijkt achterom: 'achter elkaar lopen.'
Ik knik en mindlink de rest: 'achter elkaar.'
Ze grommen als teken dat ze het hebben begrepen. Jack knikt kort en loopt voorop op de rixhel. Dan ik, Jarret, Lola, Finn, Julie en Dex. Het duurt een tijdje voordat iedereen aan de andere kant is. Dan rennen we verder. Wanner het begint te schemeren komen we bij een grote rivier. Jack houd stil en kijkt mij aan, 'herkenning?'
Ik schud mijn hoofd. Jarret knikt. 'Hier vlakbij wonen mijn ouders' zegt hij via de link.
'Mmmh' zegt Jack. 'We overnachten hier!'
Wij als groepje lopen weer een stukje van ze af en gaan liggen. Jack gaat een paar meter van ons af liggen op een steen.Ik mindlink de rest: 'we moeten weg hier. Jarret hoe ver wonen je ouders van hier?'
'Paar minuten rennen. Dan zijn we op het erf. En daar lopen een boel wachters. Dan kunnen we ze waarschuwen.'
'Goed, als we dan om middernacht gaan rennen komen we wel op tijd, toch?'
'Kaitlyn' zegt Dex 'je weet dat Jack ons ook in de gaten laat houden.'
'Dan doen we alsof we allemaal slapen. Hij denkt dat we dat echt doen en laat maar twee wolven patrolieren.'
'Goed' zeggen ze allemaal tegelijk.
'Laten we dan maar gaan slapen' zeg ik 'we moeten uitgerust zijn voor de ontsnapping.'
Lola gaapt. Ik grinnik en leg mijn kop op mijn poten. De rest gaat knus tegen elkaar liggen en valt al snel in slaap. Jarret ligt naast me en legt zijn kop tegen de mijne aan. 'Ik doe wel alsof ik slaap' zeg ik via de mindlink 'ik maak jullie wakker als het middernacht is of ze de wacht wisselen.'
Hij glimlacht en valt al snel in slaap. Ik blijf wakker. En inderdaad zolas ik verwachtte laat Jack maar één wolf op ons letten. Om middernacht dommelt hij een beetje in slaap. Ik maak de rest wakker via de mindlink. 'Jongens het is tijd' zeg ik.
We springen op en rennen weg. Jack was blijkbaar wakker want hij komt achter ons aan. Hij zit op ons de hielen. 'Jarret' roep ik via de link 'mindlink je ouders!'
'Mijn vader komt ons tegemoet met alle wachters' zegt hij an een paar seconden.
We rennen door totdat we andere wolven zien die ons tegemoet komen. Voorop rent een grijze wolf. 'Pap' roept Jarret.
'Jarret' roept de grijze wolf 'naar huis. Blijf daar!'
Jarret rent ons voor naar zijn huis. De rest van de wolven springen over ons heen en beginnen met de rogues te vechten. Wanneer we bij het huis aankomen. Staat zijn moeder ons al op te wachten. Ze sluit de deur achter ons. Daarna pakt ze acht dekens en gooit die over ons heen. We transformeren terug en slaan allemaal een deken om ons heen. Zo kunnen we onszelf bedekken. Het zijn lange, dikke dekens. Lekker warm ook. De moeder loopt naar Jarret en omhelst hem. 'Doe dat nooit meer' fluistert ze.
'Wat' vraagt hij.
ze kijkt hem aan, 'ontvoerd worden en ons niet waarschuwen. En zelfs de Alpha niet waarschuwen!'
'Mam' zegt hij geërgerd 'dat hebben we geprobeerd. Maar we zaten te ver weg.'
Ze zucht en kijkt ons aan. 'hebben jullie je ouders al ingelicht?'
We schudden ons hoofd.
'Doe dat maar snel' zegt ze.
We knikken. Ik mindlink mijn vader: 'pap.'
'Kaitlyn?!'
'Pap we zijn in het huis van Jarret.'
'Waar zijn je ontvoerders?'
'De vader van Jarret houd ze tegen. Pap stuur meer strijders. Ik ben bang dat jack zo hier is.'
'Heeft Jack je ontvoerd?!'
'Ja. Maar hij heeft ons geen pijn gedaan.'
'Goed Kaitlyn. Ik kom naar het huis met de ouders van de andere kinderen. Ik neem wachters mee.''Dank je pap.'
Ik verbreek de mindlink. Iedereen kijkt naar mij. 'Mijn vader komt hierheen' zeg ik 'hij neemt meer strijders mee en onze ouders.'
Ze knikken en halen opgelucht adem. ik niet. Ik kan nog niet opgelucht adem halen. Eerst moet Jack dood. Dan pas ka ik opgelucht adem halen.
JE LEEST
in love with my mate
WerewolfJarret, 20, maakt deel uit van de silvermoonroedel. Een van de grootste roedels ooit. De Alpha word erg gerespecteerd en is een goed Alpha. Jarret is maar een simpele jongen. Hij gaat naar school en is een goede leerling. Hij heeft zijn mate nog nie...