=19=

936 68 11
                                    

Ik knik. Hij glimlacht en slaat een arm om mijn schouders heen. We lopen terug. Wanneer we bij een stukje gelopen hebben komen meerdere mensen naar boven rennen. 'Liefje' horen we mijn moeder roepen.

'Alpha' horen we Marie en Jarret roepen. 'Pa' horen we Collin roepen.

We blijven stilstaan en kijken naar de trap. Ze komen de trap op rennen en blijven stilstaan wanneer ze ons zien. 'Liefje' zegt mijn moeder voorzichtig, 'wat is er?'

'Ik reageerde ietwat anders dan ik had bedoeld. Ik wilde niet dat ik boos klonk. Helaas was dat wel zo.'

De rest knikt. 'Jarret' zegt mijn vader 'ik wil je even spreken. Onder vier ogen. In mijn werkkamer.'

Jarret knikt en loopt naar beneden. Mijn vader laat me los en loopt ook naar beneden. Ik wil achter hem aanlopen maar hij blijft onderaan de trap staan, 'wacht beneden, Kate.'

Ik knik en wacht op de trap totdat hij is verdwenen. ik kijk om. Marie, mijn broer en moeder staan naar me te kijken van bovenaan de trap. 'Wat wil hij doen' vraag ik.

Mijn moeder haalt diep adem door haar neus en loopt naar me toe, 'geen zorgen. Hij doet hem niks. ik denk dat hij wil zeggen dat hij goed voor je moet zorgen of anders doet hij hem iets aan.'

Ik knik. Ze slaat een arm om me heen, 'kom. We gaan thee drinken en alles even overdenken.'

Ik knik en loop achter haar aan naar beneden. Ze laat thee zetten. Marie en Collin komen ook bij ons zitten. Ik ben stil. Ik denk na. Er komt zoveel bij kijken als je een kindje krijgt en ik weet er amper iets vanaf. gelukkig heb ik mijn moeder en aanstaande schoonmoeder nog. Ik word opgeschrikt uit mijn gepieker door mijn moeder: 'Kate.'

Ik kijk haar aan, 'mmh?'

'Blijf je hier wonen met het kindje of gaan jullie ergens anders wonen?'

'Pffff. Geen idee. Dat zal ik eerst met Jarret overleggen.'

Ze knikt, 'een heel goed idee.'

'Wat wil je dat het word' vraagt Marie.

Ik haal mijn schouders op, 'dat maakt mij niet uit. Als het maar gezond is.'

'Wijze woorden' zegt Collin 'heel wijs. Te wijs' mompelde hij.

Ik grinnik, 'tja... mam zei het altijd.'

'En dus neem jij het over?'

Ik knik, 'ik word toch moeder dus...'

'Nu ga je er misbruik van maken' zegt hij grijnzend 'dat weet je hé?'

'Wacht maar af, tot Marie zwanger bent erger je je eraan. Zodra ze zwanger is ga je het ook doen.'

'O ja?'

'Ja.'

'Leuk dat thee drinken' zegt mijn moeder 'met jullie.'

We slaan onze ogen neer, 'sorry.'

Marie gniffelt.

'O vind je dat grappig' vraagt Collin grijnzend. Hij begint haar te kietelen. Ze probeert weg te komen maar Collin is veel te sterk. Uiteindelijk kust ze hem. Hij stopt en slaat zijn armen om haar heen. Mijn moeder en ik rollen met onze ogen. 'Hey tortels' zeg ik 'doe dat op je kamer.'

Collin staat op en tilt Marie op, 'met alle plezier.'

Hij loopt weg. ik kijk mijn moeder aan. 'Een maand' zeg ik voordat ik een slok neem.

'Een maand wat?'

'Over een maand is zij ook zwanger als het aan Collin ligt.'

Ze knikt, 'dat zou best kunnen.'

We horen voetstappen en mijn vader en Jarret komen aanlopen. Jarret gaat naast me zitten. Hij geeft een kus op mijn hoofd. 'En wat hebben jullie besproken' vraag ik.

Mijn vader gaat naast mijn moeder zitten en slaat een arm om haar heen. 'Dat hij goed voor jou moet gaan zorgen' zegt mijn vader 'want als hij dat niet doet word ik boos en heeft hij een soort van jacht op zich.'

Jarret knikt, 'maar ik zal jou niet verwaarlozen. En als ik dat zou doen vind ik dat ik jou niet waardig ben.'

Ik glimlach en kus hem. Wanneer ik hem loslaat zegt hij: 'en wat gaan we nu doen?'

'Ons voorbereiden' zegt mijn vader.

Ik knik, 'inderdaad. Jarret, wat doen we? Blijven we hier wonen of kopen we zelf een huis?'

'Kopen' zei mijn vader 'we bouwen een huis. Jij bent de dochter van de Alpha. Jouw mate is straks mijn schoonzoon en jullie kindje is mijn kleinkind. We bouwen een huis.'

Jarret en ik knikken, 'goed' zeg ik 'maar we bepalen wel zelf de inrichten.'

Mijn vader knikt, 'dat vind ik goed. En wanneer gaan jullie je ouders inlichten Jarret? En jullie vrienden?'

'Snel' zegt Jarret.

'Nu' vraag ik.

Hij grijnst, 'snel genoeg.'

'Dan gaan we ze bellen' zeg ik.

Hij knikt en loopt naar de telefoon. Hij belt zijn ouders en zet de telefoon op luidspreker. Zijn moeder neemt op. 'Mam' zegt Jarret.

'Jarret. Wat leuk weer eens van je te horen' zegt ze sarcastisch.

Ik grinnik.

'O kaitlyn ben je er ook?'

'Ja. En mijn ouders ook.'

'Is er iets mis' vraagt ze meteen bezorgt.

'Nee, niet helemaal' zegt mijn vader.

'Niet helemaal' zegt ze twijfelend.

'Mam' zegt Jarret 'waar is pap?'

'die zit in de woonkamer waarom?'

'We willen jullie iets vertellen dus kun je hem roepen en de telefoon op luidspreker zetten.'

'Oké. Schat! Kom hier!'

We horen wat voetstappen en gemompel van zijn vader. 'Jarret' zegt zijn vader opeens 'wat is er zo belangrijk dat je moeder weer een aanslag pleegt op mijn trommelvliezen?'

'Nou'  roept zijn moeder.

'Mam, pap' zegt Jarret 'we zijn zwanger.'

'Wat' roept zijn moeder 'en dit weten jullie al een tijdje zeker?'

'Een uurtje' zeg ik glimlachend.

'Nou' zegt zijn vader 'valt nog mee.'

'Au' zegt hij daarna.

'Ze sloeg hem' fluisterde Jarret.

Ik knikte, 'dacht ik al.'

'We komen nu naar jullie toe' zegt zijn moeder 'direct.'

'Dat hoeft niet' zegt Jarret.

'We staan erop.'

Daarna word er op gehangen. Jarret legt de telefoon weg. 'Binnen een paar uur zijn ze hier' zegt hij.

'Dan zeggen we even tegen Mac dat er mensen mee-eten' zegt mijn moeder. Ze staat op en loopt weg.

'Dan gaan wij naar onze vrienden' zeg ik 'toch Jarret?'

Hij knikt en staat op, 'kom op dan.'

Hij rijd ons naar onze vrienden. We mindlinken iedereen dat ze naar het huis van Börn moeten komen. De meeste zeggen dat ze er al zijn. Dus dat ze er niet heen hoeven.

------------------------------------------------------------------

en de ouders van jarret weten het ook. En ze komen erheen. En Kaitlyn en Jarret smeren hem snel. (run bitches, run! Run for your life)

En nu gaan ze naar de vrienden toe. Hoe zullen ze reageren? En hoe zullen de ouders van Jarret reageren als ze hen zien.

comment/vote/follow

xxx Mairin



in love with my mateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu