=30=

807 64 1
                                    

Jarret en ik lopen achter Dex en Julie aan naar zijn kamer. Het is een grote kamer. Julie en ik gaan op bed zitten. Dex en Jarret gaan op de bank in de hoek zitten. 'En waarom komen jullie naar ons' vraagt Dex.

'Omdat mijn tantes er zijn' zeg ik 'en die willen ons natuurlijk helemaal gaan uithoren over de baby's en daar heb ik geen zin in. En Jarret denk ik ook niet.'

Jarret knikt, 'klopt.'

'Tantes' zegt Julie verbaasd.

'Ja' zeg ik 'de zus van mijn vader. De zus van mijn moeder. En de tantes van mijn moeder.'

'Dus Anita' zegt Jarret 'is de zus van je vader. En dan is Feline de zus van je moeder en Hope en Maddalena is ook de tante van je moeder.'

Jarret knikte. Er werd aangebeld. Dex rende naar beneden. En kwam even later terug met Börn, Hannah, Lola en Finn. De meiden gingen bij ons op het bed zitten. De rest ging op de vensterbank zitten. 'En waarom moesten we komen' vraagt Lola.

Ik haalde mijn schouders op, 'ik had geen specifieke reden.'

'Maar ik wel' zegt Jarret 'weg bij haar tantes en oud tantes.'

'Oké' zeg ik 'we hadden een reden.'

'Dat ken ik' zegt Hannah 'en Börn ook.'

'O die tantes van jou zijn echt erg' zegt Börn 'ik kan ze niet uitstaan.'

'Hey Kate' zegt Jarret 'leven je grootouders nog?'

'Ehm.. ja' mijn opa en oma wonen bij tante Anita. Mijn oma is nogal slecht ter been. En mijn andere opa en oma wonen verder buiten de stad. Op een boerderij. En de jouwe?'

'Ja. Ze wonen hier ergens in de stad. naast elkaar.'

'En jullie grootouders' vraag ik aan de rest.

'Mijne leven nog van mijn moederskant' zegt Lola 'van Jack weet ik het niet.'

'Mijne leven alle vier nog' zegt Julie.

'De mijne ook' zegt Hannah.

'Een van mijn oma's is overleden' zegt Börn.

'Ze leven alle vier nog' zegt Dex.

'De mijne ook' zegt Finn.

Er word geklopt. 'Binnen' zegt Finn.

Erik komt binnen, 'hey klasgenoten. Wat doen jullie hier?'

'Vluchten' zeg ik 'voor mijn tantes.'

Hij knikt, 'oké. Hey broer, ma vraagt of je wil helpen in de tuin. Jij bent de sterkste.'

Dex zucht, 'jaja. Ik kom al. Zullen we anders in de tuin gaan lopen daarna?'

We knikken en staan op, 'goed idee.'

'O ja' zegt Erik 'Kaitlyn, Jarret. Gefeliciteerd.'

'Dank je' zeg ik glimlachend. We lopen achter Dex aan naar de tuin. Er staat een vrouw in de tuin. Ze heeft bruin, kort haar en groene ogen. 'Ah Dex' zegt ze 'zou jij de ladder willen pakken.'

Dex loopt weg. 'Ah dan zijn jullie de vrienden van Julie en Dex' zegt ze glimlachend.

We knikken, 'dat klopt.'

'Even nadenken'  zegt ze 'jij bent Börn.'

'Dat klopt' zegt Börn.

'dan is dat Hannah en Lola.'

'dat klopt zeggen ze tegelijk.

'En dan zijn jullie Finn en Jarret' zegt ze.

'Dat klopt' zeggen ze tegelijk.

'En dan ben jij Kaitlyn' zegt ze glimlachend.

Ik knik, 'dat klopt.'

'Gefeliciteerd' zegt ze.

'Dank u wel'

'Zou je ook je broer willen feliciteren. En de volgende Luna.'

'Natuurlijk.'

Ze glimlacht, 'dank je wel.'

Dex komt terug lopen. Hij heeft in één hand een ladder vast, 'hier ma.'

Hij zet de ladder neer. 'Dank je schat' zegt zijn moeder.

'Kate' horen we achter ons. We kijken om. Mijn vader komt aanlopen. 'Ja pa?'

'Er is een verrassing thuis?'

'Een verrassing' zeg ik verbaasd 'van de tantes?'

'Zoiets' zegt hij 'het is niets ernstigs. Het is een hele leuke verrassing.'

'Dus we moeten terug' zegt Jarret 'naar de tantes?'

'ze zullen je echt niet vermoorden met vragen' zegt Finn grijnzend.

'Nou' zegt mijn vader 'soms.'

Ik kijk de rest aan, 'sorry dat het is zo kort was.'

Ze halen hun schouders op, 'maakt niet uit. We zien jullie later wel weer.'

'Laat wel even weten of je nog leeft' fluistert Börn grijnzend tegen Jarret.

Jarret geeft hem een duw. 'Hou op pestkop!'

Börn grinnikt.

'Alpha' zegt Jarret 'ze pesten me.'

Mijn vader lacht, 'ja dat los je zelf maar op.'

'Nou lekker dan' zegt Jarret grijnzend.

 'Kom op' zegt mijn vader 'we gaan.'

Onze hele vriendenclub zwaait ons uit. Ik moet lachen en lig de rest van de weg dubbel. Het zag er namelijk nogal raar uit aangezien de jongens deden alsof ze aan het huilen waren de meiden daar boos om werden. Wanneer we aankomen bij het huis ruik ik iets wat ik al heel lang niet meer geroken heb. Ik loop naar het huis en de geur word steeds sterker. Het is een mengeling van koekjes, chocola en caramel. Wanneer ik het huis binnenkom staan ze op me te wachten. Mijn moeder, tantes, Collin, Marie, de ouders van Jarret en de verrassing gok ik.

--------------------------------------------------------------------------------------------

A/N één hoofdstukje deze week. Sorry maar ik had geen ideën meer. Maar ik denk dat dit mijn twee-na-laatste hoofdstuk word.

Wat is de verrassing? Of beter gezegd, wie?

comment/vote/follow

xxx Mairin




in love with my mateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu