=20=

944 70 0
                                    

Wanneer we aankomen zitten ze al op de bank en grond. 'Hey Jar en Katy' zegt Hannah vrolijk 'waarom moest iedereen hierheen komen?'

'Ik wil jullie iets vertellen' zeg ik glimlachend 'ladies en gentlemen, ik ben zwanger.'

Hannah, Julie en Lola springen op en omhelzen me. De jongens kijken Jarret aan, 'dat worden zware nachten Jar.'

Jarret schud zijn hoofd en ploft naast Börn op de bank. 'En zat Alpha Sebastiaan achter je aan' vraagt Finn grijnzend.

'Nee' zegt Jarret 'wel achter Kaitlyn.'

De meisjes hebben me ondertussen losgelaten en zijn aan het kibbelen over namen en kleuren. En kleren. Maar wanneer Jarret het zegt worden ze stil. Ze kijken me verbaasd aan, 'waarom?'

'Mijn moeder zei dat ik zwanger was. dus riep hij: wat?! Dus ik dacht dat hij boos was. Ik rende naar boven en hij kwam achter me aan. Toen ik boven was, en hij me in had gehaald, zei hij dat hij alleen bezorgd was en niet wilde dat ik pijn leed. Dus hij reageerde anders dan dat hij bedoelde.'

Ze knikken langzaam. 'Maar toen moest ik gaan praten met Alpha Sebastiaan en nu heeft hij het erover dat hij een huis wil bouwen voor ons.'

'Dat is toch leuk' zegt Lola.

'Mijn vader kenende' zeg ik 'zal hij alles overnemen.'

'Dan zeg je hem dat jullie het zelf willen doen.'

ik grinnik, 'een maand laat hij ons het werk doen dan neemt hij het over. en zo erg vind ik het niet. We mogen wel alles zelf inrichten dus...'

'Dus hij neemt de rest van het huis voor zijn rekening' zegt Hannah.

'Zoiets' zegt Jarret.

'Nou' zegt Hannah 'en wie weet het al?'

'Mijn ouders, mijn broer, Marie en zijn ouders. En over zijn ouders gesproken, meteen toen zijn moeder het hoorde wilde ze naar ons toekomen. Dus die zijn nu onderweg.'

'Nee' zegt Jarret 'ze zijn er. Mijn pa mindlinkt me net.'

'Vanavond gaan we wel terug' zeg ik.

Hij knikt, 'goed plan. Je ouders houden ze wel bezig toch?'

'Mijn moeder, ja. Mijn vader smeert hem naar zijn werkkamer. Hij komt pas weer terug als wij terug zijn. Hij houd niet van dat vrouwen geklets. Ik denk dat hij je vader wel naar zijn werkkamer laat sturen. Want ik denk dat jouw vader ook niet bij dat vrouwen geklets zijn.'

'Gelukkig' zegt Lola 'zijn wij niet zo.'

'nou' zeggen de jongens tegelijk 'soms.'

We kijken hen met samengeknepen ogen aan. Ze doen hun handen beschermend voor hun gezicht. We lachen. 'Nou' zegt Jarret 'we blijven dus hier tot vijf uur?'

ik knik, 'ja. Ik zeg het wel tegen mijn vader.'

Hij knikt. De rest van de meiden gaat weer naast hun mates zitten en leunen tegen hen aan. Ik mindlink mijn vader: 'hey pa.'

'Ja Kate?'

'Ik en Jarret blijven bij Börn en de rest. We komen om vijf uur weer thuis.'

'Is goed. Zeker vanwege je moeder en zijn moeder?'

'Ja.'

Hij grinnikt en zegt: 'tot vanavond.'

'tot vanavond.'

Ik sluit de link af en ga op de schoot van jarret zitten. Hij kust me. 'Ach' zegt Börn 'dat word anders als de baby er is.'

We kijken hem aan. Hannah slaat hem. 'Au' zegt hij.

'Een baby is heel goed voor een relatie' zegt ze 'misschien moeten wij ook...'

'Nee' zegt Börn snel 'we hebben nog wel even.'

Ze zet een pruillip op, 'ach schatje.'

Hij zucht, 'goed. Wanneer wil je er één?'

'Willen' zeggen wij, de meiden, tegelijk 'je maakt er een.'

'Heb je daar een machine voor ofzo' zegt Finn grijnzend.

'Ja ha-ha' zegt Lola grappig 'je weet hoe het werkt. Jullie allemaal. En anders ga je maar naar meneer Peterson.'

'Die gozer van Bio' vraagt Dex 'loopt die nog steeds rond daar?'

'Jep' zegt Börn.

'Die is dan ook al oud' zegt Dex 'toen ik nog op school zat had hij echt een hekel aan me. Hij haatte me en ik dacht dat hij heel snel met pensioen ging.'

'Niet dus' mompelt Börn 'en die vent heeft aan iedereen een hekel.'

'Niet aan mij' zeggen de meiden tegelijk.

'Ja maar jullie zijn stil en hij is een pedo.'

'Laat mijn vader dat maar niet horen' zeg ik.

'Wat niet' horen we achter ons. We kijken om. Mijn vader en de vader van Jarret staan in de deuropening.

'Wat doen jullie hier' vraag ik.

'Kijken of jullie niet worden lastig gevallen door jullie moeders' zegt de vader van Jarret.

Jarret kijkt om zich heen, 'geen moeders. Helemaal niks. Dus we zijn veilig.'

Mijn vader rolt met zijn ogen en loopt naar me toe, 'Kate. Ik ben bezorgd. Dat weet je.'

'Ja, dat weet ik. Daarom rende je achter me aan.'

Hij sluit zijn ogen even en pakt me beet. Hij trekt me omhoog, en daarna in een omhelzing. Ik hoor Börn fluisteren tegen Jarret: 'jaloers?'

Jarret gromt. Ik grinnik. Mijn vader laat me los, 'en wij blijven hier. Ik ben wel benieuwd naar die leraren van jullie.'

De rest kijkt elkaar aan. 'U gaat toch niemand ontslaan' vraagt Lola 'of wel?'

'Nee, niet als ze mijn dochter en haar vrienden met rust laten.'

'Nou Alpha' zegt Börn 'geen enkele leraar mag mij. Ze zijn allemaal bezig met cijfers van andere leerlingen en niet met die van mij.'

'Jongens' zegt mijn vader terwijl hij een stoel pakt en die naast de bank trekt en gaat zitten. 'Doet hij uberhaupt iets in de les?'

'Ja' zegt Jarret 'de leraar ergeren totdat hij eruit word gestuurd.'

'Dan vind ik het knap dat je nog nooit bij mij moest komen' zegt mijn vader.

'Nog één waarschuwing' zegt Lola 'dan zou hij naar u moeten komen. En toen ontvoerde mijn vader ons.'

Mijn vader knikt, 'dan wil ik je nu waarschuwen. Stop met het pesten van je leraren!'

We grijnzen. De vader van Jarret heeft ook een stoel gepakt en is naast mijn vader gaan zitten. We blijven tot vijf uur praten over onze leraren en gaan daarna naar huis. Mijn vader is met de limo gekomen die hij gewoon weer naar huis heeft gestuurd. Nu lopen we naar binnen. 'We zijn er weer' roept mijn vader.

Onze moeders komen aanlopen. De moeder van Jarret geeft eerst haar zoon een zoen voordat ze mij bijna fijn knuffelt. Daarna pakt ze mijn handen en zegt: 'gefeliciteerd lieve schat.'

ik glimlach, 'dank je wel.'

-------------------------------------------------------

ik vond het een hele rustige reactie van Jarret's moeder. Maar het is pas vroeg. Ze zal nog wel anders gaan reageren. Dat beloof ik.

maar hoe zal ze verder reageren? En wat gaan ze doen met het huis? Zal Alpha Sebastiaan echt de hele operatie overnemen?

comment/ vote/ follow

xxx Mairin

in love with my mateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu