Ik zucht, 'goed. Ja ik was bij mijn mate. Ze heet Kaitlyn en is heel leuk. Maar nu wil ik alleen zeggen dat jullie haar morgen wel zullen ontmoeten.'
De meisjes kijken elkaar aan en roepen 'zeven!'
Ik zucht en sta op. 'Wat eten we?'
'Jouw beurt om te koken' zegt Börn.
Ik zucht en loop naar de keuken. Daar aangekomen kijk ik in de koelkast. 'Kippensoep' roep ik 'goed genoeg?!'
'Goed genoeg' hoor ik ze roepen.
ik pak de bevroren bak kippensoep en doe het in de magnetron. Ik hoor voetstappen en Hannah komt de keuken inlopen. 'Je houd iets achter' zegt ze meteen.
Ik draai me om en kijk haar aan, 'waarom zou ik?'
'Wie zijn haar ouders?'
'Kan ik niet vertellen. Dan wordt haar vader kwaad.'
'Is ze rijk?'
'waarom ben je zo nieuwsgierig?'
'Omdat je iets achterhoud. Vertel het gewoon!'
'Ik kan dat niet. Ik zal haar morgen voorstellen. O en haar vader wil jullie ontmoeten.'
'Waarom?'
'Hij heeft een reden.'
'Wanneer?'
'Weet ik veel. Zij zou jullie uitnodigen.'
Hannah knikt. De magnetron gaat af en ik pak de soep. 'Eten' roep ik.
Hannah pakt kommen en de rest komt de keuken inlopen. Ik schenk de soep in en geef iedereen een kom. Daarna gaan we nog even tv kijken. Rond tien uur gaat iedereen weg. Börn en ik gaan slapen. De volgende ochtend ben ik vroeg op. Ik wil heel graag naar mijn mate. We hebben het eerste uur vrij. Ik ga naar school. Börn rent achter me aan. In de cafetaria zit iedereen er al. Börn gaat naast Hannah zitten. Ik blijf staan en kijk in het rond. Opzoek naar mijn mate. Na een tijdje zie ik haar lopen. Ik loop naar haar toe en zeg: 'waar is David?'
'Niet hier. Waar zijn die vrienden van je?'
Ik wijs met mijn duim over mijn schouder, 'daar. Ze zijn heel nieuwsgierig en ik kan niet langer liegen. Ik kan niet liegen.'
Ze glimlacht, 'dan nodig ik ze uit voor een middagje huiswerk maken.'
Ik glimlach en draai me om. Ze pakt mijn hand en loopt mee naar mijn vrienden. Daar aangekomen zitten Hannah, Julie en Lola al te glimlachen. Finn en Börn grijnzen. 'Oké' zeg ik 'jullie wilden mijn mate ontmoeten. Dit is mijn mate, Kaitlyn. Kaitlyn dit zijn Börn, mijn beste vriend. Hannah, zijn mate. Julie, de beste vriendin van Hannah en Lola. En Lola, de mate van Finn en de beste vriendin van Julie en Hannah. En Finn, de mate van Lola. Jongens dit is Kaitlyn.'
'Hoi' zeggen mijn vrienden tegelijk.
'Hoi' zegt ze 'mag ik jullie uitnodigen om vanmiddag naar mijn huis te gaan? Mijn vader wil jullie ontmoeten.'
Iedereen haalt zijn schouders op, 'is goed.'
Ze kijkt me aan en grijnst.
-------------------------------------------------------
Dus de vrienden weten het. Happines. En nu gaan ze naar de Alpha.Hoe zal hij reageren? Hoe zal de rest reageren?
Comment/vote/follow
Xxx Mairin
JE LEEST
in love with my mate
WerewolfJarret, 20, maakt deel uit van de silvermoonroedel. Een van de grootste roedels ooit. De Alpha word erg gerespecteerd en is een goed Alpha. Jarret is maar een simpele jongen. Hij gaat naar school en is een goede leerling. Hij heeft zijn mate nog nie...