=13=

872 75 1
                                    

Na een uur zijn mijn vader en wachters bij het huis. Mijn vader komt als eerste binnen. 'Pap' roep ik.

Ik ren op hem af en val hem om zijn hals. Hij knuffelt me stevig en draait een rondje met me. 'Het is fijn om je weer terug te zien' fluistert hij 'Kate.'

Zo blijven we even staan. Opeens horen we gehuil van buiten. Mijn vader laat me los en rent naar buiten. Ik kijk door het raam. Het huisje is omsingeld door meerdere wolven. Jack is duidelijk te herkennen. Hij is kwaad. Een paar wolven houden de vader van Jarret en nog wat wachters gevangen. Mijn vader gromt, 'Jack! Laat ons met rust! Ga weg en ik dood je niet!'

Jack lacht en transformeert terug naar zijn mensenvorm. Hij doet snel een broek aan onder het lachen. ik sluip naar buiten. De rest volgt mijn voorbeeld. ik ga half achter mijn vader staan. Jarret gaat achter mij staan. De rest gaat in de deuropening staan. 'Luister' zegt Jack 'ik laat je terug gaan naar huis als je me weer opneemt in de roedel.'

'En waarom zou ik dat doen?!'

'Omdat ik dan bij mijn dochter en mate kan zijn.'

Ik hoor hoe Lola een stap achteruit doet. Mijn vader gromt, 'wie is je dochter?'

'Lola.'

Mijn vader kijkt over zijn schouder. 'Lola' zegt hij 'is dat waar?'

Lola haalt haar schouders op, 'ik denk het Alpha.'

Opeens horen we gegrom. We kijken opzij. Daar staan nog heel wat wolven. Ze veranderen en trekken kleding aan. De rest rent op hun ouders af. Lola omhelst haar moeder niet. Haar moeder kijkt naar Jack.

Ik zie een kleine fonkeling in zijn ogen. Een fonkeling van blijdschap en bezorgdheid. 'Hallo Olivia' zegt hij zacht.

Ze loopt naar hem toe en blijft voor hem stilstaan. 'Waarom ging je weg?'

'Dat ging ik niet. Ik werd verbannen.'

'Waarom werd je verbannen?'

'Omdat ik wilde dat Sebastiaan onze buurman uit de roedel gooide?'

'Waarom?'

'Dat weet je niet maar... we hadden ruzie. En hij zei dat als ik niet ophield en sorry zei als eerste dat hij dan jou of Lola iets aan zou doen.'

Olivia doet een stap achteruit. 'En dat heb je niet gedaan?'

'Nee. ik ben naar Sebastiaan gegaan om te vragen of hij dat wilden doen voor me. Zo goede Alpha is hij dus niet.'

De wachters grommen. Net als wij. Jack kijkt naar Sebastiaan. 'Dus neem je me weer op in de roedel?'

'Misschien' zegt mijn vader vertwijfeld 'wat vind jij Olivia.'

Olivia kijkt om naar hem, 'ik Alpha?'

Mijn vader knikt, 'ja. Wat vind je?'

'Ik weet niet' zegt ze 'hij heeft me nooit iets verteld en mates horen geen geheimen voor elkaar te hebben. Zelfs Kaitlyn heeft het Jarret meteen verteld.'

Mijn vader knikt, 'dus mag hij weer in de roedel?'

Olivia kijkt Jack aan. Hij kijkt haar smekend aan. 'Goed' zegt ze 'als hij belooft om geen geheimen voor me te hebben meer en mijn dochter en uw dochter en ieder kind met rust te laten en niet te ontvoeren.'

Jack knikt, 'op mijn woord.'

'Nou goed dan' zegt mijn vader.

in love with my mateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu